În primăvara anului trecut, Renault a dezvăluit un SUV coupe dezvoltat special pentru piața din Rusia, însă ulterior a confirmat că acesta va ajunge în cele din urmă și în Europa.
La mai bine de un an distanță, constructorul francez a publicat primele imagini cu versiunea europeană a lui Renault Arkana, care păstrează cele mai multe caracterisitici ale variantei pentru Rusia, dar vine cu o serie de motorizări adaptate pentru Bătrânul Continent.
Renault Arkana are o lungime de 4568 mm, o lățime de 1821 mm, un ampatament de 2720 mm și o înălțime de 1571 mm, valori sensibil mai mari comparativ cu varianta pentru Rusia. O altă diferență este garda la sol de 190 mm, mai mică decât în cazul ediției pentru Rusia, care avea o gardă la sol de 208 mm.
Pe piața europeană, Arkana va fi disponibil în 7 culori de caroserie: Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red și Valencia Orange, ultima în exclusivitate pentru versiunea RS Line. Opțional, clienții pot alege un plafon negru, iar francezii oferă trei variante de jante de 17 inch și 18 inch.
La interior, Renault Arkana propune o planșă de bord digitală cu ecran de 4.2 inch, 7 inch sau 10.2 inch, în funcție de versiune.
În plus, ecranul central este disponibil în două versiuni: cu diagonală de 7 inch și poziționat orizontal sau cu diagonală de 9.3 inch și poziționat vertical.De asemenea, Arkana suportă încărcarea wireless a telefoanelor și are patru porturi USB (două în față și două în spate).
Producătorul susține că spațiul de 211 mm oferit la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate este cel mai mare din segment, în timp ce spațiul de la picioare este de 305 mm. Capacitatea portbagajului este de 513 litri.
GAMĂ VARIATĂ DE MOTOARE HIBRIDE
Renault Arkana iese în evidență printr-o gamă variată de motorizări hibride. La baza listei se află un motor TCe pe benzină cu patru cilindri de 1.3 litri care va fi disponibil inițial în varianta de 140 CP și 260 Nm și apoi și cu 160 CP, iar acesta este acompaniat de o cutie de viteze automată cu dublu-ambreiaj EDC.
Ambele versiuni sunt micro-hibride prin intermediul unei baterii de 12 V montată sub scaunul pasagerului, care îmbunătățește sistemul Start-Stop și permite regenerarea energiei la frânare.
În plus, există și o versiune hibridă Arkana E-Tech de 140 CP împrumutată de la Clio, cu motor pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri acompaniat de două motoare electrice, dintre care unul joacă rol de generator și a primit numele HSG (High-Voltage Starter Generator).
Astfel, SUV-ul pornește prin intermediul motorului electric principal, fără implicarea directă a motorului cu combustie internă, ceea ce asigură o reducere a consumului și a emisiilor de dioxid de carbon. În plus, bateria se încarcă în momentele de frânare.
Printre sistemele de asistență și de siguranță incluse de Renault pe noul Arkana se numără Highway & Traffic Jam Companion, Adaptive Cruise Control, Active Emergency Braking System, Blind Spot Warning, Traffic Sign Recognition, Lane Departure Warning, Rear Cross Traffic sau Easy Park Assist.
Nu în ultimul rând, Renault Arkana va fi disponibil și în versiunea RS Line, care oferă o serie de elemente sportive precum inserții de culoare roșie la bara de protecție, bagde-ul RS Line pe aripi sau evacuare dublă. Opțional, barele de protecție sunt disponibile și în culoarea caroseriei. Nivelul de echipare RS Line va fi disponibil pe toate motorizările.
Versiunea europeană a lui Renault Arkana va fi produsă la uzina din Busan (Coreea de Sud) și va fi disponibilă din prima jumătate a anului 2021.
Via Renault
Curioasa este diferenta (MARE) fata de cei 315 litri ai portbagajului variantei pentru Europa!!!
Volumul portbagajului modelului Arkana este de 513 litri?!
"Bancheta spate este fixă (fata de cea culisabila de la modelul Captur).
Renault anunță un volum al portbagajului de 513 litri".
https://www.caradisiac.com/renault-arkana-le-suv-coupe-arrive-enfin-en-france-185444.htm
Arkana pt Europa e de fapt un Samsung Motors XM3, vândut de anul trecut la coreeni (n.b., cu succes = 24.000 exemplare) și bazat pe platforma mai nouă CMF-B decât a versiunii pt Rusia (=Duster recarosat, deci și cu opțiune 4x4.)
Mai pe scurt: re-bagding en-gros (Samsung-urile fiind ori Nissan-uri, ori Renault-uri re-badged, poziționate ceva mai low-cost decât Kia-Hyundai în Coreea.).
@pipo: Da, pare riscant experimentul, dar cererea prezumtivă e mare - la francezi cel puțin.
Iar la noi nevastă-mea așteaptă încă o Dacia Spring SUV-Coupé, preferabil de performanță. :-)))
In general prefer caroseriile hatchback si totusi Arkana imi place cum se prezinta. Preferam si stergator pentru luneta, dar probabil nu s-ar potrivi prea bine pe acest gen de caroserie.