Renault confirmă revenirea brandului Alpine în cursa de 24 de ore de la Le Mans

de Daniel Popescu
Vineri, 08.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a confirmat vineri utilizarea brandului Alpine pe una dintre maşinile echipei Signatech care va concura la clasa LMP2 în cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Vom face tot ce putem pentru a scrie o nouă pagină în istoria Alpine, un nume impresionant în lumea maşinilor sport franceze.

Carlos Tavarez
COO Renault
Zvonurile apărute pe parcursul acestei săptămâni cu privire la intenţia celor de la Renault de a readuce popularul brand Alpine în cursa de anduranţă de la Le Mans au fost confirmate vineri de constructorul francez.

Astfel, una dintre maşinile cu care echipa Signatech va concura la clasa LMP2 în cursa de 24 de ore de la Le Mans şi în celelalte curse din European Le Mans Series va utiliza brandul Alpine. Cu toate acestea, maşina va utiliza în continuare motorul V8 P2 furnizat de Nissan, iar doi dintre piloţii echipei vor fi Pierre Ragues and Nelson Panciatici.

Carlos Tavares, COO-ul Renault, a confirmat că acesta este doar primul pas din programul de revitalizare al mărcii, însă nu a confirmat speculaţiile despre intenţia de a concura în viitor cu brandul Alpine şi la clasa de prototipuri LMP1 din Le Mans Series.

"Revenirea Alpine în legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans în 2013 marchează începutul unei noi aventuri care va continua.

Vom face tot ce putem pentru a scrie o nouă pagină în istoria Alpine, un nume impresionant în lumea maşinilor sport franceze", a declarat el.

Renault a anunţat la sfârşitul anului trecut un amplu program de revitalizare a mărcii Alpine, care a inclus vânzarea a 50% din acţiuni constructorului britanic Caterham, dar şi pregătirea lansării unui model sport în 2016. Renault a câştigat cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1978 cu Renault-Alpine A442B.

Via Renault

Comentarii (19)

  • brand premium
    Vom discuta de divizia premium-sportiva Alpine ? Mai mult ca sigur.
    36 4
  • Cosmin19
    Daca anul acesta nu participa la clasa LMP1, sper sa o faca anul viitor. Spun asta pentru ca ar fi o batalie senzationala avand in vedere participarea Porsche la aceasta clasa incepand cu 2014.
    14 0
  • Concurent direct pentru BMW, Alfa Romeo sau Infiniti (chiar daca sunt in aceeiasi echipa) _marci dinamice . Mai putin pentru Mercedes-Benz, Lexus, gama DS, Volvo.
    12 0
  • Am avut sansa in 2003 sa vad reuniunea fanilor de Alpine de la Dieppe (au vazut si Renault-Alpine A442B), erau 487 de A110, 87 de A310 si 41 de A610. Mi se pare foarte greu dupa 40 sa reinvii marca
    Sper sa nu fie acelasi fas asa cum au incercat cu Gordini, i-au tras 3 dungi lui Twingo
    5 21
  • @ xxx

    De ce ti se pare greu? In industria auto sunt nenumarate exemple ca e posibil. Si asta cu nume mult mai obscure decat Alpine.
    Alpine face parte din istoria respectata a marcii. Eu zic ca produsul finit va fi decisiv in hotararea de a cumpara masina. Iar cei care nu stiu istorie automobilistica, vor afla de la cunoscatori. Deci nu vad problema.
    30 2
  • @io Din cate stiu A110 a fost primul campion de rally, apoi Renault s-a oprit. Au incercat 24h Le Mans au castigat o data, s-a oprit, s-au axat pe F1 unde au demonstrat ca sunt buni, in principal ca motoristi.
    Eu nu am spus ca este o problema, spun ca este foarte greu sa recastigi segmentul chair daca genetic poti sa propui ceva super interesant.
    Nu este obligatoriu ca sa fii campion sau nu in competitiile de rally, F1 ca sa vinzi bine, intr-un segment de piata cumplit
    Sunt sceptic
    4 18
  • @xxx
    Oricine cu o perspectiva mai larga asupra lucrurilor imi va da dreptate ca nu-i foarte greu de inchipuit cum un brand apreciat al unui puternic concern auto, aflat in top 4 la nivel mondial, ar avea sanse de izbanda.
    20 2
  • @io
    nu contest brandul Renault (am Duster , daca aveam o problema cu ei nu cumparam, masina de serviciu tot Dacie am ales noul Sandero puteam sa aleg si altceva), dar defineste "ar avea sanse de izbanda" numai si numai in cadru grupului din care face parte (Nissan, Daimler) si o sa vezi ca nu o sa fie simplu (ia-le pe rand si mai vorbim)
    2 17
  • @xxx
    Nu ma refeream la "brandul Renault" , ci la Alpine si Alianta Renault-Nissan. Nu stiu ce "calcule" ai facut tu si pe ce degete ai numarat, insa ce am scris eu mai sus sunt argumente FOARTE SOLIDE si doar un prost le-ar desconsidera total. Nu vad de ce ar reusi concerne mult mai slab cotate precum PSA sau Grupul Fiat si nu ar reusi Renault-Nissan...

