Renault a anunțat la începutul lunii octombrie noua strategie pentru următorii 5 ani, iar la vremea respectivă a menționat că în 2022 va avea o gamă alcauită din 8 modele electrice și 12 hibrizi.
Constructorul francez vine însă acum cu o serie de detalii interesante despre schimbările radicale pe care le va suferi gama de modele pe parcursul următorilor ani și se referă la întregul Grup Renault, din care mai fac parte brandurile Dacia și Lada.
Gama de modele tradiționale:
● Grupul Renault va lansa 3 modele complet noi, inclusiv un nou SUV compact pe lângă Kadjar, astfel că numărul de SUV-uri din gamă va ajunge la 8;
● 18 modele vor primi facelift-uri sau generații noi. Printre ele se numără o nouă generație pentru Renault Clio și facelift-uri pentru modelele compacte și de segment D;
● 80% dintre modelele Grupului Renault vor utiliza platforma CMF (Common Module Family) în 2022, în creștere de la 20% în 2016;
● numărul de modele cu propulsie diesel va scădea cu 50% pe fondul cererii în scădere puternică pentru acest tip de motoare.
Gama de modele electrice
● Grupul Renault va lansa 5 modele electrice complet noi, dar și facelift-uri și generații noi pentru celelalte 3 modele electrice deja existente (Zoe, Kangoo ZE și Twizy).
Mașinile electrice vor constitui 20% din gama de modele a Grupului;● jumătate dintre modelele Grupului vor fi electrificate cel puțin parțial prin lansarea unor versiuni micro-hibrid și, eventual, plug-in hybrid. Renault nu a dezvăluit însă alte detalii despre lansarea unor hibrizi cu încărcare la priză;
● Renault va lansa o nouă platformă pentru modele electrice, derivată din noua platformă CMF. Aceasta se va numi CMF-EV și va permite reducerea costurilor cu 30% în cazul bateriilor și cu 20% pentru motoarele electrice.
O parte dintre noile modele tradiționale și electrice vor fi disponibile doar pe anumite piețe, în special din Asia. De altfel, Renault își propune să vândă 550.000 de unități în China în 2022, comparativ cu cele numai 35.000 de unități comercializate în această țară în 2016.
Via Automotive News
Asa ca nu mai zic nimica...
PS: acum folosesc cont de utilizator.