În 1990, Renault prezenta modelul Clio în cadrul Salonului Auto de la Paris. Hatchback-ul de clasă mică dezvoltat de constructorul francez înlocuia în gamă modelul Renault 5 și era pregătit să stabilească noi standarde în segmentul B.
Vânzările primei generații Clio au demarat tot în 1990, iar modelul era descris de francezi drept un "hatchback mic, versatil și realizat conform citeriilor care stau la baza dezvoltării mașinilor din clasele mari".
La scurt timp de la debut, Renault Clio câștigă titlul de European Car of the Year 1991 și se impune în segmentul său pe piața din Franța.
A doua generație Clio a debutat în 1998 și era cu șapte centimetri mai lungă comparativ cu prima versiune a modelului de clasă mică. Francezii au oferit standard airbag-uri și sistemul ABS, iar pe lista de echipamente opționale au apărut o serie de sisteme noi de siguranță. Pentru prima dată, Clio primea o versiune de performanță RS, dar și o variantă echipată cu motor V6.
A treia generație a modelului de clasă mică a fost prezentată în 2005.
Și de aceasta dată francezii au optat pentru dimensiuni mai mari, ceea ce a însemnat mai mult spațiu pentru pasageri. Materialele folosite la interior au fost îmbunătățite, iar pe lista echipamentelor de siguranță au apărut și mai multe noutăți. În urma îmbunătățirilor, Clio devine primul model de segment B care obține cinci stele de siguranță în urma testelor realizate de Euro NCAP.Mai mult decât atât, a treia generație Clio reușește să obțină titlul European Car of the Year din 2006.
A patra generație a modelului de segment B a fost lansată în 2012. Cu un design inspirat de conceptul DeZir și cu o mulțime de echipamente oferite standard, Clio a reușit să devină cel mai bine vândut model de segment B din Europa.
A cincea generație Clio a fost prezentată în prima parte a anului trecut. La fel ca până acum, modelul francezilor a primit o serie de noutăți estetice, dar și o mulțime de îmbunătățiri la interior. Pachetele oferite standard includ o serie de echipamente moderne, iar gama de motorizări a fost gândită pentru un public cât mai larg.
În plus, noul Clio dispune și de o versiune cu sistem hibrid de propulsie (E-Tech).Din 1990 și până astăzi, Renault Clio a fost comercializat în peste 15 milioane de unități.
1. cel mai mult mi-a placut generatia I, avea o eleganta aparte si dimensiuni realmente de clasa mica, acum cand ma uit doar la latimea actualei generatii, ma ingrozesc
2. cel mai putin ca design mi-a placut gen.III, iar daca am ceva de reprosat gen. IV si V este ca, desi sunt foarte frumoase, sunt totusi prea apropiate stilistic, iar eu cu mare greutate le pot deosebi. nu-i ca la golf, unde desi toate generatiile de golf seamana, n-am nicio problema in a le distinge.
3. per total o serie de masini foarte buna, foarte reusita tehnic si fiabila, cu doar mici probleme de fiabilitate la gen. III
4. masini agreabile la condus si un utilizarea de zi cu zi, foarte practice chiar si pentru o familie de 3 persoane
5. fata de alte masini din aceeasi clasa, seria Clio (alaturi de Corsa si Fabia) sunt cele mai prietenoase cu buzunarul, atat la pretul initial de achizitie, cat si la consum si la intretinerea uzuala sau reparatii/piese de schimb (in caz de avarii).
6. desi se poate configura cam cu orice va doriti, Clio nu e o masina pentru cei care vor sa epateze, dar e o masina perfecta pentru oamenii normali, chibzuiti, care isi iau un vehicul pentru valoarea sa de intrebuintare, nu pentru a impresiona pe unul sau altul.
Si vezi ca azi e 26, nu 28.