Renault a prezentat în 2016 noul model Alaskan derivat din pick-up-ul Navara al partenerilor de Alianță de la Nissan. Modelul a fost disponibil pe piața europeană începând din 2017 și a fost produs alături de Navara la uzina pe care Nissan o deține în Barcelona.
Nissan a anunțat însă în această săptămână că va închide uzina de la Barcelona, ceea ce a generat speculații cu privire la viitorul lui Alaskan în gama de modele Renault.
Cu ocazia anunțării unei noi strategii pe termen mediu, oficialii Renault au confirmat practic că Alaskan va fi eliminat din portofoliu, iar motivul oficial este de noile reguli pentru emisiile de dioxid de carbon care vor intra în vigoare în 2021. "Este imposibil să continuăm în segmentul pick-up-urilor din motive de standarde", a explicat Clotilde Delbos, CEO-ul interimar al Grupului Renault.
Pe de altă parte, Alaskan nu s-a bucurat de o popularitate majoră în Europa. Renault nu publică date concrete de vânzări pentru acest model, însă un raport oficial pentru anul 2018 arată că a fost produs în numai 1.760 de unități.
Renault Alaskan va continua însă să fie comercializat pe piețele majore din America de Sud, acolo unde are o popularitate mai mare, iar producția va avea loc în Argentina de la sfârșitul acestui an.
Pe lângă Alaskan, Nissan Navara a avut și un "frate" premium prin Mercedes-Benz Clasa X, însă nici modelul germanilor nu a avut priză la clienți, iar producția acestuia, care are loc de asemenea la Barcelona, se încheie chiar în această lună.
Via Caradisiac
Ei trebuiau să insiste pe acest segment, chiar dacă e dominat de Toyota şi Mitsubishi în Europa
Eh, dacă tot m-ai atins la coarda sensibilă, îmi amintesc de MCM, adică de “muzica, muzică” (în loc de “treaba, treabă” – un fel de: te parafrazez) a anilor’ 90. În care mi-erau mai simpatici alde Mad in Paris decât Manau.
Dacă tot am dat-o-n simţiri franţuzeşti, oricum noi doi îi întruchipăm pe aici pe Pif et Hercule (în care dintre ei te recunoşti?).