Renault a prezentat primele imagini oficiale ale conceptului Alpine A110-50. Conceptul aniversar marchează 50 de ani de la debutul lui Alpine Berlinette.
Renault Alpine A110-50 Concept a debutat la Monaco la 50 de ani de la lansarea lui Alpine Berlinette. Conceptul aniversar A110-50 este vopsit într-o nuanţă nouă de albastru, o reinterpretare a celebrului ”Alpine Blue” şi este construit din fibră de carbon, având trăsături speciale care respectă stilul caracteristic al mărcii franţuzeşti. De construcţie s-au ocupat specialiştii de la Renault Sport Technologies, iar platforma este preluată direct de la Megane Trophy.
"Dezvoltarea acestui concept a fost o mare aventură. A fost un catalizator pentru creativitate. Vroiam să facem o interpretare modernă a lui Berlinette, care să fie actuală şi să înglobeze pasiunea Renault pentru motorsport. Am fost ghidaţi de inimile noastre şi de emoţii. Maşina este foarte rotunjită, la fel ca Berlinette, în timp ce exprimă cele trei cuvinte cheie ale noii noastre politici de design: simplu, senzual şi prietenos.", a declarat Axel Breun, Concept and Show Car Director la Renault. Pe lângă Axel Breun, design-ul lui Alpine A110-50 a fost realizat de Yann Jarsalle, cei doi încercând să integreze atât liniile clasice de design, cât şi limbajul de design introdus de Laurens van den Acker pe conceptul DEZIR.
Interiorul conceptului Renault Alpine A110-50 include un scaun sport, centuri Sabelt, o cască Ruby şi numeroase sigle Renault Alpine.
Întregul habitaclu este îmbrăcat în nuanţe atractive de albastru, iar bordul a fost aranjat pentru eficienţă maximă. Volanul incorporează un afişaj color care prezintă informaţiile cheie ale vehiculului, tehnologie preluată de la Formula Renault 3.5. Ampatamentul modelului, de 2.625 milimetri, a fost păstrat de la Megane Trophy, în timp ce ecartamentul este ceva mai mare, 1.680 milimetri pe faţă şi 1.690 milimetri pe spate.
Motorul lui Renault Alpine A110-50 este un V6 de 3.5 litri, bazat pe blocul Renault V4Y, care are 24 de supape şi dezvoltă 400 CP. Acesta are un carter semi-ud şi prezintă pistoane, biele, arbore cotit, axe cu came, arcuri de supape speciale şi un sistem de evacuare realizate special, diferite de cele folosite de modelele de serie Renault. Pentru performanţe maxime, motorul are o admisie aer din fibră de carbon, preluată de la Megane Trophy V6, iar galeria de admisie îşi primeşte aerul de la o priză montată pe plafon, element care lăţeşte banda de putere a motorului la toate turaţiile atinse. Transmisia lui Alpine A110-50 este o unitate secvenţială cu şase trepte care poate fi controlată prin padelele de pe volan. Transmisia este montată longitudinal în spatele motorului şi integrează un diferenţial cu alunecare limitată.
Ţinuta de drum este asigurată de jante din aliaj de 21 de inch, fixate cu un singur prezon cental, echipate cu anvelope Michelin de stradă.
Pentru optimizarea performanţelor, modelul este echipat cu amortizoare Sachs reglabile, montate direct pe braţele inferioare, iar şoferul poate să seteze numeroşi alţi parametri. Modelul nu este echipat cu ABS, controlul tracţiunii sau ESP, scopul fiind acela de a oferi performanţe maxime pe circuit, fără interferenţe electronice. Sistemul de frânare este realizat din discuri de oţel de 356 milimetri pe faţă, respectiv 330 milimetri pe spate, echipate cu etriere cu şase, respectiv patru pistonaşe.
Masina din fibra de carbon facuta de Renault Sport Technologies cu specialisti din Formula 1. Ce ti-ai putea dori mai mult?
"Motorul are un carter semi-ud şi prezintă pistoane, biele, arbore cotit, axe cu came, arcuri de supape speciale şi un sistem de evacuare realizate special, diferite de cele folosite de modelele de serie Renault."
Mai rar asemenea detalii tehnice la lansarea unui concept. Bine asa!
"cutie secventiala+padele pe volan"
"jante din aliaj de 21 de inch, fixate cu un singur prezon cental"
Ca la Formula 1 !!
PS: stiti ce e senzational? masina are 99% sanse sa intre in productia de serie.
Ba!! daca visu meu este un mcv argintiu cu toba sport si 1.6dci ti se pare ca sunt penibil mai ales ca as vrea sa imprumute linii din acest concept!!
Esti mult prea destept pentru secolul asta, deontologul neamului ce esti!
Sunt sigur ca printre simpatizantii celorlalte marci nemtesti sau coreene e multa invidie in momentul asta. E si normal ! Parerea mea e ca ar trebui ignorati. Sunt doar niste frustrati si amarati.
Fara abs, esp, asr si alte dracovenii ! E bine sa ni se reaminteasca din cand in cand ce inseamna placerea pura de a conduce! E pentru soferi adevarati
Masina asta o fi un concept-car, dar spre deosebire de altele nu-i doar pentru show sa stea frumos in vitrina sau pe piedestal la vreun salon auto. Intentia e clara, vom vedea in viitor.
880 kg si 400 cp inseamna ca se poate pune lejer cu masini cu 150-200 de cai mai mult. Ar fi interesant un comparativ pe circuit cu Ferrari 458 Italia, Porsche 911 si chiar Nissan GTR cu toate sistemele decuplate...
Compania britanică Evice a lansat prototipul XP1, o reinterpretare modernă pentru clasicul model Rolls-Royce Silver Shadow. XP1 este complet electric, are 400 de cai și o autonomie de peste 320 de kilometri. (17.12)
Dacia a dezvăluit o ediție specială pentru modelul Duster, inspirat din legendarul Raliu Dakar. Acesta este un concept unicat realizat ca un omagiu pentru participarea mărcii românești la Dakar. (06.12)
Jaguar a prezentat oficial noul concept Type 00. Acesta anunță startul noii epoci electrice pentru marca britanică, precum și primul model de serie din noua eră a brand-ului, care va fi lansat în 2025. (03.12)
"Motorul are un carter semi-ud şi prezintă pistoane, biele, arbore cotit, axe cu came, arcuri de supape speciale şi un sistem de evacuare realizate special, diferite de cele folosite de modelele de serie Renault."
Mai rar asemenea detalii tehnice la lansarea unui concept. Bine asa!
"cutie secventiala+padele pe volan"
"jante din aliaj de 21 de inch, fixate cu un singur prezon cental"
Ca la Formula 1 !!
PS: stiti ce e senzational? masina are 99% sanse sa intre in productia de serie.
Esti mult prea destept pentru secolul asta, deontologul neamului ce esti!
O idee super !
880 kg si 400 cp inseamna ca se poate pune lejer cu masini cu 150-200 de cai mai mult. Ar fi interesant un comparativ pe circuit cu Ferrari 458 Italia, Porsche 911 si chiar Nissan GTR cu toate sistemele decuplate...