    PS: Nu ma intereseaza ce masina ai tu. Chiar nu are relevanta in analiza.
    17 2
  • @io
    1. Cu PSA ai dreptate. Dar cu Fiat!!..... au Ferrari si Alfa Romeo acopera cam toata zona si nu sunt singurii, VW are Lamborghini, Porche, Bugatti si un pic Audi cu TT (astia mai importanti) nu vorbesc de mici "mestesugari magicieni" din Europa
    2. In ecuatie este si Mercedes in zona. Ia vezi ce are Nissan acum (masina care spulbera tot ca performante) si dupa aceea vezi la Mercedes sunt hai un model ca sa nu spun chiar 2 daca ma uit la AMG. Ce vrei sa spui ca vor face o masina sport de eleganta lui Mercedes si performante mai bune decat Nissan sau ceva ieftin cu performante deosebite in spiritul Alpine?
    3. Alpine ca si Gordini au fost branduri cunoscute in ani 60-70, din pacate numai in Europa sunt doua mari probleme: prima, au fost de mult a doua este criza si va fii si in 2016, nu cred ca un araboi care are deja 3 Enzo va cumpara si un Alpine
    In concluzie: Nu cred in masini sport populare si accesibile pentru ca nu mai exista segmentul de piata. Eu nu am spus ca Renault nu poate sa faca
    4 14
  • @xxx

    Unde dai si unde crapa ! :)) Ce Ferrari, ce Alfa Romeo, ce Vw?! Am pornit de la brand-uri cu istorie, readuse la viata, da? Cand am spus Grupul Fiat, ma refeream la gama 500 - perceputa ca premium - si eventual Abarh, un alt nume de succes pentru italieni. Inca odata: daca ei au reusit, Renault-Nissan de ce sa nu reuseasca?

    Stai linistit, cand am spus locul 4 mondial, nu am luat in calcul si Daimler, pentru ca procentajul participatiei de colaborare e prea redus si nu ar fi corect. Daca ar fi asa si am adauga Daimler + AutoVAZ, atunci ar trece lejer pe primul loc, inaintea Toyotei.

    Legat de pozitionarea brandului Alpine in cadrul grupului, n-ai tu grija... De asta se vor ocupa inginerii in colaborare cu marketerii s.a.m.d. , toti urmand sa raporteze unui singur om - Carlos GHOSN - seful Aliantei Renault-Nissan. El este omul capabil sa lege toate firele intr-un singur nod si genereze progresul. Nu exagerez spunand ca e vazut ca un superstar in industria auto. Exista o colaborare punctuala cu Mercedes-Benz, dar ei nu decid asupra Alpine.
    Oficialii francezi intotdeauna au afirmat ca viitorul Alpine va fi decis de gasirea unui partener viabil. Acel partener exista acum si se numeste Caterham - un alt nume important in motorsport.
    E vorba aici de sportive premium si te contrazic, criza/necriza, e un segment de succes. Faptul ca nu crezi TU in Alpine (in urma unor concluzii bazate pe romanisme, prejudecati si alte idei haotice) asta-i altceva. Pe mine m-ai convis n-ai viziune si pic de cultura auto.
    16 1
  • Erata:

