În martie, Dacia a publicat primele imagini și informații oficiale despre conceptul pre-serie care anticipează lansarea primului său model electric din istorie.
Conceptul pre-serie a primit numele Dacia Spring Electric și ia forma unui SUV de oraș care va avea o autonomie electrică de peste 200 de kilometri, conform standardului WLTP.
Într-un interviu acordat presei britanice, Laurens van den Acker, directorul de design al Grupului Renault, a spus că versiunea de serie pentru Dacia 100% electrică va fi “foarte apropiată” de concept.
“Nu este un secret că se bazează foarte mult pe Renault K-ZE. Facem tot posibilul ca prețul să rămână cât mai jos. Mulți au spus că nu ar fi o mașină potrivită pentru Dacia, însă ar putea să devină exact ceea ce așteptau clienții. Nu toată lumea își permite o electrică premium,” a explicat van den Acker.
Versiunea de serie a conceptului Dacia Spring Electric va apărea pe piață în prima jumătate a anului 2021.
Dacia nu a oferit niciun fel de indicii cu privire la prețul de comercializare pentru versiunea de serie care va fi disponibilă de anul viitor, cu excepția faptului că va fi "cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață".
În prezent, cel mai accesibil model 100% electric de pe piața din România este Skoda Citigo-e iV, model care are un preț de pornire de 19.900 de euro cu TVA inclus.
Via Autocar
Eu am pretentia sa ma duca la destinatie si sa ma aduca inapoi in siguranta (cel putin 3 stele EuroNCAP), sa aiba o fiabilitate rezonabile (in media marcilor de volum), si un minim de dotari de confort (aer conditionat, cd/mp3 player si alte cateva) la un pret sub cel al pietei de volum.
Cine vrea dotari mai multe sau performante superioare, se va indrepta spre alte marci.
Conducerea Dacia a aratat pana acum ca intelege foarte bine nisa in care se inscrie marca, si chiar s-a adaptat la cererile clientilor acolo unde a considerat ca se poate vinde un produs mai scump.
is de acord cu tot ce-oi scris, pretentiiiile, asteptarile mai bine spus ale majoritatii neaose is de fapt structurate intr-un singur detaliu: ca Dacia sa reuseasca sa se-ncadreze cu noul E-model pana-n plafonu' de 12 000 - 14 000 Euro, altfel...
Ce masini au serviciile si presedintia.
Ei nu se deplaseaza dintr-un punct ain altul?
Erea vorba de masini mai bune, pt. unii care-si permit mai mult, si vor sa cumpere made in Romania sau asamblat in Romania.
Succes maxim!
Astept cu nerabdare sa vad cat va costa aceasta masina de oras. Autonomie electrica de peste 200km? Peste 200 sunt si 800 si 205km. Cel mai bine era sa spune ca si-au propus ca autonomia sa nu scada sub o anumita valoare. Ca masina de oras chiar si 200km este satisfacator cu conditia sa ai statia de incarcare acasa. Ca altfel trebuie sa faci drumuri pe jos periodic la mall.