Renault a primit un împrumut de 400 milioane de euro pentru a dezvolta noul Twingo

de Sebastian Toma
Miercuri, 29.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la Renault au primit un împrumut de la Banca Europeană pentru Investiţii pentru dezvoltarea noii generaţii a lui Twingo. Modelul va fi inspirat din conceptul Twin'Run, expus weekend-ul trecut la Monaco.

Esential 1.000 de milioane de Euro a primit Renault de la BEI din 2009 până în prezent.
Renault Twingo va primi o nouă generaţie în 2014, iar constructorul francez a obţinut o finanţare de 400 milioane de euro pentru completarea dezvoltării noului model. Împrumutul provine de la Banca Europeană pentru Investiţii şi face parte din strategia BEI pentru a sprijini vehiculele ecologice şi accesibile. Banca respectivă este ramura de investiţii a Uniunii Europene şi sprijinirea inovaţiilor din industria auto din Europa face parte din priorităţile organizaţiei. Noul Twingo va avea o platformă tehnică similară cu cea a noului Smart ForTwo, cele două modele fiind dezvoltate în baza parteneriatului Daimler/Renault-Nissan.

Reprezentanţii Renault nu au dat detalii despre noul Twingo, cu excepţia faptului că modelul va avea o platformă cu tracţiune spate. În weekend-ul 24-26 mai, Renault a adus la Marele Premiu al Monaco-ului noul lor concept, Twin'Run, care reprezintă o versiune V6 de 320 CP a lui Twingo. Modelul este un concept în toată regula, fiind înrudit, mai degrabă, cu un model de competiţie decât cu un Twingo al actualei generaţii. În timp ce motorul V6 nu-şi va găsi niciodată locul în viitorul Twingo, design-ul conceptului Twin'Run va influenţa puternic aspectul următoarei generaţii a citadinei de la Renault.

Urmareste Automarket
Potrivit celor de la Banca Europeană pentru Investiţii, o parte importantă a împrumutului acordat Renault va fi utilizată în dezvoltarea de materiale mai uşoare pentru noul Twingo.
Proiectul francezilor va avea două scopuri importante – reducerea masei şi îmbunătăţirea coeficientului aerodinamic. Din 2009 până în prezent, Banca Europeană pentru Investiţii le-a acordat celor de la Renault împrumuturi cu o valoare cumulată de un miliard de euro, cu ajutorul cărora francezii au finanţat atât proiecte de cercetare, cât şi dezvoltarea de modele noi.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (18)

  • "1.000 de milioane de Euro a primit Renault de la BEI din 2009 până în prezent." ... nu e mai simplu sa spuneti 1 miliard de Euro ? sau pare o cifra mai mare 1000 de milioane :))
    7 0
  • La ce va trebuiau 400 de milioane de euro pentru Twingo ? Nu se puteau investi banii in ceva mai bun ?
    4 32
  • O mica corectie Sorin :
    La ce va trebuiau 400 de milioane de euro pentru Twingo care arata identic cu fiat 500 ?
    Se pare ca in zilele noastre nici sa copieze alti producatori nu isi mai pot permite fara imprumut.
    3 25
  • @Sorin- Ce vrei sa spui cu "VA" trebuiau?Si ce inseamna "ceva mai bun" si pentru cine mai bun?
    @Timmy- Chiar daca seamana cu 500 in partea din spate lateral, poate inspiratia a fost R5. Cum ti-ai imagina o evolutie a masinii astea http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/2603/2603165-renault5-gt-turbo-1.jpg ?
    29 2
  • Puteau sa mearga pe o alta linie care sa aduca aminte mai mult de originalul R5 decat de buburuza italiana. Poti zice ce vrei de evolutie dar cand am vazut-o prima data nu mi-a aduc aminte cu nimic de R5. Au preferat sa copieze un design de succes in loc sa riste cu ceva nou.
    4 23
  • Asta ar fi fost mai degraba o evolutie a lui R5 : http://i.auto-bild.de/ir_img/9/4/0/4/0/4/Retro-Renault-R5-560x373-e1e316f656729354.jpg
    3 21
  • @Timmy-de accord ca poza pe care mi-ai aratat-o se apropie mai mult de originea lui R5 dar cred ca in momentul in care faci o masina trebuie sa ti cont si de trendul in design al vremii. Ori, cu formele mai rotunjite se incadreaza mai bine in ceea ce se cere astazi chiar cu riscul de a nu fi atat de originali cat ar trebui. Dar oricum vorbim de un concept care nu cred ca va avea prea mare influenta asupra modelului de serie. Mai degraba trebuie privita ca pe o nebunie a ceea ce este din punct de vedere dinamic. Daca ai pune mana vreodata pe un Clio V6 sau un 5 Turbo 2 ai sa intelegi de ce nu sunt prea multi care creeaza lucruri din astea.
    13 2
  • Sunt tare curios cum cei de la Mercedes o sa rebranduiasca viitorul Twingo in Smart for two. Sper sa nu faca o treaba de mantuiala cum a fost la Citigo. Oricum o sfarsi aceasta cooperare pentru cei de la Daimler , Renault are numai de castigat.
    3 20
  • Sorint
    @Alpine77 - Prin "va trebuiau" m-am adresat firmei Renault, si prin ceva mai bun m-am referit la urmatoarea treaba. De ce ai investii 400 de milioane de euro intr-un model compact care cu siguranta nu va rezista mult pe piata avand in vedere ca sunt altele mult mai bune, in sensul ca merita mai mult, un Clio/Megane RS un Golf GTI .. pui 320 de cai intr-o masina de 3 metrii si dupa ceri 25.000 E pe ea. Zici tu ca se merita o astfel de investitie ? In plus asta-i concept, nu ramane la 320 de cai cu siguranta, o sa aiba un pret uluitor masina si nu o sa o cumpere nimeni.
    5 20
  • Cineva
    Hai mah copii, lasati-o ca macane...Voi nici nu stiati vreodata ca a existat vreun Fiat 500, daca nu-l reeditau italienii acum... si acum dintr-o data conceptul Twin'Run arata ca Fiat 500, de parca privilegiul de a apela la istorie e rezervat doar Fiat... Renault n-are voie... Cat de ridicol suna? Logica infantila, as spune.

