Constructorii auto din Europa încep să fie din ce în ce mai interesați de proiectele care prevăd producția de baterii pentru mașini electrice. Renault este ultimul mare producător care și-a anunțat intenția de a produce baterii pe teritoriul european, însă numai în cazul în care această strategie va fi eficientă din punct de vedere al costurilor.
"Suntem în favoarea proiectului, singura condiție este să identificăm un plan economic viabil. Trebuie să aibă sens din punct de vedere economic", a declarat Jean-Dominique Senard, președintele celor de la Renault.
Franța și Germania au pus în luna aprilie bazele unui proiect european pentru producția de baterii pentru mașini electrice în cele două țări. Primul producător major care a aderat la noul proiect a fost Grupul PSA Peugeot-Citroen, inclusiv cu brandul Opel, alături de producătorul francez de baterii Saft.
Germania a anunțat ulterior că ar putea realiza o nouă colaborare care să implice constructorul BMW alături de producătorii de baterii BASF, Varta și BMZ.
În plus, cu numai câteva zile în urmă, Volkswagen a demarat un proiect-pilot pentru dezvoltarea și producția proprie de baterii pentru mașini electrice în orașul german Salzgitter, iar producția de serie este programată să înceapă în 2023-2024.Prin aceste mișcări, Franța și Germania încearcă să limiteze dependența constructorilor europeni de furnizorii de baterii din Asia. În prezent, constructorii europeni au ca furnizori de baterii producători precum CATL (China), LG Chem și Samsung (Coreea de Sud).
Via Automotive News
Greu de urnit, dar şi când se urneşte dă rezultate. Sperăm bune.