Renault Clio a reușit pentru a doua oară în acest an să-și adjudece titlul de cea mai vândută mașina în Europa.
După performanța din luna februarie, hatchback-ul francez a obținut un rezultat similar și în luna mai, datorită celor 16.028 de unități comercializate. Potrivit datelor sintetizate de compania de analiză Jato Dynamics, 80% dintre unitățile Clio vândute în mai aparțin noii generații.
Modelul din Hexagon a reușit astfel să surclaseze liderul tradițional Volkswagen Golf, care a ocupat locul doi cu 13.125 de unități.
Rezultatul modest are drept cauza principală decizia celor de la Volkswagen de a întrerupe livrările noii generații Golf la jumătatea lunii mai, ca urmare a unei probleme software la sistemului eCall de apelare a numărului de urgență 112.
Lupta pentru restul pozițiilor din top 10 a fost una foarte strânsă. Dacia Sandero a ratat "la mustață" ultimul loc pe podium după ce a fost surclasată de Peugeot 208 pentru numai câteva sute de unități. Modelul francez s-a impus cu 10.977 de unități la 10.651 de unități.
Clasamentul este completat de Renault Captur, Volkswagen T-Roc și Opel Corsa, în timp ce pe locul opt regăsim un alt model produs la uzina de la Mioveni: Dacia Duster, cu 9.041 de unități.
Top 10 este completat de Citroen C3 și Volkswagen Tiguan.Potrivit datelor furnizate de ACEA la jumătatea lunii, înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa cu 57% în luna mai, la 624.000 de unități, în timp ce Dacia a raportat peste 25.000 de unități înmatriculate, corespunzător unei scăderi de 54%.
Loc | Model | Înmatriculări mai 2020 |
1 | Renault Clio | 16.028 |
2 | Volkswagen Golf | 13.125 |
3 | Peugeot 208 | 10.977 |
4 | Dacia Sandero | 10.651 |
5 | Renault Captur | 10.047 |
6 | Volkswagen T-Roc | 9.727 |
7 | Opel Corsa | 9.451 |
8 | Dacia Duster | 9.041 |
9 | Citroen C3 | 8.712 |
10 | Volkswagen Tiguan | 8.689 |
Via Jato
(pe skoda o trecem la germane si dacia la frantuzesti)
pe vremuri se mai strecura câte o italiană, dar nu stiu când se va mai intampla minunea asta...
In rest, faptul ca sunt puse la un loc masini din categorii diferite in topul asta, e un pic aiurea... Pentru ca Golf e mai scump... Si mai mare.
Altfel clasamentul pare ca reflecta puterile varfurile economice ale europei germania si franta.
Vanzarile Renault pe 2019 au fost in scadere, singurele modele cu care mai fac bani sunt Clio si Captur, nu se afla intr-o perioada foarte buna, este o realitate, dar fata de alti constructori, Renault o duce bine in Europa.
Cam la fel statea situatia si in vremurile mai normale.
Oamenii si companiile cumpara in marea lor majoritate masini ieftine.
Electricele sunt scumpe in draci si ceva imi spune ca vor ramane scumpe o buna perioada de timp, situatie legata strict de costul materiilor prime pentru baterii.
Masinile electrice vor ramane scumpe pentru ca ... baterii... :) Ce nu vor sa inteleaga toti electrizatii-electrici e ca problema asta nu va putea fi depasita decat printr-o schimbare de paradigma. Bateriile, asa cum sunt ele acum, nu vor reusi sa fie NICIODATA o alternativa la DIESEL. Nu au cum, din motive varii si diverse, pe care le-am explicat aici de N ori. Si nu numai eu.
Dupa cum am mai spus, in Germania cel putin, oamenii se intreaba ce dracu e cu isteria asta cu masinutzele cu baterii, pentru ca in mod clar cu cat sunt mai multe, cu atat problemele lor inerente sunt tot mai greu de suportat de tot mai multi posesori. Pur si simplu nu e viabil sa se inlocuiasca parcul auto mondial cu asa ceva (evident, ma refer strica la masinutzele cu baterii de oras, ca pt long-haul nici nu poate fi facuta vreo discutie). Nici nu poate fi inlocuit parcul auto de masinute cu asa ceva, ca nu se poate, pt ca nu exista destule chimicale pentru asa ceva, dar si daca s-ar putea, in sensul asta spun.
Until furhter notice, Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!