Renault a inverzit Logan-ul!

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 01.10.2007
Un Logan verde (la propriu si la figurat) va fi atractia Renault la Michelin Challenge Bibendum 2007. Acesta consuma doar 3.8 litri/100 km.

Desi gama Logan incepe sa se contureze din ce in ce mai bine, modelul romanesc construit de Dacia si Renault continua sa ne rezerve surprize interesante. Ultima dintre acestea este un prototip denumit Logan Renault eco2 Concept, un model experimental pe care francezii l-au construit la Pitesti cu scopul declarat de a participa cu acesta la Michelin Challenge Bibendum 2007.

Renault isi promoveaza astfel gama de modele verzi botezata eco2 care a debutat in luna mai. In acelasi timp, Logan este privit in premiera ca un model de varf pe planul vehiculelor ecologice, alaturandu-se astfel unor modele ca Megane sau Clio in tabloul verde de la Renault.

Modelele care intrunesc conditiile eco2 trebuie sa indeplineasca trei criterii: sa fie asamblate intr-o fabrica certificata ISO 14001 (uzina pitesteana a primit acest certificat in 2005), sa emita mai putin de 140 g CO2 pe kilometru si sa fie construite din materiale reutilizabile in proportie de 95% in acelasi timp in care minim 5% din elementele de constructie sa provina din materiale deja reciclate.

Logan Renault eco2 Concept intruneste cu succes toate criteriile enuntate mai sus: 8.3% dintre plasticul utilizat la echiparea sa este reutilizat iar 95 de procente din masa sa pot fi reciclate. Cel mai interesant amanunt este insa legat de motorul DCi de 85 de cai care echipeaza conceptul Logan eco2. Acesta emite doar 97 de grame de CO2 per kilometru, echivalentul unui consum de 3.8 litri/100 km.

La aceasta cifra a contribuit din plin si faptul ca intreg coeficientul aerodinamic a fost imbunatatit de la 0.36 la un Logan normal la 0.29 prin adaugarea unor apendici precum generatoarele Vortex de pe plafon, splitterul flexibil de sub spoilerul frontal sau eleronul de pe portbagaj.

Renault va duce Logan eco2 Copncept la Michelin Challenge Bibendum, o expo-competitie in care constructorii lumii isi prezinta cele mai interesante solutii de protectie a mediului. Editia din acest an va avea loc in Shanghai (China) si se va derula intre 14 si 17 noiembrie.

Comentarii (37)

  • de vanzare ?
    daca se poate obtine un logan de genu asta fara costuri astronomice, de ce nu se vinde standard cu toate imbunatatirile de aerodinamica ?
    0 0
  • Daniel
    Eu cred ca nu se vinde standard deoarece nu ar fi in interesul marilor companii petroliere gen Petrom , OMV, Rompetrol etc. care se prea poate sa faca anumite "donatii" conducerii Renault pentru a nu implementa asa solutii radicale.
    0 0
  • emilio
    accesoriile alea le gasesti in tirguri.
    0 1
  • tot eu
    nu stie nimeni, noua masca fata, este faceliftul anuntat de curind?
    0 0
  • bun, iar generatoarele vortex din ce targ le iei Emilio ? E o masinica din ce in ce mai interesanta...des nu-s adeptul....oare la ce pret se ridica noul logan de 85 cp ?
    0 0
  • defectesi pret mare
    ar trebui ca francezii sa se ocupe de multe altele inainte de spolere. franele sunt slabe, demarajul la fel stabilitatea asisderea consumul bdestul de mare pt un 1400 butoanele de pe bord puse aiurea. ex cel pt ventilatie se roteste invers acelor de ceasornic ceea ce nu am mai intalnit cele pt geamuri nu sunt la indemana pa cotiere de ex cum e normal dezaburirea lunetei la MCV se face numai pe 1/2 de geam !!! finisajul interior aduce aminte de dacia 1300 etc etc
    0 0
  • un nou Logan de 5.000 de ieuro
    Tot la pragul pshihiatric de 5.000 ieuroi va fi si Loganu' asta, ca si primul de altfel, anuntat cu mare surle si trimbite ca e 5.000 euro, si s-a dovedit o mare teapa ca de fapt pornea de la 8.000 si se termina in functie de dotari la peste 10.000, pret la care ma gindesc sa-mi iau o alta marca.
    Pretul asta de 5.000 poate ca e valabil in India, numai ca acolo caroseria este facuta din fibre de cereale, si trebe atentie la magari ca le place caroseria. Verdict - (inca o mare...)TEAPA !!!
    0 0
  • Muc cel mic
    Verde e bine
    Interesant, daca sunt destepti o sa o scoata la vanzare pt ca nu pot costa o avere acele elemente aerodinamice. Vum VW are BlueMotion care e pe felia sa si doar la acea echipare ai accesorii "verzi" asa ar fi bine sa faca si Dacia. Si poate peste 10 ani o sa fie o masina de interes mondial ...
    0 0
  • s-au luat si ei dupa Honda
    0 0
  • neamtu
    minciuna publicitara
    Nu consuma 3,8 l/100km.Emisiile de CO2 sunt echivalentul unui consum de 3,8 l/100 km,consumul real este aproape dublu probabil.Si imbunatatirea aerodinamicitatii (cu 0,07%) a ajutat dar...alaturi de alte modificari mult mai costisitoare si adecvate scopului.Poate nu e chiar o minciuna dar tactica de a insista in prezentare numai pe partea frumoasa a lucrurilor nu e tocmai corecta.
    0 0
  • neamtu
    obsesie
    si normal,in stilul sau inconfundabil,apare si bbb care aduce in discutie o masina japoneza desi nu are nici o legatura cu articolul :))) .
    0 0
  • DEMARAJ LOGAN
    Am facut zilele trecute revizia a doua la LOGAN 1,6 benzina (90CP). Nu eram prea satisfacut de demaraj. Am 25 000 KM. Am schimbat uleiul. Am pus si DuraLube (pentru prima data!). Am pus si benzina de 98 de la MOL. Pana acum puneam doar de 95 si, in general, de la altii. Acum merge de parca ar avea 250% marita forta. Nemaipomenit.
    0 0
  • YMihai
    presupuneri...
    echivalenta consumului cu cantitatea de CO2 e o presupunere puerila. Exista posibilitatea de a emana 100 g CO2 / km la un consum de 6-7 litri / 100 km.

    Daca totusi echivalenta e data la o viteza de 70 de km / h in treapta a v-a in frana de motor, atunci la mai multe vai si mai putine dealuri...caci nu orice urcus are si coboras !!!


    Numa' bine !!!
    0 0
  • Mircea Mester
    @YMihai
    Mihai, nu facem presupuneri in articolele noastre. Tot ceea ce vezi scris mai sus face parte din "arsenalul" pe care ni-l ofera Renault in comunicatul de presa.
    0 0
  • mircea
    atentie la vaci
    Ce sa zic de aceasta culoare? In primul rand trebuie soferii acestor masini trebuie sa fie foarte atenti ca o sa tenteze vacile pe soselele din Romania si-o sa ramana fara ele.
    0 0
  • wrctheo
    logan...
    votex...deportant :)) traiasca EVO. prelungire flexibila?!!? spoiler fata..pai se rupe din cele poate 2 suruburi si 2 cleme in care e prinsa, extractor pe spate (vezi pct. 3), pai poate au imprumutat din tehnologia F1, dar le mai trebuie o podea dreapta :))..eleron portbagaj, traiasca Pilot Power Tuning (sunt primii care au desenat acest eleron, pacat ca nu s-au dus la OSIM) si alte imbunatatiri...dar cum ramane cu axa spate redesenata..?!..banuti multi.

    @Mr. Mircea Mester ADMIN, cu ce v-a deranjat Mihai?? s-a exprimat...nu e libera exprimarea conform Constitutiei Romaniei si mai ales deontologiei jurnalistice!? De ce v-ati aprins asa de repede ca nu a facut decat cateva presupuneri pe care le-a exprimat. Nu a atacat ariticolul sau redactorul..

    O zi buna
    ____________
    +200 km/h
    0 0
  • Dumitru
    Pentru Sorin
    In momentul lansarii, in septembrie 2004, Loganul Ambiance (versiunea de baza) costa 5 700 Euro, nu 8 000 cum spui tu, iar in prezent pretul de pornire este 6 400 Euro.

    Apoi, Logan nu este prima si singura masina din lumea asta care este disponibila intr-o gama de versiuni, la care varful de gama costa sensibil mai mult fata de versiunea de baza.

    De fapt, nici nu are rost sa iti explic lucrul asta. Nu esti obiectiv si te lasi prea mult purtat de dispretul tau evident pentru Logan.
    0 0
  • bicaaa
    ....
    ca de obicei comenturi de tot rahatul..... se gaseste sa vorbeasca cate un prost de logan...ca de exemplu mircea....tu nu ai nici o legatura cu ce se vb aici ....
    0 0
  • pyzzaboy
    e ceva...
    sincer din tot de poarta marca LOGAN pana acum... acest model mi se pare cel mai atractiv mai ales ca e echipat cu DCi (i-ul rosu) insa voi incerca sa intru intr-un showroom abia dupa ce imi vor spune ca au umblat la suspensii si stabilitate (am exemplu tragic referitor la vechile suspensii (prieten-rasturant-mort-90km/h)
    0 0
  • Mircea Mester
    @wrctheo
    Nu ne-a deranjat cu nimic, ba dimpotriva :) Era doar o clarificare pentru evitarea confuziilor.
    0 0
  • cascarabeta
    spoiler... eleron... vortex...si un cx mult scazut ... la c caroserie are masinutza romaneasca nu prea cred k e adevart c spun francezii. seamana cu un logan tunat in targ la vitan
    0 0
  • Daniel
    Logan
    Masina frantuzeasca, in nici un caz romaneasca, denumire englezeasca, ma refer la Logan, era chiar si un mare cintaret irlandez cu acest nume, pe care o montam si noi in Romania si iranienii si indienii etc... masina este urita, ma refer la caroserie! si cea veche si asta din imagine! deci trebuie schimbata aceasta caroserie, schimbata aerodinamica etc...
    0 0
  • tot eu
    daca este acelasi motor de pe clio symbol DCI de 1.5 el chiar consuma 3.8L / 100 in afara. posesorii de clio stiu...
    0 0
  • bigotti
    asta e renault nu dacie
    n-are semnul dacia ci renault. de aici ne dam seama cat de faimoasa si buna e marca romaneasca
    0 0
  • Bogdan
    Renault by Dacia
    Pai da, are semn de Renault, ca s-a inversat S-loganul.... nu mai e Logan by Renault, e Renault by Dacia ... sic!
    Cat despre motorul de Logan (pt orice versiune), e depasit moral la toate capitolele. Vezi de ex EURO cat??? Francezu ne-a bagat in casa un motor vechi, dar la romani merge si-asa!

    Si pentru evitarea oricarei confuzii... NU sunt un admirator Logan, ba din contra, este masina pe care-o urasc din inima.

    Sfat pentru cei care vor totusi sa cumpere un Logan: Fuga la RUSE, e cu 2000 euro mai ieftina!
    0 0
  • carloss
    logan
    logan= caruta pe roti sunt satul de logan pana peste cap ,am avut, am testat, am vandut.
    0 0
  • pentru bucuresti (oras in general) este buna. consumul este acceptabil insa pretul este nejustificat de mare!
    0 0
  • cristi
    @carloss
    e bine daca o luam asa.....mrg. pana acum vad ca nimeni care a folosit masina exact pentru ce e facuta nu s-a plans....dar asta e,cand urci in trepta 2-a pana la 8..normal ca nu e buna,dar daca o folosesti pentru ce e facuta e altceva.si toate sunt carute dace e sa o luam asa.toate deriva din caruta.cu ce e mai bun un hummer h2 decat un logan(ma refer at cand esti in oras),sau un SLR?care consuma de rupe!!!e o masina lowcost si asta spune tot.dahh!!dar cand esti lost e alta treaba:D hai steaua!o seara buna
    0 0
  • renault, nu dacia
    oricum nu e dacia ci e renault, astia doar profita de noi :|
    0 0
  • YMihai
    @ Dl Mircea Mester
    ...corect ..acum vorbim si ne expunem opinii.

    Articolele dvs par cateodata extrem de interesante. Ceea ce regret si in cazul dvs este ca procedati intocmai k mai toata lumea din jurnalistica auto / moto. Hai sa scriem ceva de bine despre firma " x " (in cazul de fatza Renault) k sa avem in continuare subiecte " incitante " de publicat. Daca nu avem subiecte incitante...publicam iar articole cum ca o incepatoare a mers in treapta I de viteza pana a topit motorul, cum x s-a rasturnat cu cine stie ce Lambo, cum ar trebui sa ne dam seama (din sigla de pe capota portbagajului) k Loganul ce urmeaza sa ne depasasca are 85 CP.

    Am tot respectul pentru intreaga lume auto ce incearca sa supravietuiasca chiar daca articolele prezentate in situri, pagini de revista sau emisiuni televizate m-au indepartat tot mai mult de aceste surse de documentare. Cred k ar trebui sa fiti putin mai profesionisti...sa dramuiti informatiile primite ...sa nu mai fiti atat de " dedicati " furnizorului de articole...si ar mai fi multe de spus.

    Vorbiti prea mult utilizand sintagme ieftine...si nu va expuneti PROPRIUL punct de vedere. De dat copy / paste am invatzat cu to(n)tii.

    Astept cu maxim interes in continuare acea sectiune a sitului dvs in care vom putea prezenta masinile conduse de noi ..cu + -uri si minusuri ...asa cum le consideram.

