Esential
130 | de cai putere dezvolta motorul TCe de 1.4 litri pregatit de Renault pentru gama Megane. |
130 | de cai putere dezvolta motorul TCe de 1.4 litri pregatit de Renault pentru gama Megane. |
Renault a inceput in aceasta saotamana productia unui nou motor ecologic in cadrul uzinei sale din Valladolid, Spania. Este vorba de o unitate pe benzina din gama TCe care dispune de o cilindree de 1.4 litri si dezvolta 130 de cai putere.
Motorul s-a aflat in dezvoltare la Renault in ultimii doi ani, acesta facand parte din strategia de implementare a unor motoare mai mici cu putere marita in gama producatorului francez. Propulsorul dispune, astfel, de cifra de putere a unui motor de 1.8 litri si de cuplul unuia de 2.0 litri in conditiile in care emisiile de CO2 se situeaza la un nivel inferior celor ale unei unitati de 1.6 litri: 153 de grame CO2/km.
Noul motor dezvoltat de francezi va debuta in gama Megane, Nissan urmand sa beneficieze ulterior de acesta pe linia sa de compacte.
Investitia totala a celor de la Renault pentru dezvoltarea motorului se ridica la 42.8 milioane de euro, decizia francezilor de a construi aceasta unitate la uzina din Valladolid fiind legata de faptul ca aceasta uzina a reusit anul trecut sa se claseze pe a doua pozitie in ceea ce priveste productia de motoare Renault la nivel mondial.
Pe de alta parte, cei 1500 de muncitori ai fabricii trec prin momente grele dupa ce volumul de munca a coborat brusc in urma scaderii cererii pentru Clio si Modus, modelele care se asambleaza la situl spaniol de productie.via | Automotive News (inreg)
As fi curios sa vad co comparatie in clasa mica sau compacta pe masini echipate cu propulsoare din astea de 1,4 supraalimentate.
Presupunand ca e Euro5 nu va imaginati ca masina aceasta va trage precum vreun motor de 1,8 sau 2 l aspirat ci mai degaraba ca un 1,6 aspirat de pe vremuri pe care il va inlocui.
Mai rau e ca toate minunile astea supraalimentate au consumabile mai scumpe si ca daca se strica vreo turbina trebuie sa faci credit sa o poti inlocui pt ca nu sunt ieftine.
Iata o mostra perfecta de "strategie" de reducere a emisiilor si costurilor prin relocalizarea acestora in vreun catalizator si filtru de particule si respectiv scaderea costului masinii noi si recuperarea masiva a banilor din buzunarul clientului care devine captiv sa dea bani la dealer dupa ce a cumparat masina (aici se scot discount-urile de la vanzare).
"ci mai degaraba ca un 1,6 aspirat de pe vremuri pe care il va inlocui." -> un 1.6 aspirat ca si cuplu se invarte pe la 145-160 Nm la 3500-4000 rpm. Un 1.4 turbo are un cuplu de la 200 chiar pana la 260 Nm (in functie de putere) la 1700-2500 rpm.
"Mai rau e ca toate minunile astea supraalimentate au consumabile mai scumpe si ca daca se strica vreo turbina trebuie sa faci credit sa o poti inlocui pt ca nu sunt ieftine." -> din nou vorbesti din auzite: pai cine te pune sa iei turbina de la dealer sa dai 2000 euro pe ea? Sunt o groaza de firme care aduc piese din afara, la preturi de pana la 5-6 ori mai mici.
Daca nu stii, nu mai dezinforma si mai lasa google search-ul.
NU mai spun ca la motoare asa compresate livrarea cuplului nu e la fel cu un motor aspirat al carui cuplu are aceeasi valoare si uzura e mai mare datorita fortelor mai mari , deci costuri destul de mari de productie daca vrei sa faci o masina care sa tina.
Practic diferenta de cost de intretinere intre benzina si motorina se anuleaza, pana la moda asta "downsize" motorul pe benzina avand costuri de intretinere (exceptand carburant) mai mici.
Si, to'arsu' Sylver, turbinele alea care costa de 5 ori mai putin nu au axul echilibrat la turatia nominala de lucru ci ca una mai mare si sunt departe de calitatea celor noi sau corect reparate (care costa cam 70% din costul uneia noi - pe verificate la Audi 1,9TDI ).
Apropos, specialistule, ai condus in viata ta vreodata twin scroll turbo? Cand mai cresti te dau o tura cu o masina din asta cu putere litrica peste 100 CP.
Da, sunt pasionat de masini, dar spre deosebire de generatia Google, eu mai si pun mana pe ele.
@sylver, sper sa am si eu norocul tau ca un turbo de bmw 524td e 1500e cu turbina veche data la reciclat, si am fost la "o groaza de firme care aduc piese de afara".inca odata 524td din 88.nu vreau sami imaginez cat o fi pe un motor de ultima generatie.
@Cristiano : o turbina aftermarket sare de 100000 rpm ;)