Renault apără cele 3 stele obţinute de Duster la EuroNCAP
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce a reuşit să obţină doar trei stele în cadrul testelor de siguranţă EuroNCAP, Duster a fost criticat de presa europeană. Chiar şi oficialii organismului belgian de testare şi-au exprimat dezamăgirea şi au lovit în compania mamă, Renault, care a fost acuzată că nu se străduie să ofere brandului românesc expertiza necesară obţinerii unor rezultate bune, în condiţiile în care modelele sale se bucură de cinci stele.
Duster s-a descurcat relativ bine la protecţia pasagerilor adulţi şi copii, dar a clacat lamentabil la protecţia pietonilor şi la capitolul sisteme de siguranţă, unde a obţinut 28, respectiv 29 de procente.
În comunicatul oficial EuroNCAP se arată: "Duster se comportă cu mult sub ultimul nivel de siguranţă demonstrat de celelalte maşini introduse recent pe piaţa europeană. Este dezamăgitor să vezi că o companie precum Renault nu oferă modelelor Dacia un nivel de siguranţă asemănător sau cel puţin apropiat modelelor sale."
Ca răspuns la comunicatul belgienilor, Renault a declarat: "Scorul obţinut de Duster este în concordanţă cu obiectivele Dacia, care caută să ofere vehicule apreciate pentru robusteţea şi fiabilitatea lor. Dacia Duster beneficiază de toată experienţa Grupului Renault şi oferă un nivel de siguranţă pasivă destul de ridicat."
via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
-
Noua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. (12.11)
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (09.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Adica "vrem sa facem ieftin si prost pentru ca asta se vinde. Nu ne faceti voi politica de marketing, ca avem si modele de top, da' la Renault" :)
Asta e!
Visele umede ale baieteilor aflati la pubertate sunt ignorate total !
Asta-i ratiunea romanului da-le'n mumasa de airbag-uri ...ieftin sa iasa...dar musai citire mp3 la player ,ornamente cromate ...
si sa stii ca-i destul de greu sa explici oamenilor cum ca nu numai stelele te salveaza, si ca unul dintre factorii determinanti este raportul de mase intre masini . . . eh, greu cu astea ;)
......nu cred ca baietii ''baga fitile'' ....voi?
Ontopc:
Nivelul de siguranta e decent. Va reamintesc ca restul gamei Dacia tot 3 stele la siguranta are.
De ce nu au dres-o si ei cu dalea romanesti "Pai stai asa.....stiti dusterul testat nu era de export..." cum era odinioara cu daciile pentru Romanica si daciile de export care ajungeau pe piata noastra ca erau refuzate si erai super smecher daca aveai asa ceva.
nasoala treaba cu salvarea asta de care zici tu :(
crezi ca am sa stau acum sa-ti explic rocket science si sa iti pomensc ceva de "cronologia si economia accidentului"? unghiuri, viteze, mase, etc?
nu n-am sa stau sa te conving de lucruri pe care nu numai ca nu le vei asculta dar nici macar nu le vei intelege.
punct
PS: eu recunosc ca nu sunt cunoscator si ca mai am o gramada de invatat de la viata si chiar din domeniul auto...................
Nici nu trebuie sa sti cate stele are sau cate echipamente de siguranta activa sau pasiva are in dotare.
Se vede clar in film ce cartoane are pe post de tabla si cum se indoaie comparativ orice altceva.
Faceti si voi o comparatie intre cat cantareste prafuitorul si alte suv-uri de pe piata, asa poti sa-ti dai seama ce carton e chestia asta care se vrea masina a anului 2011.
singurul lucru la care se pricepe renault este marketingul, si le merge, i-au prostit pe multi
Testele EuroNcap sunt bune si sunt facute sa struneasca constructorii sa acorde mai multa importanta acestui aspect si sa-ti dea tie o idee asupra nivelului de siguranta la care se afla masina pe care intentionezi s-o cumperi
Nici unul nu a analizat rezultatele.
Vorbim de STELE aici vorbim de NCAP.
Păi hai să vedem.
Mitsubishi ASX
________________
Adult occupant: 86%
Front: 14
Side: 8
Pole: 6
rear: 2.9
________________
Child occupant: 78%
_________________
Pedestrian: 60%
________________
Safety assist: 71%
Total:*****
Dacia Duster
________________
Adult occupant: 74%
Front: 11
Side: 7.2
Pole: 6
rear: 2.5
________________
Child occupant: 78%
_________________
Pedestrian: 28%
________________
Safety assist: 29%
Total:***
Comparând mere cu mere şi pere cu pere se vede unde este depunctat drastic Duster.
Total:*****
Dacia Duster
________________
Adult occupant: 74%
Front: 11
Side: 7.2
Pole: 6
rear: 2.5
________________
Child occupant: 78%
_________________
Pedestrian: 28%
________________
Safety assist: 29%
Total:***
Acum să vedem de ce e aşa depunctat la safety assist:
Duster: 2 points (29%)
SPEED LIMITATION ASSISTANCE 0.0 pts
- Not available
ELECTRONIC STABILITY CONTROL (ESC) 0.0 pts
- Not available
SEATBELT REMINDER 2.0 pts
- driver
- passenger
Mitsubishi ASX: 5 points (78%)
SPEED LIMITATION ASSISTANCE 0.0 pts
- Not available
ELECTRONIC STABILITY CONTROL (ESC) 3.0 pts
- standard in more than 95% of sales
SEATBELT REMINDER 2.0 pts
- driver
- passenger
Deci pentru că ăla are standard ESC primeşte 78% iar la Duster pentru că e opţional (29%).
Întrebare: Câte stele ar trebui să aibă Duster cu ESC?
1. ESP pe cel putin 90% din masinile comercializate
2. Avertizare neutilizarii centurii pt pasagerii din spate
Dotari pe care majoritatea clientilor de Dacia nu ar fi dispusi sa le plateasca cand ajung la banca...
In primul rand eu cred ca EuroNCAP ar trebui sa mareasca vitezele la care se fac testele. Atunci am avea parte de niste surprize foarte mari. Ca sa ma fac mai bine inteles, doar Volvo, Mercedes si SAAB fac mii de teste de siguranta in laboratoarele proprii pentru fiecare model si la viteze de impact variate.
De-asta am zis ca EuroNCAP e mai mult marketing.
La un impact produs la 80-90 km/h, nici Volvo, nici Mercedes, nici Saab nu-ti garanteaza ca nu-ti vei imprastia matele pe caroseria contorsionata... de ce? simplu... inca nu s-au descoperit tehnologii de protectie pasiva sau materiale cu proprietati deosebite care sa ofere siguranta pe care o vrea toata lumea.
Si nu e niciun marketing faptul ca testele astea sunt menite sa-ti ofere o idee asupra nivelului de siguranta a automobilului si sa poti face comparatii intre modele. EuroNcap a facut niste studii temeinice legate de probabilitati si vulnerabilitati in siguranta, asa ca nu le dai tu lectii...
Chestia cu siguranta la 64 km/h nu este mereu relevanta. Sunt cazuri in care poti avea accident la 100 de km/h si poti sa mori usor si la 40 de km/h. Tocmai din cauza asta zic ca analizele EuroNCAP la 64 de km/h (doar) au o doza de subiectivitate. Din cate am inteles modul cum EuroNCAP face teste se datoreaza unei medii a analizelor conditiilor in care se petrec accidentele. Dar pentru mine este irelevant faptul ca daca ma lovesc lateral de un stalp cu aprox 40 de km/h EuroNCAP spune ca pot sa scap cu viata, daca pe mine ma loveste un bizon cu 70-80 km/h. Vei spune ca exagerez.
Asta ii dieferentiaza pe cei 3 constructori de care am amintit mai sus de restul constructorilor. Volvo de exemplu colaboreaza cu politia din Suedia, Anglia si America si le sunt furnizate informatii despre modul cum s-au comportat masinile lor in accidente. Apoi masinile care sunt in curs de proiectare se testeaza in laboratore proprii in exact aceleasi conditii.
Intelegi acum ce am vrut sa spun cand am zis ca adevaratele teste se dau pe sosele? :)
Nissanul (frantuzesc jumate) are 5 stele cu brio !! Pentru fraierii saraci din romania dai dracu, le ajung 3, si alea lesinate. Nu uitati sunt foarte multi producatori auto care si-au testat autovehicolele , si au obtinut 4 stele fara ESP si cortina in standard.
Si ca sa-ti mai fac un update, sunt o groaza de crossovere cu masa sub 1600kg.. sx4/ sedici 4x4 au 1215 kg, skoda yeti 1.4 tsi -1375kg, mitsubishi asx - intre 1270kg-1525 kg etc. etc.
Acum o intrebare:
care sunt "autovehicolele" alea care au obtinut 4 stele fara ESP dupa noile standarde de testare?
-de ce mama drakk se mai face crash testurile la 50 km/h,ca numai 10% merg cu viteza aia?
-sa faca la 80km/h si de acolo sa lucreze mai bn la sistemele de securitate
-ei zic ca au 5,8,119 stele,pai aia o sa ai tu cind intra unul in tine la 80-90km/h.Deci la 80km/h la crash test au max 3 stele.Bine ca nu fac la 30km/h crash testele in era vitezei si sa se laude ca au 8 stele!
Na,asta nu inteleg eu,sa mai ridice drak bariera vitezei si dupa aia sa se laude toti!
"Nivelul de siguranta e decent. Va reamintesc ca restul gamei Dacia tot 3 stele la siguranta are"
WOW.. "restul gamei Dacia tot 3 stele de siguranta are" o spui ca si cum ar fi ceva incurajator.. pai care e faza Duster e din cate stiu eu cea mai scumpa masina Dacia sa spui "va reamintesc ca restul gamei Dacia tot 3 stele de siguranta are" e ca si cum ai spune "Costache are ochelari".
Cel mai scump model din gama unui producator se presupune ca ar trebui sa aiba si cel mai ridicat nivel de siguranta (in general,eu asa consider,dar sunt un spirit incult) si.. cel mai scump model din gama unui producator ar trebui sa il compari cu alte masini din concurenta din acelasi segment la acelasi pret nu cu propria gama...
Atata spun ca nu are logica ce spui.