    Despre Renault insa (tinand cont ca am avut onoarea de a lucra la RTR in proiectul Logan) am numai lucruri bune de spus. Acolo (adica la RTR) lumea se zbate k acest Logan sa fie cat mai pe placul nostru..cat mai fiabil...si cat mai bun. Despre seriozitatea francezilor insa ...si a spuselor dumnealor ...sa zicem doar k au ceva mai multa onoare decat italienii.

    Va multumesc !!!
    0 0
  • Mircea
    @YMihai
    O sa fiu sincer cu tine, asa cum sunt de obicei cand vorbesc cu userii nostri. Automarket a facut inca de la inceput un pas pe care niciunul dintre celelalte canale de comunicare din domeniul auto nu a facut: a lasat userii sa vorbeasca liber. Informatiile pe care le prezentam in paginile acestui site sunt legate, evident, de ceea ce fac/produc/scot/inventeaza marii producatori de nivel mondial. Indiferent de ce pozitie avem noi fata de acele articole, ele trebuie publicate cu informatiile oficiale, fara a denatura in vreun fel logica acestora. Este adevarat, uneori introducem cate un twist in info, tocmai pentru a da o nuanta personala, insa asta nu stirbeste cu nimic logica stirii. Userii au insa toata libertatea de exprimare. Isi pot da cu parerea oricand si oricat in legatura cu informatiile prezentate. Uneori, suntem atacati noi pentru un constructor spune un anumit lucru. Ne-am obisnuit. Insa noi prezentam exact asa cum ne este dat. Aceea este informatia oficiala.

    In ceea ce priveste sectiunea in care userii isi pot expune plusurile si minusurile, o sa ai o surpriza. Acea sectiune este foarte foarte aproape de lansare, este testata de cateva luni deja si va reusi sa stinga multe intrebari legate de domeniul auto. Si, va spun in premiera, aceasta se numi Pitstop.

    In rest, tineti-va de noi, incercam sa va dam tot ce e mai interesant in lumea auto. Cu bunele si cu relele sale.
    0 0
  • doamne cand va vad! articolul n-are absolut nici o legatura cu Dacia...si nu e nici un facelift cum mai zicea unu.E pur si simplu Renault Logan.Grila e una..si cea mai mare,dupa tabla,diferenta intre Dacia Logan si Renault Logan.Voi credeati ca in vestul europei se va vine Dacia ? mai ales in Franta
    0 0
  • neamtu
    D-l Mircea Mester
    In cazul de fata twist ul dvs sugereaza ca respectiva masina consuma 3.8l/100km.Si sincer nu am observat sa criticati ceva la vreun autoturism prezentat.Tind toate modelele prezentate sa atinga perfectiunea? Ma rog,va priveste modul de prezentare,dar site uri publicitare sunt destule.
    0 0
  • Mircea Mester
    twist
    Twisturile reprezinta altceva, e vorba de contributia personala la test drive. In schimb, informatia legata de consumul lui Logan eco2 este preluata din comunicatul oficial de presa al celor de la Renault.

    Nu inteleg care este doleanta dumneavoastra. Ati fi vrut sa nu scriem aceasta informatie sau sa o izolam de context?
    0 0
  • neamtu
    diferenta
    un consum real de 3.8l/100km pt acest autoturism ar fi o realizare deosebita.o emisie de CO2 echivalenta acestui consum e altceva.***Un Logan verde (la propriu si la figurat) va fi atractia Renault la Michelin Challenge Bibendum 2007. Acesta consuma doar 3.8 litri/100 km.*** si in articol ***Acesta emite doar 97 de grame de CO2 per kilometru, echivalentul unui consum de 3.8 litri/100 km.*** Sunt convins ca sesizati diferenta.
    0 0
  • evident
    bineinteles ac sesizam diferenta, asta e ca si reclamele alea " pretul de numai xxx ron, si mai jos scrie mic , fara taxe, fata TVA, fara..." RAHAT cu alte cuvinte. Daca nu au facut-o sa arate a masina, macar o dau pe 95% reciclabila..oare s-au prins unde vo ajunge in curand ?:D
    0 0
  • LuciaNos
    cat dai atat primesti
    Daca itzi iei Logan sa dai liniutze,drifturi,si fullbord cred ca nu te-ai orientat corect in cumpararea mashinii, e plin youtube de loganuri la 180-210 dc nu va luatzi BMW la SH?? eu stau in Germania si am un clio2, p autobahn depasesc mercedes-uri BMW-uri si nici unu nu vine dupa mine pt ca oamenii cumpara mashinile pt a se deplasa nu pt a arata cine e mai ciumeg sau mai pilot. Asa ca daca totusi va luati Logan pt raliu la pretul asta eu zic sa fiti multumiti ca aveti masina noua in care nu ploua ai caldura si nu bate vantul, mai mult de banii astia nu se gaseste. Parerea mea nu vreau sa jignesc p nimeni .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru