Renault ar putea muta producția SUV-urilor Kadjar și Captur la uzina Nissan din Marea Britanie: decizia va fi anunțată în 28 mai

de Daniel Popescu, Foto: Renault
Vineri, 15.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault ar putea transfera producția SUV-urilor Kadjar și Captur la uzina din localitatea britanică Sunderland, acolo unde partenerii de Alianță de la Nissan produc Qahsqai și Juke.

Alianța Renault-Nissan va anunța la sfârșitul lunii mai o nouă strategie pe termen lung, iar presa internațională continuă să relateze despre planurile celor doi constructori.

Cea mai nouă informație este că Nissan a început negocierile pentru ca Renault să transfere producția SUV-urilor Kadjar și Captur la uzina pe care constructorul japonez o deține în localitatea britanică Sunderland.

O astfel de decizie este justificată de faptul că Renault Kadjar este dezvoltat pe aceeași platformă ca Nissan Qashqai, în timp ce Captur utilizează aceeași platformă ca Nissan Juke, ceea ce ar permite celor doi producători să reducă costurile de dezvoltare. În prezent, Kadjar și Captur sunt produse în Spania.

Presa internațională a relatat recent că Nissan intenționează să-și reducă semnficativ prezența pe piața europeană și că va comercializa doar SUV-urile Qashqai și Juke, care generează cea mai mare parte a vânzărilor.

În plus, asocierea cu Renault în cadrul producției ar permite o reducere suplimentară de costuri.

Ulterior, presa internațională a relatat că Nissan ar urma să închidă uzina de la Barcelona unde produce utilitare, dar și să renunțe la brandul low-cost Datsun, care este prezent doar pe piețele din India, Rusia, Indonezia, Nepal și Africa de Sud.

Detaliile oficiale urmează să fie anunțate în 28 mai.

Via Autocar, Auto Express

Comentarii (9)

  • Chiar daca nu-i place lui @netam-nisan, io zic ca e o veste excelenta. Cu cat isi reduce nisan prezenta in Europa mai mult si mai repede, cu atat mai bine. Ici si colo cate una, hai ca mai merge, de varietate. Dar cand incepi si elimini marci europene din Europa, nu mi se mai pare ok. Daca Lancia si Alfa de exemplu ar veni cu ceva nou acuma, ar avea o nisa de piata foarte serioasa printre cei care au o problema cu marcile germane. Din pacate insa Fiat Chrysler nu stau deloc bine cu banii asa ca posibilitatea asta e subtire de tot.

    Oricum, sper ca Renault sa faca vanzari serioase cu noile SUV-uri. Macar ei.
    9 3
  • ACE - Craiova
    Nu este CORECT pentru cei din U.E.:

    1) daca Marea Britanie si-a dorit vrea OUT din Uniunea Europeana...e LIBERA sa-si asume si reducerea modelelor si a fabricilor care produc PENTRU EUROPA - in acest caz vorbim de RENAULT si NISSAN;

    2) normal ar fi ca productia NISSAN sa fie mutata in Franta, Spania sau oriunde altundeva IN INTERIORUL U.E. iar RENAULT sa incorporeze si actuala productie NISSAN din Marea Britanie;

    3) cat de mult castiga RENAULT in aceasta NON-AFACERE incat da din mana closca cu puii de aur - cele mai vandute modele produse de aceasta firma?!

    4) Fraieri sunt europenii din U.E. care VOR PLATI SI TAXE VAMALE pentru masini non-U.E. produse peste 1-2 ani in Marea Britanie!!!!
    14 2
  • @ACE

    Ce treaba are UK cu biznisul? Daca in alianta se constata, chiar si dupa BREXIT ca costurile sunt in limite rezonabile sau chiar mai mici decat daca ar produce in Spania ce durere ar fi? De unde stim ce intelegeri exista intre Alianta si guvernul UK?

    Hai sa fim seriosi!
    1 8
  • Fanel ce gandire e asta? Cum poate sa fie productia mai ieftina si profitabila in cea mai scumpa tara din Europa?
    Ori s-au tampit cu totii ori stirile astea sunt lansate de troli si ciugulite de fraieri.
    11 1
  • In cazul unei Aliante sau companii a carei productie/furnizori sau dimensiune fizica are ca rezultat un cost de productie mic la nivel de corporatie NUMAI conteaza PUNCTUAL unde produci si cu ce costuri.
    1 2
  • ... a carei productie/furnizori este/sunt desfasurati la nivel global....
    1 2
  • Daca vor fi taxe vamale la masinile produse in.UK si exportate pe continent, cum sa fie convenabil ? Nu vorbesc de Rolls, acolo nu se vor simti banii ceruti in plus, dar la un model de volum, cateva mii de euro in plus sunt foarte importanti.

    UK va vedea in cativa ani cat sunt de bazati, Brexitul a fost o chestiune de orgoliu mai mult, decat economic.
    10 2
  • Nu cred ca vor exista taxe vamale intre UK si UE. Guvernantii britanici si-au dat si ei seama ce prostie este brexit-ul dar nu prea mai aveau cale de intoarcere odata ce au promis.
    Acum ca este facut sunt convins ca vor incerca sa pastreze lucrurile cat mai apropiate de ce era inainte de brexit, adica nu vor impiedica libera circulatie si nici nu vor pune taxe.
    UK are mai multa nevoie de UE decat are UE de UK.
    4 0
  • s-a trezit tiganul roman sa fie patriot UE
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru