La începutul lunii martie am zburat până la Paris pentru a vedea pe viu noul Renault Austral, SUV-ul cu care producătorul din Hexagon vrea să recucerească segmentul C.
Acum, Renault anunță deschiderea comenzilor în România. Livrările către clienți vor debuta în prima parte a anului 2023.
La noi în țară, noul Renault Austral va fi disponibil în 3 niveluri de echipare (Equilibre, Techno și Iconic). Ultimele două pot fi comandate și în noua versiune Esprit Alpine.
Dacă bifezi echiparea Esprit Alpine primești, printre altele, jante din aliaj Daytona de 20 de inch, tapițerie din Alcantara, cusături albastre, volan îmbrăcat în piele Nappa și lumini spate irizate 3D.
Gama de motorizări include, înainte de toate, două sisteme de propulsie micro hibride. Primul dintre ele combină un agregat de 1.2 litri cu o baterie litiu-ion de 48V și oferă 130 de cai putere. Transmisia este una manuală.
Cea de-a două integrează un motor de 1.3 litri, cu patru cilindri, și un sistem micro-hibrid la 12V care oferă 140 sau 160 de cai putere și vine în compania unei cutii de viteze automate X-Tronic.
Clienții pot opta și pentru sistemul de propulsie E-Tech Full Hybrid. Acesta combină un motor de 1.2 litri, o unitate eletrică și o baterie litiu-ion de 2 kWh. Sistemul este disponibil în versiuni de 160 și 200 de cai putere.
Transmisia, în acest caz, este una inteligentă multi-mode care oferă 15 combinații diferite, dintre care 2 sunt în modul 100% electric.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Renault Austral |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | ||
ECHIPARE Equilibre | |||
1.3 Micro-hibrid |
140 CP 260 Nm |
27.000 | - |
ECHIPARE Techno | |||
1.3 Micro-hibrid |
140 CP 260 Nm |
30.000 | - |
1.3 Micro-hibrid |
160 CP 270 Nm |
- | 32.500 |
1.2 E-Tech Full Hybrid | 160 CP 260 Nm |
- | 35.700 |
1.2 E-Tech Full Hybrid | 200 CP |
- | 36.400 |
ECHIPARE Techno Esprit Alpine |
|||
1.3 Micro-hibrid |
160 CP 270 Nm |
- | 34.000 |
1.2 E-Tech Full Hybrid |
200 CP |
- | 37.900 |
ECHIPARE Iconic |
|||
1.2 E-Tech Full Hybrid |
200 CP |
- | 39.900 |
ECHIPARE Iconic Esprit Alpine | |||
1.2 E-Tech Full Hybrid | 200 CP | - | 40.900 |
Noul Renault Austral pornește în România de la 27.000 de euro, cu TVA inclus. Nivelul de echipare de bază include o grilă cromată, ecran central de 9 inch, instrumentar de bord digital cu display de 12.3 inch, faruri LED și senzori de parcare spate.
Modelul francez vine cu o listă lungă de sisteme de siguranță (32 de sisteme), dar și cu sistemul 4Control Advanced, a treia generație a sistemului cu patru roți directoare de la Renault.
Noul Renault Austral vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Austral 1.3 Micro-hibrid |
140 | - | - | 27.000 |
Ford Kuga 2.0 EcoBlue MHEV |
150 | 4.1 | 9.6 | 30.150 |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi M-Hybrid |
180 | 5.7 | 9.0 | 33.510 |
Kia Sportage 1.6 T-GDi MHEV |
150 | 7.3 | 10.3 | 28.536 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Renault
Motoarele oferite sunt puțin demodate.
Cu ceva sprijin financiar Renault pot fi o rețetă bună.
sa fie o taxa speciala si mare in functie de marimea masinii.
De ce ai pune taxă pe un motor de 1.2 sau 1.3 care mai e și hibrid? Doar pentru că e suv, sau pentru ce?
@sherif, sunt sigur ca tu esti mai pensat decat mine...cat despre comunism, sunt sigur ca tu votezi securistii crezand ca sunt de "dreapta"..
Austral e in acest moment cea mai buna alegere din clasa lui si imi place ca preturile sunt oneste, raportat la ce se ofera si la ce ofera si concurenta. Dupa Austral as pune asiaticele RAV4-Tucson-Sportage-CRV-Qashqai, abia apoi vine restul plutonului, cu 3008 cap de coloana.
Dar ce sa intelegi tu, tu sti doar masini electrice, interzis suv-uri, interzis diesel
Dar toate masinile suv-urile electrice de 2 tone de ce nu vrei sa se interzica?
si eu sunt total pro democratie, dar intelege odata ca democratie nu inseamna ca fiecare face ce il taie capul. mergi doar in cateva tari cu veche traditie democratica si poate te mai luminezi ce inseamna democratia si respectul.
