În 2010, Renault a lansat o nouă filosofie de design prin prezentarea conceptului DeZir (foto), care a fost continuat cu alte cinci concepte care au definit ulterior noua înfăţişare a modelelor de serie.
Această strategie s-a bucurat de succes, motiv pentru care designerul şef Laurens van den Acker a dezvăluit că o va repeta începând cu toamna acestui an.
În acest sens, Renault va prezenta la Salonul Auto de la Paris care îşi va deschide porţile pentru presă la sfârşitul lunii septembrie un nou concept pentru o maşină sport, care nu a primit încă un nume. Acesta va fi însă urmat de o serie de alte concepte care ulterior vor da naştere la noi modele de serie. "Vom face asta din nou", a declarat van den Acker pentru publicaţia Automotive News Europe.
Pentru moment, Renault nu a publicat niciun teaser cu noul concept, însă van den Acker a admis că acesta va păstra grila dominată de logo-ul constructorului francez, care a devenit o caracteristică comună modelelelor sale. "Ne-a luat foarte mult timp să găsim o partea frontală. Nu sunt sigur că am putea trece din nou prin aceeaşi agonie", a explicat el motivele menţinerii acestui design.De altfel, Renault vrea să evite o revoluţionare a designului, întrucât strategia anterioară a francezilor nu a funcţionat conform aşteptărilor.
pentru ca in perioada respectiva industria se complacea intr-un design anost si plictisitor si era prea timida in a depasi un anumit "standard" de teama reactiilor negative a clientilor. Lucru care s-a confirmat de altfel.
Evident, Renault stie mai bine ce face, dar ca potential client prefer o "revolutie" in design la fiecare cincinal si nu sa ma obisnuiesc cu acelasi "desen" timp de 10-15 ani pe motiv de identitate de marca, traditie si alte bull-shit-uri.
Vreau ca la fiecare 5 ani sa zic WOW !!!
si eu cred ca designul proaspat va deveni un lait-motiv indiferent prin ce chinuri a trecut van den Acker, pentru ca sunt sigur ca un profesionist ca el va vedea aceste lucruri ca un chalenge si un motiv in plus sa se reinventeze.
PS. + ca masinile viitorului trebuie sa fie din ce in mai interesante atat timp cat noile generatii nu mai acorda automobilului semnificatia de alta data
Din punctul meu de vedere băiatul care a venit de la Mazda a rezolvat problema designului. Cred ca au si platforme suficient de dotate tehnic (mai ales ca sunt in alianță cu Nissan). Pentru mine au de rezolvat 2 aspecte:
1. înafara faptului ca-si doresc sa intre in segment, ce trebuie sa conțină mașina înafara de design si CP? Eu sincer as lua niște tipi de la, sa zicem, Bulgari... care sa tușeze micile chestii care fac diferența pentru clienții țintă (care trebuie sa fie Asia si USA)
2. sa-si asume riscul ca pentru o perioada de timp vor pierde bani la fiecare mașină vânduta
stai asa si nu misca!
n-am zis ca nu a rezolvat designnul, dimpotriva. Culmea e ca de data asta au indraznit si, se pare, ca au reusit reteta de succes. Doar ca as vrea sa faca asta cat mai des posibil si sa nu ne mai ofere o ciorba reincalzita peste 5 ani.
Cat despre ce vrei tu....Initiale Paris ar putea fi strategia, dar se pare ca au lasat-o mai moale in comparatie cu Ford sau, si mai evident, cu DS
In USA nu ii vad prea curand, exista Nissan. In Asia...Nissan :))
nu mișc
Nu mă refer la Inițiale Paris, este prea puțin pentru oameni care cumpăra spre exemplu Louis Vuitton
Asia sigur o ataca, USA vine in 5-7 ani
daca n-are cristale Swarovski pe capacele rotilor, degeaba :)
revenind, InitialParis ar fi, dupa mine singura solutie. Nu poti vinde LouisVuiton pe sigla simpla de Renault. Adica ai putea, dar cand?
Citez; "Initiale Paris ar putea fi strategia, dar se pare ca au lasat-o mai moale in comparatie cu Ford sau, si mai evident, cu DS"
Gresesti. Comparatia e total nepotrivita din moment Initiale e doar o gama cu valente premium a unui constructor de volum, pe cand DS e o marca premium in toata regula. Mai potrivit ar fi fost sa numesti Alpine in comparatie cu DS.