Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a prezentat joi noul său plan strategic prin care vrea ca Renault să treacă de la obiectivul de volume, la crearea de valoare.
“Renaulution” are trei faze lansate în paralel:
- “Redresare” – până în 2023 -> se va concentra pe redresarea marjei și generarea de lichidități ;
- “Renovare” – până în 2025 -> reînnoirea și mărirea gamelor pentru toate mărcile din grup;
- “Revoluție” - din 2025 -> trecerea de la modelul economic al grupului către tehnologie, energie și mobilitate.
O nouă organizare înseamnă că activitățile cu ingineria vor fi puse în prim plan, fiind responsabile de competitivitate, de costuri și de termenele de implementare pe piață.
Renault anunță că nu va mai măsura performanțele sale prin prisma cotelor de piață și a vânzărilor, ci in funcție de rentabilitate, de generarea lichidităților și de eficiența investițiilor.
Iată care sunt principalele elemente incluse în strategia “Renaulution”:
- Reducerea platformelor de la 6 la 3 și a familiilor de motoare de la 8 la 4 la nivel grupului;
- Toate modelele care vor fi lansate pe platformele existente vor fi lansate pe piață în cel puțin 3 ani;
- Reducerea costurilor fixe: planul 2022, finalizat și extins până în 2023, pentru a atinge 2.5 miliarde de euro si un obiectiv de 3 miliarde de euro până în 2025 ;
- Reducerea investițiilor și cheltuielilor R&D cu aproximativ 10% din cifra de afaceri, cu 8%, până în 2025
- 24 de lansări noi până în 2025: jumătate în segmentele C/ D, cel puțin 10 vehicule electrice
- Dacia și Lada: 7 modele lansate până în 2025, dintre care 2 în segmentul C, reducerea numărului de platforme de la 4 la 1; Mai multe detalii despre noutățile pregătite pentru Dacia găsiți aici și aici;
- În 2022, Renault va introduce My Link, un nou sistem de infotainment cu Google Built-in.
Renault va fi primul producător de automobile care va aduce serviciile Google pe piața vehiculelor de volum.- Alpine va deveni un brand 100% electric, iar marca va reuni Alpine Cars, Renault Sport Cars și Renault Sport Racing într-o nouă entitate cu autonomie deplină dedicată dezvoltării de modele sportive.
Comentarii (1)