    Dar pe pagina asta, la elucubratii dioate nimeni nu-l intrece pe individul "Sorin" ... care crede ca Twingo e un model compact, nu unul de clasa mini... si tot el considera ca toti cei 400 de mil. se vor duce in lansarea Twin'Run in productie de serie...Acum ma intreb: mai nou, etalarea prostiei e o virtute? Adica exista articole care explica destul de clar situatia: conceptul nu va exista niciodata in productie de serie, ci e un exercitiu de forta si stil ce demonstreaza competenta inginerilor Renault si ofera cateva indicii asupra directiei pe care o va lua noua generatie de Twingo... adica :
    1. aspect exterior FARA partea tehnica a conceptului
    2. accent pe personalizare.

    Mi se pare copilaresc ca se pronunta asupra pretului unui Twin'Run de 320 cp care oricum nu se va fabrica niciodata in serie. Eventual va exista o versiune Twingo RS, dar departe de ce vedem la Twin'Run.
    34 5
  • Reno cazan
    o combinatie grosolan-penibila de fiat 500 cu wv polo...daca mai te gandesti ca marca ce va creea acest cotetz e renault atunci totul este clar :) mult succes si la cat mai putini greierasi
    2 21
  • seamana extrem de mult cu fiat 500 si pe alocuri cu polo
    4 21
  • @Cineva : Toti sariti in sus cand un producator asiatic vine cu o masina "inspirata" de un design european ... dar cand cei de la Renault copiaza toti ii aparati. Nu vi se pare ca sunteti cam hipocriti? De ce pentru uni producatori este ok sa se "inspire" si pentru alti nu?
    0 16
  • Best in Class
    Prin Twin'Run, Renault 5 e clar readus la viata. Cine a trait magia vremurilor unui Renault 5 stie mai bine... Doar copiii nascuti ieri pot jigni istoria fabuloasa pe care o are Renault.
    19 1
  • Conceptul e un R5 Turbo in varianta moderna.
    22 1
  • Cineva
    @Timmy aka Reno
    "wv polo, va creea, hipocriti, pentru uni, pentru alti " Saraca limba romana!
    15 2
  • "Cineva" Esti tare cretin, unde-am spus eu ca cele 400 de milioane vor fi folosite pentru a fabrica masina asta in serie? De cate ori ai citit ce-am spus, si inca ceva, care-i problema ca am zis ca-i model compact ? Nu te trezii tu cu aer de superioritate sa pui tu la punct lucrurile astea. E simplu, dupa parerea mea nu merita sa investesti atatia bani intr-o astfel de masina care clar nu are niciun succes pe niciun plan, nici daca o sa se apuce sa-l faca de serie si-o sa arate ca concepul asta, nici daca il modifica, ca nu e nimeni idiot sa dea o caruta de bani pe-un twingo, ii pronunti numele si iti vine sa razi.
    4 15
  • Cineva
    @Automarket
    Ok, mie mi-ati sters comentariul, dar chiar nu se sesizeaza nimeni la mascariciul asta semianalfabet care arunca invective in dreapta si-n stanga?

    @Sorin
    Bai putoiule, tu inainte sa mi te adresezi, invata sa scrii corect romaneste!

    Inainte de conjunctia "si" NU se pune virgula ! Cratime puse aiurea... Ce sa mai vorbim? "Nu te trezii" , "ai investii" , "3 metrii" nu sunt deloc accidente in comentariile tale...e prostie crasa!
    15 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru