Renault a confirmat astăzi printr-un comunicat de presă faptul că noua generaţie a modelului de segment B Clio va fi prezentată oficial în cursul zilei de marţi, 3 iulie. Primele fotografii şi comunicatul de presă care anunţă noul model vor fi publice în după-amiaza zilei de marţi, moment în care Automarket vă va face cunoştinţă cu imaginile noul model.
Renault Clio va ajunge la a patra generaţie. Cariera de piaţă a modelului francez de segment B a început în anul 1990, când Renault a decis să schimbe onomastica modelelor sale. Primul Clio a fost urmaşul lui Renault 5 şi a reuşit să spele reputaţia mărcii franceze după ce anii 1985-1990 au fost unii cu greutăţi atât pe plan financiar, cât şi în zona gamei de modele.
Cea de-a patra generaţie Clio, anunţată anterior de o imagine-teaser sumară, va înlocui modelul lansat în 2005 la Salonul de la Frankfurt şi care a devenit între timp, în anul 2006, Maşina Anului în Europa. Noul model Renault de clasă mică va fi primul din linia nouă care va face cunoştinţă cu noua linie de design Renault, una preluată de la conceptele din ultimii ani ale francezilor şi care se bazează pe un stil complet modificat. Platforma de producţie va fi aceeaşi cu cea a actualului Clio, Renault anunţând însă modificări majore care urmează să fie dezvăluite ulterior.
Maşina va fi produsă în paralel în Franţa (la uzina din Flins) şi în Turcia (la Bursa).Prima întâlnire faţă în faţă cu cea de-a patra generaţie Clio va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Paris, la finalul lunii septembrie, modelul francez urmând să apară în showroom-uri cel mai probabil la începutul anului viitor.
via Renault
"marsh ma cu kia ta" nu este un argument. este doar un strigat de neputinta, venit de la un ultras auto. de fapt, dupa nume, asta esti.
ma faci sa rad, renault sa faca furori pe piata europeana? cand vreodata? renault a fost mereu si va fi mereu, o marca de volum, pt francofoni in principal..
nimeni nu mai traieste oricum in trecut, deja reno a dat`o in bara rau cu vre`o 3-4 modele, le`a ramas clio si megane...astea ce mai misca.
daca raman sa vanda doar in europa or sa dispara curand...
Ai cautat mult in dex cuvintele astea? Hei macar de data asta n-ai mai facut greseli gramaticale! Oricum prostii rad intotdeauna fara sens. Fanii Renault nu au nicio obligatie sa-ti faca tie cultura auto si sa-ti explice ce reprezenta de fapt Renault 5.
PS: ultras e un termen din fotbal, nu? Sa inteleg ca te uiti mult la fotbal. Asta explica multe...
orice argumente logice ti`as oferi tu oricum vei fi "reno cel mai tare". asa ca nu are rost...
ramai cu el, eu, ca si altii, prefer sa ma uit la ceva mai rafinat :)
uite niste cifre din 2010, nu cred ca difera f. tare de 2012.
1 Clio 506,812 28.1%
2 Megane 501,418 27.8%
3 Logan 189,987 10.5%
iti gasesc imediat si tarile unde se vinde, ai sa vezi ca sunt dependenti de europa. cultura auto are ferrari, audi, volvo, mercedes, astia care au inventat ceva, nu reno.
deci amigo, nu mai trai in trecut, nu ala tine de foame. istorie/neistorie, renault se duce jos...rau.
pentru mine n`a fost niciodata concurent pentru vw, opel sau ford...a fost acolo, imediat dupa ei.
nu conteaza ca`mi zice un fan reno ca`s zero, stai linistit.
Mai Fan Renault, nu o avea Kia cu ce inovatii sa se mandreasca precum Renault, e drept. Dar in anii '80 cum zici tu, pe pietele unde avea imagine buna, pe pietele pe care se baza (adica cele din Asia si State) Kia era considerata o masina simpla, destul de robusta, fiabila, nici prea, prea nici foarte, foarte. Si pot sa pun pariu ca nimeni nu credea ca Kia va veni atat de tare din urma candva. Unde mai pui ca multi nici nu auzisera de Kia. Ori daca e sa ne uiam pe statisticile de fiabilitate Renault e undeva sus de la Megane 3, deci de vreo 4 ani
Kia in acest moment nu ofera ceva spectaculos (ce putin nu in Europa), dar asa mic si prapadit cum il vezi tu in ultimii 10 ani a crescut mult, astfel ca a cam luat din clientii multora. E ceva, nu crezi?
Sigur, pentru unii Volkswagen e Dumnezeu (asta la nivelul anului 2012),, insa ce era Polo pe langa un Renault 5 sau chiar Clio 1 si 2 ? Daca e cineva care sa puna capat suprematiei vw, atunci acel cineva este Renault.
lasa`i ma, in curand or sa planga pe aici dupa reno`ul lor cum plange cuantic dupa saab.
cu siguranta nu era kia-hyundai acum 30 de ani ce era renault, eu nu am comparat asta, dar acum, pe volum se bat cu ei lejer. doar pe nisa (rs-urile, giordini) castiga francezii...dar cam atat.
chiar si asa, nicioadata n`au fost mari inovatori frantzuzii astia, nu au venit cu ceva spectaculos, au fost si ei ca si japonezii, coreenii..facem si noi masini, dupa altii.
cum sa puna capat suprematiei VW, Renault? Nu cred ca va putea cineva curand, paote doar un concern de 2-3 marci, dar asta in viitor. Acum vrei nu vrei VW domina si stii asta, doar iti e greu sa recunosti. Nu sunt fanul lor, de departe, dar accept realitatea.
esti chiar naiv, cu doar 2 modele de masini care se vand doar in Europa + Dacia low cost.
Serios, voi sunteti ca si fanii Apple, nu va dezminteti.
hai sa lasam ce a fost, dupa cum am zis si mai sus, nu aia iti asigura in prezent vanzarile...si viitorul nici atat.
in ultimii ani, renault nu a mai facut fata vs vw, lasam nissan si grupul vag...vb strict de renault vs vw.
in afara de sport unde au fost langa vw, in ultimii ani nu au vandut decat clio si megane si asta departe de polo sau golf...
nu au adus nimic nou, nu s`au adaptat...vezi laguna, vel satis, koleos...samd
si tii minte afirmatia ceo-ul lor ..urcam preturile la nivelul vw, ca tehnic suntem acolo. ya right.
La asta contribuie si motorsportul: nu intamplator de exemplu VAG a scris pe masinile care au castigat la Le Mans si in Dakar (sau asa zisul Dakar) TDI, desi tehnologia unui TDI de raliu si a unuia de serie este in mare parte diferita.
eu unul nu vad insa nimic interesant la renault (repet, exclud rs urile)
in nici un caz nu`i vad atat de puternici pe cat vor unii ultrasi de pe aici.
P.S. Am auzit ca vor face si usile din plastic nu doar aripile fata :))
Pe viitor, la clio 5 s-ar putea sa aiba tehnologia necesara sa faca si stalpii+plafonul din plastic.
Cu generatia clio6 chiar vor da lovitura, toata masina va fi facuta din plastic, vor folosi matrite cu injecte de mase plastice... vis nu alta.
zicala aia cu "cum cocosul nu-i gaina nici renoul nu-i masina" este inca valabila .. in cifre absolute ... dar relativ la concurenta este bine sa realizezi faptul ca si VW are probleme de fiabilitate si nu este departe de renault in aceasta privinta.
Se vorbeste de cu totul alt limbaj de design, iar printre noutatile tehnologice se anunta o tableta tactila cu comenzi pe volan si recunoastere vocala + motorizari 0.9 TCe, 1.2 TCe, 1.6 TCe, 1.2 dCi si 1.6 dCi concepute in colaborare cu Renault Sport.
Motoarele sunt concepute cu materiale si tehnologii avansate de inalta calitate de aceeasi divizie care activeaza cu succes in Formula 1. Si nu e marketing, ci dorinta de a stabili noi standarde evident. Premisele unei bune fiabilitati sunt puse deja. Vom vedea in cativa ani.
Am condus masina, avand motorizarea 1.4 16 valve, in urma cu ceva vreme. Este ok in ceea ce priveste tinuta de drum, capacitatea de a filtra denivelarile, eficienta franelor si ofera o buna vizibilitate. Chiar multe publicatii auto, considera modelul printre primele din clasa sa. De cand am citit testele comparative respective, situatia s-a schimbat putin, pentru ca s-au lansat modele noi, dar totusi Clio 3 primeste aprecieri in continuare. Eu spun ca oamenii respectivi, care au testat multe masini pentru ca de fapt cu asta se ocupa, stiu ce vorbesc.
In privinta fiabilitatii, am discutat cu oameni care au cumparat masina de noua si nu au avut probleme deosebite, declarandu-se multumiti ani de zile de investitia lor. Cu precizarea ca au intretinut corespunzator masina.
Despre Renault 5, pot spune din proprie experienta. Am detinut un astfel de model, cu motorizare 1.4 benzina, carburator dublu si aprindere electronica. Plus destui kilometri in momentul in care am cumparat masina, care probabil nu erau chiar cei reali... Mi-a placut mult masinuta, in ciuda vechimii sale. A fost cea mai convenabila masina de intretinut, din cate am avut pana acum. Am inlocuit doar rulmenti, carbuni la electromotor iar restul au fost maruntisuri. Motorul mergea excelent si pe total masina functiona foarte bine, cu toate ca atunci cand am vandut-o, avea 19 ani vechime.
Clio 4 nici nu a fost lansat si unii se lanseaza in aprecieri. Mai mult de jumatate din comentariile de pana la aceasta ora sunt ascunse, ceea ce spune multe despre cum se posteaza in ultima vreme. Rabdare, vom vedea cum stau lucrurile.
Personal, sper ca noul model sa fie precum spun cei care-l promoveaza.
Acum gama reno:
twingo-scrumiera
clio-cosul de gunoi
megane(megacazan)-tomberonul rombrest
fluence-tomberonu rebu
espace-ghena de gunoi
restul:gunoi pur cu tepe
PS:reno symbol-masina de spalat