Esential
2016 | este anul în care va apărea modelul low-cost pe piaţă. |
Zvonurile despre o maşină low-cost pe care cei de la Renault ar pregăti-o pentru pieţele emergente au apărut încă de acum cinci ani, când Carlos Ghosn, preşedintele companiei, spunea că îşi doreşte un astfel de model pentru ca vânzările Grupului să crească. Ei bine, publicaţia franceză La Tribune anunţă în numărul de astăzi revine asupra subiectului şi anunţă că lansarea unui astfel de model este doar o chestiune de timp.
Conform jurnaliştilor francezi, Carlos Ghosn a confirmat într-o discuţie privată lansarea modelului low-cost în ziua inaugurării noii uzine din Tanger, cea în care Dacia va produce noul Lodgy, modelul utilitar bazat pe Kangoo şi un alt model de pasageri construit de asemenea pe baza ludospace-ului francez.Noul model va fi destinat mai ales pieţelor din India, America de Sud şi Africa şi nu există planuri pentru aducerea sa pe continentul european din cauza normelor de siguranţă severe de aici.
Conform ziariştilor din Hexagon, Renault nu a decis încă sub ce marcă va comercializa noul model, care va fi cel mai probabil unul de oraş cu elemente de bază la capitolul siguranţă, tehnologie şi design.
Apariţia sa pe piaţă nu va avea loc mai devreme de 2016.via | Caradisiac
Oricum tehnologia se devalorizeaza ca orice alt ceva. Sunt sigur ca Renault poate scoate din "banca de organe" ceva suficient de ieftin si fiabil, incat indienii si sud-americanii sa puna cruce si sa arunce o lopata de tarana deasupra "mercedesurilor antice".
Daca sunteti realisti si treceti peste fite, greturi etc. o sa-mi dati dreptate. Solutia pentru cresterea nivelului de trai in asa-zisele tari emergente ramane masina noua ieftina si fiabila.
http://www.automarket.ro/stiri/sondaj-dacia-mai-fiabila-decat-fiat-toyota-si-opel-42854.html
http://www.agvis.ro/stire.php?stire_auto=Dacia-cea-mai-fiabila-marca-in-sondajul-Que-Choisir-1742
TUV din germania spune ca Loganul de 2-3 ani este cea mai slaba masina din parcul auto german... asta ca sa vorbim de fiabilitate in termeni absoluti pe un esantion format din TOATE masinile de pe drum, nu in "sondaje de opinie" cum fac articolele mentionate de tine. Asta este irelevant, avand in vedere ca reparatia la logan este mult mai ieftina decat la un (ex.) mercedes.
@costin geambasu - cam orice masina mai "tzeapana" decat un "ceva" de 30 de ani care circula prin india acum poate fi numit un progres. Evident ai sanse minime de supravietuire in caz ca te loveste trenul ... dar progresul este progres. Progres este Loganul fata de Solenza, iar acest renault de 3000E va fi un progres fata de ce exista pe pietele unde acesta va merge.
@discutia nou vs. sh : un logan nou .... este nou in primul an ... doar in primul an ... in rest este ca si o masina sh, incep bubitele, incepe sa aiba nevoie de consumabile .. etc. Singurele lucruri "avantajoase" la a cumpara o masina noua sunt:
1. "cica nu iti pui curul intr-un scaun in care s-a bashit 2-4 ani un neamt" ... ca parca scaunul tau nu o sa miroasa tot a bashini dupa 2-4ani...
2. amani chaltuielile cu consumabilele pentru 1-3ani, maxim. Oricum ai face pe drumurile noastre o sa ai nevoie de amortizoare pe la 60-100k; de ambreiaj tot pe acolo; de filtre de doua ori mai des decat in germania, de bucse noi la 100k (si asta indiferent de masina) si tot asa. Daca iei o masina noua si una din germania de 3-4ani si compari km parcursi pana cand amortizoarele si bucsele trebuie schimbate .. s-ar putea sa constati ca tot pe acolo pica (vorbesc de nr de km parcursi in romania, peste aia din germania in cazul celei sh). Faptul asta cam anuleaza punctul 2 ... si ramai cu alegerea intre a avea un scaun nou... sau un scaun de audi/bmw/mercedes cu bashini in el...dar ceva mai confortabil.
Evident astea-s valabile pt romania... ca in India si Angola este mai greu sa vezi samsari aducand masini de germania - lor le trebuie acest renault ;)
Deci le trebuie masini de 3000 euro.
Totusi nici tu, "consumator inrait de "sh-uri la mana a 7-a" nu poti fi atat de ipocrit si aberant incat sa afirmi ca incepi sa bagi bani intr-o masina noua dupa 1 an. Faptul ca Dacia face masini fiabile n-o spun numai "sondajele de opinie", ci si alte organisme ca ADAC unde se calculeaza rata de defectiuni la diferite perioade.
In china treburile sunt mult mai complicate decat par ... multe cifre (printre care si vanzarile auto) sunt datorate umflarii artificiale a cifrelor - s-a discutat pe larg pe blogurile AM ;)