Renault îi spune adio actualului Twingo RS

de Bogdan Mirică
Marti, 06.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a anunţat astăzi că opreşte producţia actualului Twingo RS. Francezii renunţă astfel şi la ultimul model din gama Renault Sport cu un motor aspirat.

Renault a anunţat astăzi, oficial, că renunţă la producţia actualului Twingo RS. Familia sportivă a constructorului francez devine astfel mai săracă şi spune adio mezinului care a suscitat un interes deosebit în rândul fanilor hot-hatch-urilor.

Odată cu renunţarea la actualul Twingo RS, familia Renault Sport pune punct şi folosirii motoarelor aspirate pe modelele sale, actualele Clio şi Megane RS beneficiind de unităţi turbo.

Momentan, nu este clar dacă Twingo RS va avea parte de un succesor, având în vedere planurile Renault de a produce următoarea generaţie alături de Mercedes. Colaborarea dintre cei doi producători va face ca viitorul Twingo să beneficieze de o platformă cu propulsie posterioară, similară celei viitorului Smart. Adoptarea unui astfel de tip de tracţiune nu va permite elaboararea unei versiuni RS, considerată mult prea greu de stăpânit de către şoferii tineri.

Esential 135 de cai putere oferea Twingo RS.
Dacă inginerii francezi vor găsi o soluţie de compromis, trenul de propulsie va fi şi el complet diferit.
Unitatea aspirată va fi înlocuită cu o versiune potentă a propulsorului turbo de 0.9 litri, regăsit în gama Renault.

Introdus pe piaţă în 2008, Twingo RS s-a folosit de-a lungul carierei de un motor aspirat de 1.6 litri, capabil să ofere 135 de cai putere, suficient pentru a imprima un caracter sportiv maşinii care cântăreşte doar 1050 de kilograme.

Comentarii (11)

  • Vasilica
    Posibil ca au vandut de au rupt acest model!!
    18 30
  • Corect Vasilica, ma mir ca n`au rupt vanzarile, la cati fani Renault sunt pe aici, care se inchina la zeul lor Carlos Ghosn
    17 30
  • Vasilica
    Daaaaa cred ca am vazut unu singur pe strada si nu la noi asta e clar. E o metoda de a retrage cazanu fara rusine gen vanzari slabe.
    14 27
  • Twingo e in top 3 la vanzari pe segment . Nu se clinteste Renault de mascarelile voastre. Se vand suficiente RS in occident.
    Singurul motiv pentru care nu mai avem Twingo RS, e pentru ca nu se mai incadreaza cu motorul aspirat in noua filosofie RenaultSPORT si implicit imaginea de marca Renault pentru versiuni high-end. In pregatire este noua generatie de Twingo, urmand sa decida asupra unei posibile versiuni RS. Dar cine sa citeasca articolul? trepadusii vw si kia? HA ! n-ai sa vezi ! ei stiu doar sa citeasca titluri si sa priveasca poze... gradinita...
    32 11
  • Lasand la o parte aroganta mesajului de mai sus si numarul de voturi date singur, decizia Renault mi se pare fireasca. In primul rand masinuta asta avea motor aspirat, ori trendul actual inseamna motoare mici supraalimentate. Acum poate veti spune ca o solutie ar fi fost motorul de 1200cmc turbo. Daca tinem cont ca se lucreaza la un urmas al lui Twingo in colaborare cu Mercedes, nu isi avea rostul. Se investeau niste bani pentru adaptarea motorului de 1.2 turbo pe Twingo, alte modificari la cutie, sasiu, suspensii etc. adica bani investiti, pentru ca in cativa ani sa apara un nou Twingo si acest Twingo RS modificat cum am spus, ar fi privit cu ochi nu tocmai buni de posibilii cumparatori, pe motiv ca ar fi de o generatie precedenta. Acum poate ca veti spune ca nu conteaza, pentru ca masina inca mai poate trezii emotii. Poate ca asa ar fi, dar pentru cei mai multi care isi pot permite una, va ramane o masina de generatie precedenta. Este ca si cum am avea Megane 3 si un Megane Sport de generatie precedenta. Ceva poate ca nu s-ar lega. Iar la cum pune Renault problema, e posibil sa treaca multi ani pana sa se intoarca cu un RS in clasa mini. Daca tinem cont de faptul ca BMW care este expert in masini cu tractiune spate, pentru Mini ofera tractiune fata indiferent de putere, nu pot decat sa-i inteleg pe cei de la Renault cand spun ca e prea complicat un Twingo RS cu tractiune spate.
    Pacat, sportivele de clasa mini le numeri pe degentele de la o mana, deci loc poate ca ar fi. Pacat si ca versiunea sportiva a lui Up! la care VW lucreaza, nu va avea un concurent din curtea Renault Sport. Ar fi fost interesant.
    13 12
  • @laucalin

    Ratezi un aspect esential: Mini e premium si are un pret pe masura.
    Nu cred ca-i atat vorba de know-how Renault, cat de costul la care s-ar ridica o asemenea versiune RS cu propulsie spate. Daca noul Twingo RS cu propulsie spate ar avea un pret egal sau mai mare decat Clio RS, ce sens ar mai avea oferta Renault? Inginerii RenaultSport sunt aceeasi care activeaza in Formula 1 de ani de zile. Renault si Mercedes sunt insasi producatorii care-si rezerva primele locuri in fiecare cursa de F1, iar asta nu-i deloc marketing. E o dovada ca sunt foarte competenti la nivel de top, mai ales cand nu-i restrictia impusa pretul mic cerut de client.
    Posibil ca viitorul mini sportiv sa fie incadrat in gama Alpine, iar atunci discutam altfel pentru ca Alpine va fi o marca premium sportiva.
    Cred ca @mda a atins punctele esential si-l sustin 100%.
    17 0
  • Incomparabil un motor sport aspirat fata de unul turbo.Vezi parerea majoritatii pilotilor.In legatura cu trendul downsizing prin turbo,timpul o va dovedi ca este o directie gresita.Exista numeroase solutii de imbunatatire a randamentului unui motor,dar asta a fost cea mai la indemina.
    6 2
  • arata`mi si mie @mda unde ai gasit tu twingo in top 3 la vanzari in clasa mini? sa vad si eu ceva oficial, nu vorbe din astea
    apoi, aici discutam de twingo rs, un esec din nastere, tipic Renault...
    0 9
  • Nu e nimeni responsabil aici sa-ti faca tie cultura auto. Stim foarte bine cu totii cum te incapatanezi in prostie si o tii pe a ta. Esti amator, superficial si mult prea incuiat. Articolele in care te-ai dat in stamba la Dacia&Renault imi sunt martore. Niciodata nu ti-ai cerut scuze pt aberatiile debitate. Tocmai de aceea meriti in continuare un mare IGNORE.
    8 1
  • ma amuzi teribil, in primul rand, invata sa te semnezi si apoi da sfaturi si caracteriza alte persoane.
    uneori imi vine sa cred ca voi sunteti platiti sa faceti reclama pentru marca asta mediocra, Renault...postaci, cum s`ar zice...
    am si exemple....
    stai linistit oricum, o sa dorm foarte bine in continuare chiar daca mi`ai dat ignore...
    2 4
  • la Douai deja schimba trendu, Moshu are multe in sac pentru cei nerabdatori :d
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru