Atunci când Laurens van den Acker a prezentat în 2010 conceptul DeZir ca promotor al unei noi filosofii de design, câțiva nebuni au îndrăznit să viseze frumos. Doi ani mai târziu, în 2012, Renault confirma intenția de relansare a brandului. Iar azi, la patru ani de atunci, se pare că visurile au devenit realitate și ceea ce s-a născut inițial ca un zvon se conturează ca o frumoasă continuare a poveștii de succes Alpine.
În cadrul unui eveniment impresionant, la care ia parte și Automarket, desfășurat astăzi în Monte Carlo, capitala Principatului Monaco, Carlos Ghosn, șeful Alianței Renault-Nissan, a dezvăuit noul Alpine Vision, primul model din istoria modernă a mărcii franceze. O marcă devenită celebră după succesele repurtate în Raliul Monte Carlo (de unde și locul ales pentru dezvăluirea noului model).
Cu un nume inspirat de Alpii francezi, Alpine vrea să le ofere bucurii simple, dar pure fanilor Renault: o mașină cu motor central, ușoară, dinamică și extrem de manevrabilă.
Design inspirat de clasicul Alpine A110
Designul nu își propune să impresioneze cu fante mari de aer sau jante de dimensiuni impresionante. Totul a fost desenat după liniile clasicului A110, modelul care a adus toată gloria Alpine. Partea frontală vine cu faruri alungite, în stilul celor regăsite pe Alfa Romeo 4C, dublate de un set de proiectoare poziționate acolo unde am fi regăsit de obicei grila. Spoilerul beneficiază de o o priză de aer generoasă.
LED, care luminează sub forma literei X, iarăși un tribut adus strămoșului. Pachetul estetic este desăvârșit în culoarea alb, aleasă special pentru acest moment. Albastrul Alpine este păstrat probabil pentru versiunea de serie a prototipului expus astăzi, o versiune de serie care nu va diferi cu mult de ceea ce vedem în aceste imagini.
Lateralul vine cu un set de jante cu aspectat diamantat și cu o linie plonjată a acoperișului, care aduce aminte în partea din spate exact de linia lui A110. Posteriorul se remarcă prin blocurile optice cuCarlos Ghosn a declarat că varianta finală a sportivei va păstra 80% din ceea ce vedem astăzi. Modelul gata pentru producție este așteptat în a doua jumătate a acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Dacă data de lansare se respectă, sportiva derivată din Alpine Vision ar urma să ajungă pe piață la mijlocul lui 2017.
Interior inspirat de mașinile de curse
Interiorul noului model Alpine combină aspectul unei sportive premium cu cel al unei mașini de curse. Designerii au pregătit o piele extrem de fină, cusută cu ață albă, acompaniată de bucăți de pânză. Nu lipsesc inserțiile de aluminiu și scaunele sport de tip scoică, de care atârnă centuri cu prindere în patru puncte. Exact ca în mașinile de curse.
Pragurile sunt personalizate cu numele designerilor, consola centrală a fost și ea îmbrăcată în piele, iar pedalele sunt din aluminiu. În spatele volanului se ascunde un ecran TFT color, iar în centrul planșei se află o tabletă care servește sistemului multimedia. Inspirat de cockpit-ul avioanelor de vânătoare, conceptul Alpine Vision vine cu un buton de start, iluminat cu alb, ascuns în spatele unei carcase. Lumina ambientală albastră amintește de culoarea tradițională, iar ceasul amplasat în centrul planșei, deasupra tabletei, oferă o notă retro.
Motor turbo, amplasat central
Renault nu a oferit prea multe detalii despre ceea ce se scunde sub caroserie. Singurele informații anunță un motor turbo pe benzină cu doar patru cilindri, care ar urma să fie un derivat de 1.8 litri al actualei unități de 1.6 litri, instalată pe Clio RS. Agregatul ar urma să livreze suficiente resurse pentru ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se facă în doar 4.5 secunde.Șasiul și celelalte componente mecanice vor fi dezvoltate împreună cu divizia de motorsport, implicată din nou în Formula 1, începând cu acest sezon.
Potrivit Autocar, modelul francezilor ar trebui să cântărească aproximativ 1100 de kilograme.
