Renault anunță înființarea oficială a companiei Horse, noua divizie de motoare termice

de Tiberiu Safta
Vineri, 31.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a anunțat, împreună cu chinezii de la Geely, înființarea oficială a companiei Horse Powertrain Limited, noua divizie de motoare termice a grupului francez. Compania este deținută în proporție de 50% de către cele două mărci.

Grupul francez de automobile a anunțat oficial înființarea noii companii Horse. Aceasta este noua divizie de motoare termice a Grupului Renault, care va furniza motoare convenționale și hibride către următoarele mărci: Renault, Geely, Nissan, Mitsubishi, Volvo și Proton.

Noua divizie de motoare termice a fost înființată împreună cu chinezii de la Geely. Astfel, atât Renault, cât și compania chineză dețin câte 50% din acțiunile noii divizii. La momentul înființării, noua divizie dispune de 17 uzine la nivel mondial, 5 centre de dezvoltare și cercetare și 19.000 de angajați.

Mai mult, Horse își propune să producă 5 milioane de motoare pe an și estimează o cifră de afaceri anuală de circa 15 milioane de euro. Directorul general al noii divizii va fi Matias Giannini.

„Ziua de astăzi marchează un pas important în îndeplinirea uneia dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă industria auto: decarbonizarea transportului rutier”, a declarat Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault.

„Acest parteneriat cu o companie lider precum Geely ne va permite să creăm un nou jucător cu capacitățile, know-how-ul și cunoștințele necesare pentru a dezvolta tehnologii pentru motoare termice cu emisii foarte scăzute și hibride foarte economice, esențiale pentru viitor.

Prin Horse Powertrain Limited, Renault Group va putea obține leadership-ul și amploarea globală într-un sector care reprezintă mai mult de 80% din vânzările sale. Împreună, vom face față provocării decarbonizării prin plasarea inovației în prim-planul activităților noastre”, a mai adăugat în încheiere de Meo.

via Renault

Comentarii (7)

  • Deci daca vor sa faca 5 mil de motoare si 15 mil de EUR anual inseamna ca vor avea o medie de 3 EUR/motor. Ieftin rau asa, as vrea si eu cateva.
    8 1
  • Este clar o greșeală… 15 miliarde.
    6 2
  • Și vin motoare hibrid, de 2-2,5L, euro 7. Cumpărătorii vor stabili viitorul automotive, care va fi... termic. :)))))))))))
    5 4
  • oricine
    Adică vor transfera înalta tehnologie direct din F1 în China. Bravo lor că m-au liniștit, credeam că doar românii știu să își vândă țara.
    0 1
  • Dap... viitorul e ele..... Ups! Scuze. Termic. :)
    2 4
  • Cata ipocrizie ! Nu e asta - de Meo -care tot tipa și se zbate sa facă alianță contra producătorilor Chinezi ? Aaa, știu, asta nu se pune , e doar un parteneriat , e companie separata și produce doar motoare !
    1 0
  • Spre nelinistea ta, viitorul chiar va fi electric, iar pentru o parte dintre cei cu posibilitati mai mari, electric e deja si prezentul. Dar tu continua sa ai vise umede cu motorina.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru