Renault a prezentat primele imagini oficiale ale conceptului Alpine A110-50. Conceptul aniversar marchează 50 de ani de la debutul lui Alpine Berlinette.
Renault Alpine A110-50 Concept a debutat la Monaco la 50 de ani de la lansarea lui Alpine Berlinette. Conceptul aniversar A110-50 este vopsit într-o nuanţă nouă de albastru, o reinterpretare a celebrului ”Alpine Blue” şi este construit din fibră de carbon, având trăsături speciale care respectă stilul caracteristic al mărcii franţuzeşti. De construcţie s-au ocupat specialiştii de la Renault Sport Technologies, iar platforma este preluată direct de la Megane Trophy.
"Dezvoltarea acestui concept a fost o mare aventură. A fost un catalizator pentru creativitate. Vroiam să facem o interpretare modernă a lui Berlinette, care să fie actuală şi să înglobeze pasiunea Renault pentru motorsport. Am fost ghidaţi de inimile noastre şi de emoţii. Maşina este foarte rotunjită, la fel ca Berlinette, în timp ce exprimă cele trei cuvinte cheie ale noii noastre politici de design: simplu, senzual şi prietenos.", a declarat Axel Breun, Concept and Show Car Director la Renault. Pe lângă Axel Breun, design-ul lui Alpine A110-50 a fost realizat de Yann Jarsalle, cei doi încercând să integreze atât liniile clasice de design, cât şi limbajul de design introdus de Laurens van den Acker pe conceptul DEZIR.
Interiorul conceptului Renault Alpine A110-50 include un scaun sport, centuri Sabelt, o cască Ruby şi numeroase sigle Renault Alpine.
Întregul habitaclu este îmbrăcat în nuanţe atractive de albastru, iar bordul a fost aranjat pentru eficienţă maximă. Volanul incorporează un afişaj color care prezintă informaţiile cheie ale vehiculului, tehnologie preluată de la Formula Renault 3.5. Ampatamentul modelului, de 2.625 milimetri, a fost păstrat de la Megane Trophy, în timp ce ecartamentul este ceva mai mare, 1.680 milimetri pe faţă şi 1.690 milimetri pe spate.
Motorul lui Renault Alpine A110-50 este un V6 de 3.5 litri, bazat pe blocul Renault V4Y, care are 24 de supape şi dezvoltă 400 CP. Acesta are un carter semi-ud şi prezintă pistoane, biele, arbore cotit, axe cu came, arcuri de supape speciale şi un sistem de evacuare realizate special, diferite de cele folosite de modelele de serie Renault. Pentru performanţe maxime, motorul are o admisie aer din fibră de carbon, preluată de la Megane Trophy V6, iar galeria de admisie îşi primeşte aerul de la o priză montată pe plafon, element care lăţeşte banda de putere a motorului la toate turaţiile atinse. Transmisia lui Alpine A110-50 este o unitate secvenţială cu şase trepte care poate fi controlată prin padelele de pe volan. Transmisia este montată longitudinal în spatele motorului şi integrează un diferenţial cu alunecare limitată.
Ţinuta de drum este asigurată de jante din aliaj de 21 de inch, fixate cu un singur prezon cental, echipate cu anvelope Michelin de stradă.
Pentru optimizarea performanţelor, modelul este echipat cu amortizoare Sachs reglabile, montate direct pe braţele inferioare, iar şoferul poate să seteze numeroşi alţi parametri. Modelul nu este echipat cu ABS, controlul tracţiunii sau ESP, scopul fiind acela de a oferi performanţe maxime pe circuit, fără interferenţe electronice. Sistemul de frânare este realizat din discuri de oţel de 356 milimetri pe faţă, respectiv 330 milimetri pe spate, echipate cu etriere cu şase, respectiv patru pistonaşe.
Masina din fibra de carbon facuta de Renault Sport Technologies cu specialisti din Formula 1. Ce ti-ai putea dori mai mult?
"Motorul are un carter semi-ud şi prezintă pistoane, biele, arbore cotit, axe cu came, arcuri de supape speciale şi un sistem de evacuare realizate special, diferite de cele folosite de modelele de serie Renault."
Mai rar asemenea detalii tehnice la lansarea unui concept. Bine asa!
"cutie secventiala+padele pe volan"
"jante din aliaj de 21 de inch, fixate cu un singur prezon cental"
Ca la Formula 1 !!
PS: stiti ce e senzational? masina are 99% sanse sa intre in productia de serie.
Ba!! daca visu meu este un mcv argintiu cu toba sport si 1.6dci ti se pare ca sunt penibil mai ales ca as vrea sa imprumute linii din acest concept!!
Esti mult prea destept pentru secolul asta, deontologul neamului ce esti!
Sunt sigur ca printre simpatizantii celorlalte marci nemtesti sau coreene e multa invidie in momentul asta. E si normal ! Parerea mea e ca ar trebui ignorati. Sunt doar niste frustrati si amarati.
Fara abs, esp, asr si alte dracovenii ! E bine sa ni se reaminteasca din cand in cand ce inseamna placerea pura de a conduce! E pentru soferi adevarati
Masina asta o fi un concept-car, dar spre deosebire de altele nu-i doar pentru show sa stea frumos in vitrina sau pe piedestal la vreun salon auto. Intentia e clara, vom vedea in viitor.
880 kg si 400 cp inseamna ca se poate pune lejer cu masini cu 150-200 de cai mai mult. Ar fi interesant un comparativ pe circuit cu Ferrari 458 Italia, Porsche 911 si chiar Nissan GTR cu toate sistemele decuplate...
Francezii de la DS își doresc să transforme noul concept SM Tribute într-un model de serie produs în numere limitate. Dacă transformarea se materializează, este foarte probabil ca modelul să primească un motor V6 de origine Maserati. (20.11)
Kia a prezentat oficial un prototip al SUV-ului electric EV3. Acest prototip este un experiment în ceea ce privește utilizarea materialelor ecologice la interior. Aici sunt prezente câteva materiale rezultate din mere și ciuperci. (20.11)
Jaguar a confirmat oficial că va prezenta un concept electric de lux la începutul lui decembrie. Noul concept urmează să marcheze începutul noii epoci electrice pentru marca britanică. (11.11)
"Motorul are un carter semi-ud şi prezintă pistoane, biele, arbore cotit, axe cu came, arcuri de supape speciale şi un sistem de evacuare realizate special, diferite de cele folosite de modelele de serie Renault."
Mai rar asemenea detalii tehnice la lansarea unui concept. Bine asa!
"cutie secventiala+padele pe volan"
"jante din aliaj de 21 de inch, fixate cu un singur prezon cental"
Ca la Formula 1 !!
PS: stiti ce e senzational? masina are 99% sanse sa intre in productia de serie.
Esti mult prea destept pentru secolul asta, deontologul neamului ce esti!
O idee super !
880 kg si 400 cp inseamna ca se poate pune lejer cu masini cu 150-200 de cai mai mult. Ar fi interesant un comparativ pe circuit cu Ferrari 458 Italia, Porsche 911 si chiar Nissan GTR cu toate sistemele decuplate...