Renault a profitat de cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru a prezenta conceptul Alpine Celebration. Alpine, marca franceză ce face parte din grupul Renault, va fi readusă la viață anul viitor prin lansarea unui prim model de serie. Conceptul Celebration ne permite să ne imaginăm cum va arăta acest prim model de stradă.
Alpine Celebration marchează, pe de altă parte, și 60 de ani de la nașterea mărcii Alpine. Sursa de inspirație pentru designul acestui concept car este clasicul model Alpine A110 Berlinetta, ale cărui linii au fost reinterpretate în stil modern. A fost păstrat modul original de plasare al celor patru faruri, dar și linia plonjată a plafonului. De asemenea, designul original al jantelor este inspirat de cel folosit pe modelele clasice A110 și A310, iar etrierele sistemului de frânare au vopsite în portocaliu, culoarea clasică a mărcii alături de albastru. În partea din spate există un eleron fix și un sistem de evacuare dublu plus un difuzor aerodinamic care încorporează un stop de ceață, în stilul monoposturilor de Formula 1.
Conceptul Alpine Celebration este practic un succesor al prototipului A110-50 din 2012. Au fost păstrate culorile clasice, albastru și portocaliu, iar așezarea propulsorului este centrală, dar Renault nu a dat nici un fel de detaliu despre ce tip de motor va fi folosit. Este posibil ca sursa de putere să fie motorul turbo de 1.6 litri preluat de la Clio RS sau puternicul 2.0 turbo de pe Megane RS. În ceea ce privește transmisia, se pare că inginerii Renault vor alege o cutie de viteze automată cu două ambreiaje în detrimentul unei cutii manuale.Povești auto: Alpine - diamantul din sertarele Renault
În ceea ce privește viitorul model de serie, acesta ar putea purta numele AS1 (Alpine Sport 1) și va fi un automobil ușor, greutatea totală fiind de 1.100 kg. Puterea va fi cel mai probabil transmisă către puntea spate. Modelul de serie va fi prezentat publicului la Salonul Auto de la Geneva din luna martie a anului 2016.
Via Renault
Nici vorba. Este o reinterpretare a lui A110 Berlinette. Daca ai vazut macar odata masina aceea, este imposibil sa nu-ti dai seama de asta. Pozitionarea farurilor, nervura de pe capota sunt aproape identice. Iar cand a aparut A110 Berlinette, Audi nu stia cum sa scape de muchii si de colturi.
Renault incepe sa inteleaga si bine face, ca a copia in ceea ce priveste sobrietatea masinile germane, inseamna a pierde si nucleul dur al publicului care-i era fidel. Revenire la designul acela menit sa starneasca reactii de moment de genul "Imi place, deci o cumpar! ", nu poate sa fie decat de bun augur.
@Zen auzi si la asta "combinatie intre Audi si Porsche".
Cumpara-ti frate un Playboy si citeste si tu ceva mai usor de digerat.