Nu a trecut nici măcar o lună de când Dacia a debutat la Salonul Auto de la Paris cu noile Lodgy şi Dokker Stepway.
Dacia Lodgy Stepway şi Dokker Stepway, surprizele constructorului român pentru Paris
Cu toate acestea, constructorul român şi părintele său francez sunt gata să ne ofere o nouă surpriză, de această dată în celălalt colţ al globului, în America de Sud.
Cu ocazia Salonului Auto de la Sao Paolo, cel mai mare eveniment de acest gen din America Latină, cu aproape 750.000 de vizitatori la ultima ediţie, un nou concept va fi în centrul atenţiei. Se numeşte Duster Oroch şi este prezentat sub sigla Renault, având în vedere că toate produsele constructorului român se vând aici sub logo-ul părintelui francez.
Exerciţiu pentru un viitor Duster pick-up
După cum o sugerează şi numele, Duster Oroch are la bază SUV-ul de la Mioveni, reinterpretat cu succes de biroul de design Renault din America Latină, sub îndrumarea şefului Laurens van den Acker. Conceptul este un exerciţiu de design, care încearcă să demonstreze tuturor că Renault plănuieşte să introducă un model pick-up în următorii ani, pe piaţa din America Latină, unde astfel de modele sunt la mare căutare.Cu alte cuvinte, am putea vedea un Duster pick-up şi pentru partea sudică a continentului american, după ce Dacia a construit o serie limitată a modelului cu partenerul local Romturingia.
Dacia Duster Pick-Up: a doua versiune de caroserie a modelului este construită de un carosier român
Design inpirat de kitesurfing
Revenind la Duster Oroch, trebuie notat faptul că vorbim despre un pick-up cu cabină dublă, capabil să transporte cinci pasageri. Culoarea albă satinată a caroseriei se combină cu inserţii portocalii pentru a sugera o legătură inspiraţională cu sportul kitesurf, din care se şi inspiră.
Spre deosebire de clasicul Duster, conceptul vine cu spoilere faţă şi spate redesenate, cu o benă generoasă, cu un acoperiş panoramic, cu bare de amarare şi cu jante de 18 inch.
În partea posterioară, conceptul foloseşte două camere capabile să surprindă cadre în timpul mersului, pe care le proiecteze în timp real pe ecranul din centrul planşei de bord. Ele pot fi controlate cu un buton amplasat pe consola centrală.Tot la interior, Renault susţine că scaunele au fost construite după o tehnică specială, care le face mai rezistente şi mai confortabile. În plus, ele sunt tapiţate cu un material durabil, care imită neoprenul.
Atata timp cat pick-up-urile pentru OMV sunt o comanda speciala iar modificarile au fost facute post fabricatie pentru un beneficiar determinat si modelul respectiv nu este destinat marelui public, nu cred ca ar trebui comparat cu un model la al carui dezvoltare si-au adus contributia designer cu experienta si care a fost desenat ca atare.
1.5 dCi-urile si 2.0 dCi 150 CP. La fel ca pana acum...in America de Sud.
In Brazilia motoarele diesel sunt interzise prin lege ,,pe persoana fizica'' :)
@Ionica, de ce sunt interzise in brazilia motoarele diesel?