Renault întâmpină vara acestui an cu un nou slogan şi cu un nou logo. Odată cu lansarea noii generaţii Espace şi a SUV-ului compact Kadjar, marca franceză îşi schimbă identitatea vizuală şi motto-ul, care de acum va fi unul în limba engleză: "Passion for Life".
Noul slogan va fi prezent în toate mesajele Renault, fie că vorbim de showroom-uri, de spoturi TV, radio şi online sau de evenimente sau de produse conexe. De asemenea, noua identitate vizuală Renault implică modificarea fontului prezent în comunicarea mărcii, la denumirea brandului francez şi pe textele conexe fiind prezent un font dezvoltat special pentru constructorul din Hexagon. Nu în ultimul rând, Renault face modificări extrem de subtile şi la nivelul rombului din logo-ul propriu, însă acestea sunt minore şi virtual invizibile pentru un ochi neavizat.
Conform directorului de marketing Renault, schimbarea vizuală a semnăturii mărcii a fost realizată pentru ca identitatea acesteia să ţină pasul cu modernizarea gamei de modele, care a început odată cu lansarea noii generaţii Clio, acum doi ani şi jumătate.
"Renault va continua să se metamorfozeze şi va propune până în 2016 o gamă complet înnoită. Aceste modele, concepute cu pasiune de inginerii şi designerii noştri, trebuie să uşureze viaţa clienţilor şi să o adapteze agreabil la cotidian", spune Michael van der Sande, director de marketing Renault.Modificări de identitate şi pentru Grupul Renault
Odată cu modificarea de branding Renault, constructorul francez anunţă şi o schimbare vizuală a comunicării la nivel corporate, ceea ce înseamnă că Grupul Renault - care conţine mărcile Renault, Dacia şi Samsung - va trece şi el printr-o uşoară schimbare estetică în acest an. Detaliile acestui proces vor fi publice însă în cursul săptămânii viitoare.
Renault oricum avea cel putin in gama RS o tinuta de drum greu de egalat, sper sa nu exagerez insa din masinile cu tractiune pe fata, Megane RS si Clio erau cei mai buni la tinuta de drum.
Motoul sau sloganul cel nou deja isi pierde din identitatea pura de francez.
De ce zic asta ?
Deoarece una era sa zici Creatif Tehnolojic (pronuntia) care era in franceza "get-beget" si alta e sa zici PASSION FOR LIFE care deja e ceva englezesc, ceva comun, ceva normal, ceva booring.
Pasiunea pentru viata a demonstrat-o Renault cel mai bune cu modelul Captur care era o masina cu personalitate, care se putea personaliza in functie de gusturi, practica, buna la toate.
probabil ca imaginea Renault a fost "trasa in jos" de prea nationalismul vechiului slogan. Cum francezii nu sunt cei mai iubiti dintre pamanteni o "rebranduire" a sloganului folosind o limba de circulatie ar mai atenua din xenofobia pietei. Vezi romanii care fac alergie la ce este francez.
zic io
da' ai dreptate in principiu
Deci noul slogan consider ca e mai ok :)
@CM: Daca imi amintesc, in anii 2000 cand a aparut Laguna 2, Renault avea cele mai multe modele cu 5 stele euro.
Carlos Ghosn de altfel sustine majoritatea interviurilor si declaratiilor in engleza, cu toate ca vorbeste fluent alte 3 limbi straine. Franceza o vorbeste doar cand e in Franta. In rest, cand se adreseaza unui grup eterogen de persoane, se exprima in engleza. E genul de om care sustine multiculturalismul, cooperarea si respinge xenofobia. Engleza e o limba de comun acord acceptata de toata lumea.
Noi studiem economie in facultati pe care noi o avem de vreo 20 ani, si aia in stare subreda. Singurul lucru este ca suntem multi inteligenti in aceasta tara cu peisaje superbe, multe femei frumoase, etc, insa restul sunt cu dichis si prefer sa ma abtin sa comentez, incepand de la comportament si pana la conducere.
Deci dupa toate aceastea, consider ca FRANTA trebuie sa isi mentina ferm pozitia, ca are de oferit multe in industria automobilistica si trebuie sa isi puna amprenta, asa cum japonia este specializata pe masini de turatii, asa cum SUA ofera masini MUSCLE, tot asa si francezii se pricep la masini confortabile, incepand de la Citroen 2CV pana la C6.
Si sa nu credeti ca admir franta, deoarece m-am simtit foarte prost la faza cu S'il vous plait (parca asa se scrie).
PS: BUTONUL EDIT !!!
Personal imi place noul design insa sincer nu stiu cum mai stau cu fiabilitatea noilor modele. La cele din generatia precedenta sunt multe discutii si injuraturi pe forumuri ca sa zic asa. Bine, e vorba in general de cele produse in Turcia care s-au vandut mult la noi (gen Megane Sedan sau Symbol). Plus ca aveau si service scump.
Personal voi lua in considerare Renault alaturi de Hyundai-Kia, Opel, Mazda si Honda cand voi schimba actuala masina (e din 2012). Clasele mica si compacta, atat hb, sedan, crossover sau monovolum. Depinde cati vom fi atunci, ca sa zic asa :-)
Aceste modificari au fost binevenite si intr-un fel normal sa se intample o data cu schimbarea radicala a gamei de modele, identitatii, viziunii marcii si, de ce nu, o data cu aparitia navei amiral a celor de la Renault, pe numele ei Espace.
Concurenta mai dura am vazut numai la producatorii de bere.
M-am uitat la sigla, ca ageamiu ce sunt, nu am vazut vreo diferenta, iar Drive de Change sau Passion for Life nu emotioneaza in tarile sarace, unde burta si BMW/Mercedes sh (atentie nu am absolut nimic de reprosat marcilor mai sus mentionate) conteaza
N-as spune ! In vreme de criza, segmentul -vehicule noi premium - nu a fost afectat, ba chiar a prosperat.
Ai imaginatia unui copil de gradinita.
Identitatea, deci brandul este elementul cheie in procesul de dezvoltare al unei companii. Carlos Ghosn, CEO-ul companiei e cel care da liniile generale si viziunea de business, iar toti cei care sunt angajati sunt "dupa chipul si asemanarea lui". Jérôme Stoll de exemplu, seful de marketing, ii raporteaza DIRECT lui Carlos Ghosn. Nu face nimic fara acordul lui Ghosn.
Nu mai este nebuia din 2004-2009
Iar 2009..? In 2009 eram deja de 1 an afundati in criza.