Noua generație Renault Megane RS a fost prezentată în toamna anului trecut. Până acum, Hot Hatch-ul producătorului francez putea fi comandat doar în versiunile Sport și Cup. Dar Renault s-a ținut de promisiune și iată că astăzi facem cunoștință cu varianta de top Megane RS Trophy.
Cea mai potentă versiune a lui Megane RS are la bază șasiul Cup și dispune de un diferențial Torsen și de un sistem de amortizare mai rigid. Sub capota lui Renault Megane RS Trophy se află același propulsor turbo de 1.8 litri, dar acum, puterea oferită a crescut la 300 CP. Cuplul motor este de 400 Nm, în cazul versiunilor echipate cu transmisia manuală cu șase trepte sau 420 Nm, pentru varianta cu transmisia EDC. Cei 20 de cai putere în plus au fost obținuți în urma modificării turbinei și a sistemului de evacuare. Acesta din urmă oferă "zgomote" diferite în funcție de modul de rulare selectat prin intermediul pachetului Multi-Sense.
Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.7 secunde, repriza 80 - 120 km/h în treapta a treia se desfășoară în 3.1 secunde, iar viteza maximă este de 260 km/h.
Valorile amintite anterior sunt anunțate pentru versiunea echipată cu transmisie manuală.Noul Renault Megane RS Trophy dispune de jante "Jerez" de 19 inch încălțate cu pneuri Bridgestone Potenza S001. Începând cu 2019, Hot Hatch-ul va putea fi comandat cu jante "Fuji" de 19 inch. Acestea sunt mai ușoare cu 2 kilograme și vin la pachet cu anvelope Bridgestone Potenza S007.
Pentru un comportament dinamic sporit, Megane RS Trophy integrează sistemul de direcție integrală 4Control, iar cele patru amortizoare, mai rigide cu 25% față de versiunea de bază, au primit o componentă hidraulică pentru a limita efectele în momentul destinderii. Așa cum era de așteptat, sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit. Discurile de frână au diametrul de 355 de mm pe față (sunt fabricate din două tipuri de material), respectiv 290 de mm pe spate, iar etrierele Brembo sunt vopsite în roșu.
Poziția la volan a fost coborâtă cu 20 de mm, iar opțional, clienții pot alege scaunele sport Recaro îmbrăcate în Alcantara.
Mulțumesc. Am completat.
De menționat și soluțiile tehnice avansate adoptate pe RS4 Trophy (v. rulmentul turbinei, cu bile ceramice de calitate... avio-astronautică), ca și inspirația francezilor de-a oferi și aici o versiune cu c.v. manuală.
Nici nu contează zecimea de secundă cîștigată la sprintul 0-100 km/h, timpii așteptați pe bucla Ring-ului sau cei 5 km/h în plus de viteză max.; important e doar că se mai fabrică încă o *mașină-pasiune*.
Chiar dacă unii vor prefera alt gen de sportivitate și la alt preț (GT-ul Seria 8 diesel de 320 CP la 102.000 euro + opționale spre 150.000 de ex. ;-)), e bine că există (încă) opțiuni pentru toată lumea - și toate portofelele.