Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie, Renault a relansat în mod oficial brandul sportiv Alpine prin prezentarea noului Alpine 110, echipat cu motor 1.8 Turbo de 252 CP care face ca sportiva să ajungă de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde.
Toate cele 1955 de unități ale ediției speciale Premiere au fost deja rezervate, în timp ce pentru A110 francezii așteaptă 5.000 de comenzi în primul an și 3.000 de comenzi anual după accea.
Pentru o bună perioadă de timp, a fost incert dacă Renault va dezvolta și alte modele sub brandul Alpine, însă Christophe Deville, directorul de comunicare pentru Renault, afirmă că o decizie a fost deja luată și că este esențial ca Alpine să fie pe profit. "În cadrul Grupului Renault, Alpine trebuie să fie profitabil. Nu poți face o mașină doar pentru a te simți bine. Credem că va avea succes și cu siguranță vor urma și alte modele", afirmă el pentru publicația Automotive News.Analiștii de la Pricewaterhouse Coopers anticipează însă că misiunea francezilor va fi una dificilă, întrucât segmentul mașinilor sport este unul foarte îngust. "Poziționarea unei mașini sportive pentru un constructor non-premium este un joc foarte riscant. Piața s-a îngustat până aproape de extincție pe parcursul ultimilor 10 ani, întrucât SUV-urile au început să atragă mai multă atenție", afirmă Christoph Stuermer, analist la PwC.
Via Automotive News
cu Alpine nu risca mare lucru. Chiar daca e un segment devenit insignifiant, doritori de coupe-uri inca exista si, probabil va fi printre putinii constructori ce va mai oferi un model cu o astfel de configuartie la un pret rezonabil. Vel Satis a fost e eroare de calcul ...mai precis, de design. Au indraznit prea mult pentru o piata prea multumita cu lemon-urile vremii.
PS urmatorul pas firesc ar fi un Alpine decapotabil
VelSatis si avantime au fost problematice. Deși, mie personal mi.au plăcut, confort, nontradiționale, spațioase.
Renault a avut câteva modele de top, lansate pentru a mușca din felia germanilor, înainte de Safrane a fost Renault 25, eu nu vorbesc de preferințe, dacă au fost frumoase sau reușite, vorbesc de rezultate, ambele modele au eșuat în misiunea lor.
Cu Vel Satis, eu unul am înțeles de ce au ales un design neconvențional, dacă n-au reușit cu două modele clasice, au încercat opusul.