Renault, Veolia și Solvay au format un consorțiu care vizează conservarea resurselor și reducerea emisiilor de carbon, conform principiilor economiei circulare.
Mai exact, grupul francez va folosi expertiza partenerilor săi în procesul de reciclare a bateriilor mașinilor electrice. Colaborarea vine în contextul estimărilor că numărul vehiculelor electrice va ajunge la 100 de milioane în 2030, la nivel global, față de 10 milioane în 2020.
Renault vrea să aibă o sursă de aprovizionare sigură și durabilă pentru metale precum cobaltul, nichelul și litiul. Bateriile ajunse “la finalul vieții” vor fi demontate, iar acele metale vor fi extrase și “purificate” înainte să fie reutilizate în baterii noi.
Cei trei parteneri sunt deja implicați într-o fază experimentală, care implică înființarea unei fabrici demo pre-industriale în Franța, cu capacitatea de a extrage și purifica metale pentru baterii la sfârșitul ciclului de viață.
Via Renault
În momentul în care volumul bateriilor va stagna, nu se va mai produce materialele din extracţie şi minerit ci doar din reciclare.
Să ne readucem aminte că este mai uşor să produci aluminiu din reciclare (doar îl topeşti) decât să faci tot ciclul de minerit, extracţie, tratare chimică, procese, şi final topirea.