Noul sezon al competiției Trofeul Andros din Franța va începe în luna decembrie, iar Renault a decis să alinieze la start o versiune specială a modelului electric Zoe.
Inginerii francezi au adoptat o serie de modificări radicale pentru hatchback-ul subcompact pentru ca acesta să obțină performanțe cât mai bune în competiție.
Astfel, francezii au adăugat un motor electric în plus pentru a oferi tracțiune integrală, iar cele două unități oferă împreună 340 de cai putere și un cuplu de 1.600 Nm. Progresul este semnificativ, în contextul în care versiunea de serie de top oferă un motor de 100 kW (136 CP) și cuplu de 245 Nm care îi permite să ajungă de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde.
Autonomia nu este relevantă în cazul mașinilor electrice de competiție, motiv pentru care inginerii au înlocuit bateria standard de 52 kWh cu una semnificativ mai mică, de numai 33 kWh. Scopul principal a fost scăderea masei, iar Zoe în configurația pentru Trofeul Andros cântărește 1.200 de kilograme.
Experiența dezvoltării noului Zoe pentru curse ar putea fi utilizată ulterior și pentru o posibilă versiune de performanță Zoe RS.
Constructorul francez a anunțat recent că analizează posibilitatea de a dezvolta o versiune RS pentru Zoe care să înlocuiască în gamă actualul Clio RS, ca urmare a necesității de a adopta tehnologii electrice, iar lansarea pe piața ar putea avea loc în următorii trei ani.Via Caradisiac
Comentarii (0)