Renault a lansat modelul Arkana în 2019 exclusiv pe piața din Rusia. SUV-ul este dezvoltat pe arhitectura B0+ a Daciei Duster. În același an, constructorul francez a anunțat că SUV-ul va fi disponibil și în Europa din 2021.
Lista de comenzi va fi deschisă în Franța în 10 martie. Versiunea europeană a modelului Arkana este asamblată pe platforma CMF-B, la fel ca și actualul Clio sau Captur. Aceeași este folosită și pentru varianta Arkana comercializată în Coreea de Sud, redenumită Samsung XM3.
Această platformă permite echiparea SUV-ului cu elemente de siguranță și tehnologii de ultimă generație, dar și cu motorizări prietenoase cu mediul înconjurător. În acest sens, clienții din Europa vor avea la dispoziție doar propulsoare electrificate.
În funcție de piață, Renault Arkana va putea fi echipat cu un propulsor de 1.3 litri TCe micro-hibrid, cuplat la o transmisie automată EDC și o baterie de 12V montată sub scaunul pasagerului. Unitatea este disponibilă în două versiuni de putere: 140 sau 160 de cai putere. Aceasta din urmă va fi disponibilă din luna octombrie.
De cealaltă parte avem sistemul de propulsie E-Tech Hybrid de pe Captur.
Acesta este compus dintr-un agregat pe benzină, de 1.6 litri aspirat natural, un motor electric de 36 kW și un starter-generator de 15 kW.Cei 145 CP dezvoltați în total (160 pentru Captur) vor fi livrați prin intermediul unei cutii de viteze multimodală, fără ambreiaj (nu are trepte de viteză convenționale, ci 15 moduri de funcționare schimbate în permanență între ele).
Avantajul sistemului E-Tech Hybrid este că permite o rulare 100% electrică pentru 80% din timpul unui drum făcut în oraș.
În Franța, noul Renault Arkana, care tocmai a primit 5 stele la testele de siguranță EuroNCAP, pornește de la 29.700 de euro.
via Renault
The Renault Arkana is offered in three levels of equipment (Life, Drive, and Style), plus the limited-run Edition One. The latter offers the highest equipment level and costs 1,499,990 rubles ($23,500) in 4×4 guise, and when equipped with the TCe 150 engine also gets the Multi-Sense drive mode selector with three settings (Sport, Eco, MySense) for the engine response, CVT and steering.
Nici nu mă interesează diferențele de dotări și motorizări. 2 întrebări: 1.câte stele are cel din est? 2. Care este diferența de preț între ele.
Am o vagă bănuială că cel din est e mai profitabil / bucată.
PS: mi se pare prea mare pretul de intrare în gamă....mai jos cu 5 000 - 6 000 de euro și era altceva (asta pentru cine iubește genul ăsta de caroserie SUV coupe - e singurul pe care nu-l înțeleg)
Ca e C4, X6, GLE, Arkana, Touareg CC, ca e electric, termic sau hibrid, toate au aceeasi forma hidoasa, trase la indigo. Un fel de Fiat 850 sport din anii '70 indopat cu steroizi.