Majoritatea specialiștilor și analiștilor auto prevestesc deja sfârșitul epocii diesel. Nu puține au fost situațiile în care s-a cântat prohodul acestui tip de propulsie, mai ales după scandalul Dieselgate şi a intenţiei Uniunii Europene de a testa emisiile reale ale maşinilor. UE a decis ca, începând din 2019, limita maximă de emisii pentru oxid de azot să scadă de la 80 mg/km la numai 40 mg/km, ceea ce va necesita investiţii majore din partea producătorilor în diverse sisteme care să permită respectarea acestei reguli.
Se pare că aceste profeții sunt susținute acum și de constructorii auto. Renault este primul nume important care confirmă excluderea treptată a dieselului din gama sa. Producătorul francez a lăsat să se înțeleagă că dieselurile vor dispărea în viitorul apropiat de pe modelele mici și fără aspirații premium, din cauza costurilor foarte mari de adaptare la normele de poluare.
În acest context, în cadrul unei întâlniri interne care a avut loc în luna iunie, oficialii Renault şi-au exprimat convingerea că investiţiile necesare pentru dezvoltarea unor tehnologii diesel pentru modelele din clasa mica și mini, precum și cele din clasa compactă, vor fi oprite până la finalul acestui deceniu. Regimul de testare mult mai drastic, care ar urma să fie introdus în anul 2019, ar face ca motoarele diesel să nu fie viabile pentru modelele accesibile.
Tocmai pentru că va costa destul de mult adaptarea lor la normele de poluare. Astfel, până în anul 2020, modele precum Renault Clio şi Renault Megane nu vor mai fi disponibile cu propulsie diesel, iar situaţia va deveni comună în aceste segmente la toţi constructorii. Informaţia a fost dezvăluită pentru agenţia de presă Reuters de două surse care au participat la întâlnirea internă din luna iulie şi care l-au citat pe Thierry Bollore, şeful departamentului de competitivitate al Renault.ac"A spus că acum ne întrebăm dacă diesel-ul va supravieţui şi că nu şi-ar fi imaginat astfel de dubii nici măcar la începutul acestui an.
Standardele şi metodele dure de testare vor creşte costurile tehnologiei până în punctul în care diesel-ul va fi forţat să iasă de pe piaţă", a precizat una dintre surse.Potrivit cifrelor oficiale, 60% dintre maşinile subcompacte şi compacte vândute de Renault anul trecut aveau propulsie diesel.
Un purtător de cuvânt al constructorului francez a refuzat să comenteze informaţiile.
Via Automotive News
Ex:
Astra 1.4 T 150 cp Man S/S Innovation 0-100 8.5 sec; consum mixt 5.1 l/100 km; pret 20.350 euro;
Astra 1.6 CDTi 160 cp Man Innovation 0-100 8.6 sec; consum mixt 4.2 l/100 km; pret 23.250 euro;
Golf 1.4 TSI 150 cp Man Highline 0-100 8.2 sec; consum mixt 4.7 l/100 km; pret 21.818 euro
Golf 2.0 TDI 150 cp Man Highline 0-100 8.6 sec; consum mixt 4.4 l/100 km; pret 23.081 euro
Focus 1.0 EcoBoost 125CP Man S/S Titanium 0-100 11 sec; consum mixt 4.7 l/100 km; pret 18.000 euro
Focus 1.5 TDCi 120CP Man Titanium 0-100 10.8 sec; consum mixt 4.5 l/100 km; pret 19.500 euro.
Buun. Deci de ce sa dai o mie sau chiar cateva mii de euro in plus pentru aceleasi rezultate? Ca sa nu mai zic ca diesel-urile sunt zgomotoase si arunca noxele pe care le stim.
Diesel-ul va ramane mai ales in cazul suv-urilor compacte, medii si mari. Si in cazul suv-urilor mici gen Captur, 2008, C-HR etc. s-ar putea sa dispara pe viitor.
Diferernta de consum este relativ mica la autoturisme usoare cu cilindree mica, si care circula mai mult in oras, dar pe masura ce puterea motorului si masa autovehiculului creste, si distantele parcurse intr-un an cresc, dispare oreice urma de ratiune in a achizitiona un motor Otto in defavoarea motorului diesel.
Concluzie: pentru masini mici de oras merita optiunea unui benzinar, sau pentru cine parcurge sub 10.000 km/an, dar cam atat.
UE a luat decizia cu emisiile din pix. Nu a vorbit cu nici un constructor despre asa ceva, nu s-a consultat cu nimeni si nici nu s-a gandit daca pot fi si repercursiuni.
Iar constructorii au trebuit sa se descurce care cum a putut. Renault se hotaraste sa renunte la DCI-urile de pe clasele mica si compacta. Isi da seama ca este o lupta pierduta cu sistemul si se da batut. E poate cea mai normala decizie. Si un semnal de alarma si pentru ceilalti constructori. Stiti cum se spune, nu te poti pune cu prostul. Asta face Renault. Cedeaza. Si bine face.
Nu harburile alea de pe drum din 1900 toamna, de obicei cu numere bulgaresti. Nu rabele alea vechi. Nici basculantele si camioanele care fac ceata in urma cand accelereaza. Nici miliardele de TIR-uri. Nici cele 10 vapoare mari care polueaza cat TOATE autoturismele de pe planeta.
Motorul meu de 1,5 dci va incurca voua fericirea eco.
Ce spui tu e alta discutie. Pentru asta sa le bagi teava de esapament pe gat, celor din conducerea tarilor sau a UE.