Renault a anunţat astăzi, oficial, că renunţă la producţia actualului Twingo RS. Familia sportivă a constructorului francez devine astfel mai săracă şi spune adio mezinului care a suscitat un interes deosebit în rândul fanilor hot-hatch-urilor.
Odată cu renunţarea la actualul Twingo RS, familia Renault Sport pune punct şi folosirii motoarelor aspirate pe modelele sale, actualele Clio şi Megane RS beneficiind de unităţi turbo.
Momentan, nu este clar dacă Twingo RS va avea parte de un succesor, având în vedere planurile Renault de a produce următoarea generaţie alături de Mercedes. Colaborarea dintre cei doi producători va face ca viitorul Twingo să beneficieze de o platformă cu propulsie posterioară, similară celei viitorului Smart. Adoptarea unui astfel de tip de tracţiune nu va permite elaboararea unei versiuni RS, considerată mult prea greu de stăpânit de către şoferii tineri.
Dacă inginerii francezi vor găsi o soluţie de compromis, trenul de propulsie va fi şi el complet diferit. Unitatea aspirată va fi înlocuită cu o versiune potentă a propulsorului turbo de 0.9 litri, regăsit în gama Renault.Introdus pe piaţă în 2008, Twingo RS s-a folosit de-a lungul carierei de un motor aspirat de 1.6 litri, capabil să ofere 135 de cai putere, suficient pentru a imprima un caracter sportiv maşinii care cântăreşte doar 1050 de kilograme.
Singurul motiv pentru care nu mai avem Twingo RS, e pentru ca nu se mai incadreaza cu motorul aspirat in noua filosofie RenaultSPORT si implicit imaginea de marca Renault pentru versiuni high-end. In pregatire este noua generatie de Twingo, urmand sa decida asupra unei posibile versiuni RS. Dar cine sa citeasca articolul? trepadusii vw si kia? HA ! n-ai sa vezi ! ei stiu doar sa citeasca titluri si sa priveasca poze... gradinita...
Pacat, sportivele de clasa mini le numeri pe degentele de la o mana, deci loc poate ca ar fi. Pacat si ca versiunea sportiva a lui Up! la care VW lucreaza, nu va avea un concurent din curtea Renault Sport. Ar fi fost interesant.
Ratezi un aspect esential: Mini e premium si are un pret pe masura.
Nu cred ca-i atat vorba de know-how Renault, cat de costul la care s-ar ridica o asemenea versiune RS cu propulsie spate. Daca noul Twingo RS cu propulsie spate ar avea un pret egal sau mai mare decat Clio RS, ce sens ar mai avea oferta Renault? Inginerii RenaultSport sunt aceeasi care activeaza in Formula 1 de ani de zile. Renault si Mercedes sunt insasi producatorii care-si rezerva primele locuri in fiecare cursa de F1, iar asta nu-i deloc marketing. E o dovada ca sunt foarte competenti la nivel de top, mai ales cand nu-i restrictia impusa pretul mic cerut de client.
Posibil ca viitorul mini sportiv sa fie incadrat in gama Alpine, iar atunci discutam altfel pentru ca Alpine va fi o marca premium sportiva.
Cred ca @mda a atins punctele esential si-l sustin 100%.
apoi, aici discutam de twingo rs, un esec din nastere, tipic Renault...
uneori imi vine sa cred ca voi sunteti platiti sa faceti reclama pentru marca asta mediocra, Renault...postaci, cum s`ar zice...
am si exemple....
stai linistit oricum, o sa dorm foarte bine in continuare chiar daca mi`ai dat ignore...