    E vorba aici de sportive premium cu traditie si te contrazic, criza/necriza, acest segment EXISTA si e unul de succes. DS-urile, 500, Mini etc. o dovedesc. De aici incolo, variatiile sunt infinite.
    17 1
  • De unde pana unde Daimler face parte din grupul Renaul-Nissan?
    9 1
  • @io
    Fiat 500 nu este masina sport
    Vezi ca tocmai au anuntat ca Renault Sport vor scoate 5 modele noi deci Alpine va fi ceva mai mult vom vedea 2016 este maine si vorbim
    Caterham - un alt nume important in motorsport. de acord, dar nu este McLaren
    Dupa pasiunea cu care scrii lucrezi pentru Renault in Romania, apreciez mult cum iti susti societatea, mi-as dorii sa lucrez in asemenea mediu (este uimitor nu esti singurul)
    In 1974 m-a luat tata in Bulgaria (tatal meu este croitor si facea la aceea epoca uniforme de parada pentru militari a fost un schimb de experienta) Cei de acolo ne-au dus intr-o intreprindere unde se monta sau s-a montat Renault Apline 110. Ne-au plimbat pe Musala cu 10 Alpine cu niste piloti de-ai lor, nu pot sa uit experienta => sunt fan Alpine
    Lasa-ma sa fiu sceptic
    1 10
  • @xxx
    Fiat 500 ESTE gandita ca o sportiva... in special daca vorbim de versiunea Abarth , mentionata de mine mai sus. Dar lasa Abarth, testeaza versiunea "civila" si citeste review-urile presei de specialitate. Uite ce zice Automarket de versiunea 1.4 16v 100hp: "Fiat 500 se dovedeşte o maşină extrem de rigidă, uneori mult prea rigidă pentru cei care rulează mult în oraş. Suspensiile sunt gândite pentru a oferi un minim de confort, dar mai ales o ţinută de drum exemplară "

    Ce treaba are anuntul RenaultSport, cu o marca sportiva de lux pregatita pentru relansare? Alpine e un nume cu istorie, de sine statator si nu va fi un "remake" dupa modelele actuale Renault, ci va veni cu produse noi. Cel putin asta se zvoneste. Concept-car-ul Alpine A110-50 le dovedeste clar intentia.

    "Caterham (...) , nu este McLaren" zici? - cam puerila reactia...

    In rest, nu pot decat sa ma amuz. Doar pentru ca cineva e mai pregatit si mai pasionat decat tine, il face automat angajat "Renault in Romania" . Wow ! Serios? Hmm mie imi suna a frustrare.

    PS: poti sa fii cum vrei, insa nu mai dezinforma oamenii pe forum.
    10 1
  • @io
    Atunci alege care masina este mai sportiva Fiat 500 sau Twingo RS?
    Masina extrem de rigiida bla, bla......., baiete iau Sandero punem un motor de 1,4 16V 100, merge pus si V8 de la Nissan (l-au pus pe Lodgy au acelasi compartiment motor) si ii ardem o suspensie rigida, rigida de te duci la toaleta din 5 in 5 minute, putem spune ca Sandero este masina sportiva?
    Caterham (...) , nu este McLaren" zici? - cam puerila reactia... ok pune si Wiliams (asa de amorul artei si ca au facut un Clio superb cu ei) Caterham sunt cam departe de ceilalti
    O masina ca Apline 110 se face o data la o suta de ani, mai au 60 de asteptat, cei de la Renault au avut asul in maneca si au dormit pe ei
    fa nani mai bine
    1 9
  • @xxx
    Aici nu era vba de comparatii "care pe care" , ci pur si simplu am demonstrat ca segmentul sportivelor premium de traditie EXISTA, iar tu inseli. Scurt si la obiect. Cu restul aberatiilor nu are rost sa ma complic, pentru ca orice om de bun simt isi da seama ca ai luat-o pe aratura bine de tot...
    9 1
  • @io
    segmentul sportivelor premium EXISTA si cine sunt aia?
    Ferrari, Lmborghini, Bugatti, Zonta McLaren, mai sunt dar nu imi vin minte in plutonul 1
    Aston Martin, Jaguar,Corvette Lotus, Porche, Morgan, Homer, Mercedes,eventual Audi TT .......... plutonul 2
    Clasificarea este functie de pret, de performante nu ma bag
    Daca vorbim sportive premium de TRADITIE este si mai complicat.
    Alpine a fost o masina extrem de simpla (te uiti pe sub D1300 si sub capota si incerci sa-ti imaginezi ceva daca poti) cu super-performante, nu mai tine figura inca o data s-au dus vremurile romantice de atunci cand se batea Fiat 500 cu Mini Morris si Gordini R8 si Apline cu Porche si Alfa Romeo
    Inca ceva cea mai scumpa masina RENAULT acum este Laguna 3 Coupe (frumoasa masina), nu stiu daca RENAULT STIE SA VANDA o masina de peste 60000€ (DE FACUT STIE)
    Vorbeste si tu de ce cunosti si intelegi
    1 8
  • E varza totala in capul tau. Eu zic ca am fost destul de clar in comentariile anterioare. Nu voi relua discutia. Cine are cap pricepe, cine nu, sa moara prost.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru