Renault a anunțat marți o nouă strategie de dezvoltare pentru piața din China. La numai patru ani de la revenirea pe piața asiatică, constructorul francez a anunțat oficial că va renunța la operațiunile de vânzare a modelelor cu sigla Renault echipate cu motoare cu combustie internă.
Astfel, Renault va vinde acțiunile pe care le deține în compania locală Dongfeng Renault Automotive Company către partenerii chinezi de la Dongfeng. În ultimii ani, Renault a vândut în China modele precum Captur, Kadjar și Koleos, însă va continua să asigure service pentru cei 300.000 de clienți pe care îi are în China.
De asemenea, Renault va continua să colaboreze cu Dongfeng pentru dezvoltarea de modele diesel și sisteme de conectivitate pentru mașini, în timp ce vânzarea de utilitare va continua prin compania Renault Brilliance Jinbei Automotive.
Un capitol aparte îl reprezintă nișa de mașini electrice, pe care Renault va continua să opereze prin două companii: eGT New Energy Automotive și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle.
Scopul principal este de a transforma SUV-ul electric K-ZE într-un model global, iar primii pași vor fi făcuți în Europa prin lansarea modelului electric Dacia Spring în 2021 (foto, jos), care va prelua o serie de elemente de la K-ZE.La revenirea pe piața chineză în 2016, Renault își propusese să comercializeze 800.000 de unități pe an, însă anul trecut francezii au contabilizat mai puțin de 180.000 de unități vândute.
Via Renault
Dar, oricum, Dacia tot o porcarie ramane.
A, si daca vrei sa iti iei electrica si sa te plimbi, putin mai departe, nu poti, pentru ca ai autonomie prea mica. A, de oras. Dar e trafic. Pai, imi cumpar o trotineta electrica sau o bicicleta. Ajung mai repede din punctul A in punctul B, si este mai ieftina. De exemplu, de acasa pana la serviciu. Si ajung mai repede. Nu mai stau in trafic. Pai, si atunci, electricele ce rost mai au ?
Cât de elegant spus, stimate domn.
Nu vă simtiți cumva jignit ca in Cehia, patria Skoda, anul trecut au fost 14.000 de clienti care au cumparat porcariile astea de masini care înțeleg că nu se ridică la înălțimea disprețului dumneavoastră?
Cu plecăciune, noblețea voastră!
Am fost acum 3 ani in Cehia. In toata Cehia, erau doar 2-3 Dacii. Restu' erau Skoda si cateva VW. Dar toata lumea de acolo, conduce Skoda. Politia folosea Skoda. Ambulanta, Smurdul, pompierii, foloseau Skode. Autostrada lor era foarte aglomerata. Erau doar Skode. Erau, chiar destul de multe Kodiaq-uri, iar modelul abia se lansase. Pe toata autostrada aia era doar Skode, singura masina de alta marca, era o Dacia cu numar de Rusia. Saraci rau rusii astia.
Mai bine o masina SH decat o Dacia. Serios.
Scaderile economice care se vehiculeaza pentru diferite tari, regiuni, blocuri si continente, sunt nemaivazute si merg de la 2% pana la 7% la nivel mondial. Nu stiu daca isi imagineaza cineva ce inseamna macar un 2% scadere la nivel mondial.
In ce priveste achizitia/schimbarea de masini sigur va cadea de pe lista de prioritati a multor oameni/companii.
Nu stiu daca e un moment bun pentru a paria totul pe masini excentrice/scumpe.