Cu ocazia Salonului Auto de la Paris din toamna anului trecut, Renault a dezvăluit conceptul K-ZE pentru un SUV electric de oraș.
La șase luni distanță, constructorul francez a prezentat la Salonul Auto de la Shanghai versiunea de serie a conceptului, care a păstrat numele Renault K-ZE.
K-ZE va fi comercializat în China de la sfârșitul acestui an, însă Renault a anunțat acum că SUV-ul electric va fi disponibil și în Europa.
Oficialii grupului francez au confirmat că vor lansa o versiune a lui K-ZE pentru piața europeană, fără să nege că modelul ar putea primi și sigla Dacia.
Șefii Renault au transmis anterior că vor să lanseze un model electric în Europa al cărui preț să fie de circa 10.000 de euro.
Conceptul lui Renault K-ZE promitea o autonomie de 250 de kilometri conform standardului NEDC, În consecință, o baterie mică ar putea permite francezilor să anunțe un preț cât mai accesibil.
Via Autocar
...Fiindcă am mai scris p-aici că K-ZE-ul se vinde deja la chinezi în 3 versiuni, cu preţuri între... 7.900 euro şi 9.140 în varianta de top:
https://www.electrive.com/2019/09/13/renault-hits-on-china-with-ultra-low-price-electric-car/
Dar şi că francezii dădeau ca sigură lansarea lui şi-n Europa.
OK, bateriile n-ar fi chiar de calitate premioummum după unele (porta)voci anonime, dar Renault susţine că a dezvoltat maşina după standarde europene şi nu bananiere.
Cât despre ecobonusul de cca. 9.470 euro (echivalent variabil, că-n lei e 45.000 -- o altă aberaţie într-o Românie cu preţuri în euro la maşini-accize-telefoane-etc), el poate -- sau mai precis PUTEA -- reprezenta cel mult 50 procente din preţul unui BEV.
Sub 18.940 euroi preţ listă deci, scădea şi bonusul (teoretic, la un KZ-E de 7.900 euro ar mai fi fost doar de 3.950 euro -- şi maşina la fel, whahaha pt cine ar crede aşa.:-))
Iarăşi folosesc un timp trecut însă, fiindcă valabilitatea legală a electro-bonusului expiră anul ăsta (a fost promulgat doar pt 2017-18-19), iar la anu nu se ştie cât va mai fi... dacă va mai fi.
Eu cel puţin presupun că va fi înjumătăţit (asta, doar ca să-mi mai fitirisesc un minut din viaţă dijeaba cu informaţii care nu interesează de fapt pe nimeni).
Ala e pretul cu bonusul dedus (7000-9.000). Nu mai tin minte unde am gasit informatia dar K-Ze ul fara deducere de bonusuri ar costa cam 15000 $ (cam13.500euro) pe piata chineza.
Dar imi place cum arata, sa vedem si pretul. La 10k euro, electrica cu autonomie bunisoara e super ok, macar pentru oras.
https://equalocean.com/auto/20190329-beijing-cuts-electric-vehicle-subsidies-ev-startups-winter-is-coming
Ca-ntotdeauna, adevărul pare a fi la mijloc de codru des. :-)
Renault Clio e-tech se vinde deja pe piaţa din JAPONIA !!!
INCREDIBIL!!!
Acolo vând şi Nissan E-Power şi Renault E-Tech iar în Europa nimic !
Ruşinos!
Mânerele în stilul ăla revin la modă. Vezi noile Porsche 911 și Taycan care au astfel de mânere cu deschidere băgând mâna sub ele și nu trăgând ca cele de la majoritatea mașinilor din ziua de azi. Singura chestie la Porsche este că sunt integrate în caroserie și ies când deschizi mașina ca să le poți apuca.
DAR, pentru că din punctul ăsta de vedere Dacia pare să fie taman invers, în niște poze spion ce păreau a fi noul Sandero, mașina avea mânere cum au 90% din cele de pe piață. Adică de alea de tragi de ele, nu bagi mâna sub ele ca să deschizi ușa. Na, nu știu cât de bine m-am exprimat, dar înțelegeți.
Cel mai bine se aplica la primaria capitalei : tanti Fi Rea vrea sa imbogateasca visteria cu HUOXIGEN, sugrumand astfel si ultimele rasuflari ale bietilor posesori de masini mai modeste...
PS: nu sunt bucurestean, dar sunt solidar cu cei in suferinta (TAXA = SUFERINTA).
Am inteles la ce te referi. Multumesc! Personal, prefer manerele de care sa trag, sper sa apara si pe viitoarele modele Dacia. Poate chiar Sandero, poate anul viitor? Cine stie?