Extrem de puțin, dacă ne gândim că modelul Alpine va oferi 300 de cai putere în versiunea sa cea mai puternică și 250 în cea mai modestă. Indiferent de alegere, Alpine va fi clar un rival pentru Porsche 718 Cayman, așteptat și el să fie dezvăluit anul acesta alături de un motor cu patru cilindri.Francezii țintesc piața din SUA
Francezii sunt încrezători în segmentul sportivelor, care a ajuns la 200.000 de mașini în 2015 și ar ruma să crească cu 50% până la finalul acestui deceniu (2020). Prin urmare, potențial există, iar piețe europene precum Germania și Regatul Unit, care totalizeză 60% din mașinile sport vândute pe Bătrânul Continent, ar urma să fie cele mai importante ținte pentru Alpine.
Piața din Statele Unite nu a fost uitată, fiind și ea menționată în comunicatul de presă ca una extrem de iubitoare de mașini sportive. Acest detaliu, combinat cu faptul că mașina va fi vândută pe cinci continente, sugerează cât se poate de clar că Renault se pregătește să revină dincolo de Ocean cu brandul Alpine.Până atunci, rămâne să așteptăm debutul versiunii de serie și startul producției, așteptat la finalul acestui an în cadrul uzinei din Dieppe, acolo unde iau naștere și produsele diviziei RenaultSport.
Ai dreptate. Si mie mi se pare ca seamana.
In ansamblu insa, e tare reusita.
Îmi amintesc ca acum 2 ani am avut parte de o serie de jigniri din partea fanilor Renault când am spus ca Renault nu intra pe piata din SUA pentru ca nu ar avea sanse prea mari cu modelele actuale. Mi s-a spus ca Renault nu intra in State pentru ca acea piata pentru Renault înseamnă "fix pix". Si uite cum din nou sunt contrazisi.
- in primul rand un mare + pentru ca modelul de serie e identic cu conceptul.
- in al doilea rand in mare + pentru ca fata nu are nimic de-a face cu designul pe care l-a adoptat Renault la restul gamei. Poate invata si altii ca multiplicarea designului la nesfarsit nu insemna doar "identitate" de marca dar si respect pentru clienti.
- singurul "-" e linia stopurilor si a portbagajului. Prima reactie a fost "audi!". Nu stiu daca aceste "trimiteri" sunt voite sau nu dar personal as fi vrut ceva ce nu s-a mai vazut la concurenta.
- interiorul este si el incredibil + ceasul ala de bun simt
Cu toate astea....s-ar putea considera posteriorul o revizuire moderna a unei abordari mai vechi al lui Alpine. Si tind sa cred ca actualul model isi trage toata seva din predecesorul sau
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=91214
Si de ce nar cumpara americanu un Talisman in defavoarea unei Sonata sau Avalon??? Nu vad de ce.....Deci go go go 'Reno'
V-am captivat ?
Pentru ca americanii sunt cam prosti si e greu sa le scoti niste principii din cap. Foarte putini au auzit de Renault, foarte putini stiu ce e ala si din ce tara e. Uite cazul lui Fiat. Vrei sa spui ca vanzarile din State misca? No way. In conditiile in care italienii ar avea ceva sprijin si de la Chrysler. Aia sunt nebuni dupa Toyota. Aia au ridicat Toyota atunci cand a avut probleme cu recall-ul si tsunami-ul.
@LauCalin Americanii sunt nebuni dupa Toyota asa cum sunt europenii dupa VW...Una produce masini urate, cealalta masini banale. Noroc cu Lexus si Audi ca-i mai spala de pacate la capitolul design.
Cred ca trebuie facuta de la bun inceput aceasta diferentiere. Sunt sigur ca vor avea suport logistic si informatii asupra pietei actuale de la infiniti
Oricum CEO e tot Carlos Ghosn care cunoaste bine SUA, deci fara griji..
Atat Cayman , cat si Alfa Romeo 4C sunt vizate
Si intr-adevar concurentii principali ar fi Cayman-ul si Alfa 4C, Alpine-ul fiind plasat cumva intre ei, din pdv al masei proprii mai ales (4C=995 kg, Cayman= +1.300.) Si Lotus Elise ar fi dupa unii luat in vizor, da' nu prea rimeaza fiindca britanicul e si mai "redus la esentza" ca 4C-ul.