Dada, e plina hanglia de democratie si respect pentru cetateni. Au mers pana recent cu celebrele black cab cu 2.4 diesel fara dpf fara nimic de s-a innegrit toata Londra de la fumul lor si acum nu mai stiu pe unde sa scoata camasa.
Sa nu mai zic de razboaiele in care si-au bagat nasul cel putin daca nu si trupele, inclusiv proximul razboi.
Democratia aparent are foarte multe forme in functie de ce detergent s-a folosit la spalarea creerelor.
Razboiul este pace, pacea e razboiul.
Tucson/Sportrage,noua Corolla Cross dau cu dinții de asfalat consacratele europene.
La prețuri mici (sub 30.3000euro) ,posibi să fie rentabil.
trag tare pe tehnologia electric.
Asiaticii pe hibrid.
avionul etc nu-mi aterizeaza pe acoperis, nu ajunge mai nimic la geamul meu. plus probabil baga in N cand se apropie de aeroport.. :)
si nu, fiecare sa aiba minimul, nimeni nu are nevoie mai mult de un smart electric! si asta o sa se intample din iarna asta se pare..
Eu cred ca activeaza si sistemul start stop ca sa nu te deranjeze personal.
Am locuit pe Semaforului/SB si m-am mutat in afara orasului tocmai din cauza traficului. Nu am mai putut suporta noxele si zgomotul, simteam cum mor cu zile acolo. Nu imi vine usor cu naveta, as minti sa zic altfel, dar per total ii mai ok aici. Deranjant ii doar mirosul de baliga uneori, mai ales pentru mine care am crescut la oras la bloc de cand ma stiu. Acum sunt la Daia, am 17 km pana in buricul targului.
Important e sa nu treaca gigi cu Passat-ul euro 5 ca nu mai puteti voi sa respirati, vai ce mila imi e de voi.
Imi pare rau ca nu stiu unde stati ca as trece zilnic cu motorul turat pe sub geamul vostru doar sa va enervez.
toata poluarea conteaza bai berbec, nu e vorba ca ne doare in pix de alte surse de poluare, eu zic ca cea pe care o resimtim cel mai acut noi astia de stam in orase aglomerate e traficul, n-ai cum sa negi asta, sunt si studii pe diferite orase din lumea asta din care reiese clar ca circa trei sferturi din poluarea urbana e generata de traficul rutier.
daca ar trece doar gigi cu passatul euro 5 de 2x pe zi o data dimineata si o data seara n-ar fi prea mare problema, dar cand trec cateva zeci de mii de gigei din astia pe zi pe acolo este o problema foarte foarte mare.
la cat de batut in cap esti nu ma astept sa pricepi, tu dai ca surdu-n tobe cu aceeasi placa cu fabrici si arderi de deseuri si avioane.
am zis, conteaza si alea dar nu degeaba se pun departe de zonele locuite, ca pana ajunge si daca ajunge poluarea de la fabrici si avioane in cartierele dens populate deja e mult diluata in concentratie fata de ce iese pe gura furnalului.
insa fumul toxic de la passatul lui gigel vine din strada direct in nara ta, fie ca esti pieton pe trotuar sau in masina la semafor langa gigel sau la fereastra fluierand dupa gagici.
Legat de poluare, hai sa iti zic un secret, daca o fabrica polueaza 24 din 24 si e la 5 km de oras, tot fumul ala ajunge in oras in 5 minute, se simte perfect noaptea cand deschizi geamul si nu e trafic deloc, dar e miros de sulf, cum era si in pandemie, cand nu era deloc trafic, dar poluarea era la cote imense, mai du-te la scoala si afla ca poluarea circula, nu ramane pe loc, degeaba e fabrica langa oras si nu in oras, poluarea din trafic e fix pix pe langa poluarea generala.
Si oricum pe mine nu ma intereseaza, am cumparat o masina noua, daca nu iti convine asta du-te si fa reclamatie la RENAULT ca am eu masina diesel, da-i in judecata ca te omoara.
Eu nu o sa dau diesel-ul pe o electrica fiindca nu am ce face cu ea, sa isi cumpere cine vrea.
Inca e o tara libera.
Momentan.
Asta înseamnă că mașina prezinta interes.
La 30.000 euro pare o mașină de luat în calcul.
Cam de aici incep prețurile la auto noi pentru suv-uri/crossovere de dimensiuni medii.(S-a scumpit halatul în industria auto la toți constructorii)
Consumul real încă nu-l cunoastem.Aici poate fi ceva pagubă la casa omului.(mă refer la motorizarea de 1.33 160CP)