În octombrie 2019, un exemplar Renault Duster din a doua generație, produs la Mioveni, a fost supus testelor de către Latin NCAP și a obținut un punctaj general de 4 stele.
Producția SUV-ului a început ulterior și în Brazilia, astfel că organizația independentă a organizat o nouă sesiune de teste pentru Dusterul produs în America de Sud. De această dată, Renault Duster a picat testele de siguranță, obținând zero stele.
Latin NCAP a explicat că, spre deosebire de versiunea Dacia, Renault Duster nu oferă în standard airbag-uri laterale pentru protecția capului, în timp ce caroseria este mai vulnerabilă la impactul lateral.
În urma testelor, organizația a observat o scurgere de combustibil la impactul frontal, în timp ce ușa pasagerului din dreapta s-a deschis la impactul lateral.
Renault Duster a obținut un punctaj de doar 29% pentru protecția pasagerilor adulți, respectiv 23% pentru protecția copiilor.
De menționat că, pentru evaluarea protecției oferite pietonilor, Latin NCAP a folosit un Duster produs în România.
Cel brazilian are o structură frontală diferită ce ar fi putut schimba rezultatul final. Începând din octombrie 2020, testele Latin NCAP sunt mult mai stricte, însă rezultatul obținut de Renault Duster rămâne unul surprinzător.Publicația Motor1 a obținut o reacție din partea Renault după această sesiune de teste a celor de la Latin NCAP: “Exemplarul Duster al cărui test a fost efectuat în august 2021 este identic în termeni de siguranță activă și pasivă cu cel care a obținut patru stele la testele efectuate în 2019 de aceeași organizație. În 2020, Latin NCAP a schimbat procedura testelor și, din această cauză, rezultatele sunt diferite. Este important să subliniem că Renault Duster respectă cu strictețe toate regulamentele în țările în care este vândut, depășind cerințele în unele cazuri. Modelul vine cu echipamente standard precum ESP, avertizare pentru unghiul mort, cameră multiview, asistență la pornirea din rampă și altele care nu sunt obligatorii prin lege.”
Pe lângă Renault Duster, Latin NCAP a mai evaluat și Suzuki Swift pentru piețele din America de Sud, model care de asemenea a obținut zero stele la testele de siguranță.
Via Motor1
Oricum, data viitoare înainte să comentați cum își bat joc de noi francezii și cât de multă grijă au de ruși și de sud-americani, mai bine vă documentați înainte.
România cam peacolo, noroc că am intrat în UE.
dealtfel să vedem modelele VW pentru Europa, SUA vs America Latină.
Apoi sincer cam media pe America de sud ca PIB cap locuitor este sub al României
Pasajele cu ”publicația Motor1 a obținut o reacție din partea Renault” și ”a organizat o nouă sesiune de teste pentru Dusterul produs în America de Sud” probabil erau scrise-n portugheză.
Despre asta vorbeam în primul comentariu.
Doar Profitul contează !!!!!
Tot o căruță este !!!!
:))))