Interesant e ca francezii-s secretosi deocamdata apropo de puterea motorului, care se stie doar ca va fi un 1.8 turbo de origine Nissan. Cifra de 4,5 s comunicata totusi pentru sprintul de la 0-100 km/h ar implica insa min. 280 CP pt. 1.270 kg (cu sofer de 75 kg ce-i drept.)
Pina la urma cred ca tot factorul PRET va decide succesul comercial al lui A120, fiindca-n segmentul asta al sportivelor nu chiar extreme amatorii de pilotaj se uita si la bani - spre deosebire de seicii, rapperii sau rechinii de pe Wall Street care-si schimba Ferrari sau Lamborghini ca pe ciorapi.
In schimb Renault are Talisman, un sedan comfortabil de dimensiuni mari care ar fi chiar pe placul americanilor. Renault are si Megane, care arata foarte bine si sigur ar fi atractiv pentru tineri. SUV-urile sale s-ar vinde bine de asemenea. Bineinteles, nu s-ar vinde ca Toyota, dar cred ca ar putea ajunge de nivelu VW, sau chiar Subaru, Hyundai, Kia. De ce nu fac asta? Probabil nu vor sa canibalizeze din vanzarile Nissan din moment ce majoritatea masinilor din alianta isi impart platformele si sunt similare. Deja poti sa gasesti aproape orice model Renault in SUA sub sigla Nissan.
Deh, e si Quattro - un argument decisiv insa pentru unii.
In final zic eu ca-i oricum bine cind apar noi alternative si-n segmentul sportivelor relativ abordabile, de la "semi-go-kart-uri" ca Lotus ori Alfa pina la GT-uri ca TTS, Cayman sau Alpine.
Ce scrii dumneata mai sus se cheama "wishfull thinking".
Dar, daca iti face placere sa crezi ca tot ce face Renault e fail si se adreseaza doar unor francezi excentrici...
E trist doar cand vezi pe cineva punand atata pasiune si inversunare in a-I convinge pe cei din jur de propria opinie.
Bietul de tine... Cred ca esti tare nefericit
Renault si Nissan impart platformele tehnice de mult timp si majoritatea modelelor care le vand se bazeaza pe aceste platforme comune (mai nou utilizate si de Mercedes). Uite cateva exemple:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_D_platform
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault%E2%80%93Nissan_Common_Module_Family
Renault va lansa un model bazat pe Nissan X-Trail, care-i Nissan Rogue in America. Modelele de segment B - Nissan Note/ Sentra impart platforma cu Clio si Logan, etc, etc.
Amice, lasa frustrările ca le ai degeaba. Daca VW care are imaginea slaba acolo si are vânzări slabe, nu iti trebuie multa minte ca sa faci niste conexiuni logice si sa ajungi la concluzia ca Renault ar vinde mai nimic. Pentru ca, desi nu-ti convine, imaginea VW este mai puternica decat cea a lui Renault. Vânzările o demonstrează.
Si apropo, imaginea nu ti-o faci in 2-3 ani. Ci in 10-15 cel putin. Nu oricineisi permite luxul sa astepte atât ca sa ajungă sa aibă cat de cat profit. Ia exemplul lui VW si ai sa vezi ca este f greu sa fii undeva sus in State.
Putem spune ca a încercat sa vândă in USA, sa spunem adevărul chiar daca doare: Jugo a avut mai mult succes!
Renault a avut acțiuni la JEEP si Mack nu a știut sa profite (din cate îmi aduc aminte au fabricat chiar sub sigla Renault, Wrangler et Cherokee prin 1990, dar vânzări in Europa)
Ca sa concluzionez: nu vor ajunge foarte repede acolo.
Totuși trebuie sa respectam la Renault: istoria, viziunea când au investit in Nissan, viziunea low-cost (3 masini Logan, Duster, Kwid), efortul pe care-l fac acum (înnoiesc practic toata gama)
Referitor la Alpine:
1. îmi place ca au păstrat o idee din A110
2. îmi place interiorul
3. din păcate toate mașinile sport seamănă intre ele parca ii trebuia încă un pic de personalitate