Kangoo Z.E a fost unul dintre modelele cu care francezii de la Renault au intrat pe piața vehiculelor electrice. Lansat la finalul anului 2011, acesta a strâns până în prezent peste 70.000 de clienți și reprezintă astăzi 1 din 5 vehicule utilitare cu zero emisii comercializate în Europa.
Acum, constructorul din Hexagon a lansat oficial noua generație Kangoo Van E-Tech. Utilitara este echipată cu un motor electric de 122 CP și 245 Nm, iar o baterie de 45 kWh completează pachetul. Autonomia declarată de producător este de până la 300 de kilometri.
Încărcătorul de 11 kW este standard și, atunci când este utilizat, încărcarea completă a bateriei durează 3 ore și 50 de minute. La 7.4 kW, același lucru durează 6 ore.
Desigur, încărcarea se poate face și cu charger de 80 kW (opțional), caz în care trebuie să aștepți 30 de minute pentru o autonomie de 170 de kilometri.
Noul Renault Kangoo Van E-Tech are trei tipuri de frânare regenerativă: Sailing (afișaj B1), Drive (B2) și Brake (B3).
Cel din urmă este modul regenerativ maxim, pentru utilizare în ambuteiaje și pe drumurile de munte. Cel de la volan are la dispoziție 6 moduri de rulare.
Informațiile referitoare la modul de rulare selectat, gestionarea energiei electrice și sistemele de asistență sunt afișate pe un panou digital de 10 inch, personalizabil și color, disponibil opțional.
Kangoo Van E-Tech oferă același pachet ca și versiunea cu motor termic (Kangoo Van). Este inclusă ușa laterală cu cea mai mare deschidere din industrie (4.5 metri), sistemul multimedia Renault Easy Link cu display de 8 inch, cardul cu cheie hands-free, frâna de parcare automată, aproape 60 de litri de depozitare în habitaclu și sisteme de asistență de ultimă generație.
Vehiculul utilitar cu zero emisii are aceeași capacitate de transport ca și Kangoo Van: volum de depozitare de până la 3.9 metri cubi, 600 kilograme sarcină utilă și 1.500 de kilograme capacitate de remorcare.
Renault Kangoo Van E-Tech va fi asamblat la uzina din Maubeuge.
Debutul public este este programat pentru Salonul Solutrans de la Lyon, care se desfășoară în perioada 16 - 20 noiembrie.via Renault
O evoluţie bună!
Ar merita totuşi încărcare la 150kw pe viitor.
300 km pentru o utilitară este ok, dar un 400 km ar fi perfect (ar acoperi şi eventuale drumuri între oraşele mari)
Aşa la 400 km, 70% fast ar însemna un 280 km care ar asigura un transport Bucureşti - Craiova sau Braşov, Brăila ssu Constanţa tur - încărcat rapid şi retur.
Oricum deocamdată se minte la greu și pe fața… Musk este o adevarata “capodopera” de manipulare și nu pentru ca este el foarte priceput… cred ca ne-am tâmpit rău de tot, ca și specie ma refer, toți de pe AM suntem excepție ;))) (sau ma rog aproape…)