Alianța Renault-Nissan va anunța la sfârșitul lunii mai o nouă strategie pe termen lung, iar presa internațională continuă să relateze despre planurile celor doi constructori.
Cea mai nouă informație este că Nissan a început negocierile pentru ca Renault să transfere producția SUV-urilor Kadjar și Captur la uzina pe care constructorul japonez o deține în localitatea britanică Sunderland.
O astfel de decizie este justificată de faptul că Renault Kadjar este dezvoltat pe aceeași platformă ca Nissan Qashqai, în timp ce Captur utilizează aceeași platformă ca Nissan Juke, ceea ce ar permite celor doi producători să reducă costurile de dezvoltare. În prezent, Kadjar și Captur sunt produse în Spania.
Presa internațională a relatat recent că Nissan intenționează să-și reducă semnficativ prezența pe piața europeană și că va comercializa doar SUV-urile Qashqai și Juke, care generează cea mai mare parte a vânzărilor.
În plus, asocierea cu Renault în cadrul producției ar permite o reducere suplimentară de costuri.
Ulterior, presa internațională a relatat că Nissan ar urma să închidă uzina de la Barcelona unde produce utilitare, dar și să renunțe la brandul low-cost Datsun, care este prezent doar pe piețele din India, Rusia, Indonezia, Nepal și Africa de Sud.
Detaliile oficiale urmează să fie anunțate în 28 mai.Via Autocar, Auto Express
Oricum, sper ca Renault sa faca vanzari serioase cu noile SUV-uri. Macar ei.
1) daca Marea Britanie si-a dorit vrea OUT din Uniunea Europeana...e LIBERA sa-si asume si reducerea modelelor si a fabricilor care produc PENTRU EUROPA - in acest caz vorbim de RENAULT si NISSAN;
2) normal ar fi ca productia NISSAN sa fie mutata in Franta, Spania sau oriunde altundeva IN INTERIORUL U.E. iar RENAULT sa incorporeze si actuala productie NISSAN din Marea Britanie;
3) cat de mult castiga RENAULT in aceasta NON-AFACERE incat da din mana closca cu puii de aur - cele mai vandute modele produse de aceasta firma?!
4) Fraieri sunt europenii din U.E. care VOR PLATI SI TAXE VAMALE pentru masini non-U.E. produse peste 1-2 ani in Marea Britanie!!!!
Ce treaba are UK cu biznisul? Daca in alianta se constata, chiar si dupa BREXIT ca costurile sunt in limite rezonabile sau chiar mai mici decat daca ar produce in Spania ce durere ar fi? De unde stim ce intelegeri exista intre Alianta si guvernul UK?
Hai sa fim seriosi!
Ori s-au tampit cu totii ori stirile astea sunt lansate de troli si ciugulite de fraieri.
UK va vedea in cativa ani cat sunt de bazati, Brexitul a fost o chestiune de orgoliu mai mult, decat economic.
Acum ca este facut sunt convins ca vor incerca sa pastreze lucrurile cat mai apropiate de ce era inainte de brexit, adica nu vor impiedica libera circulatie si nici nu vor pune taxe.
UK are mai multa nevoie de UE decat are UE de UK.