Cu ocazia Salonului Auto de la Paris din toamna anului trecut, Renault a dezvăluit conceptul K-ZE pentru un SUV electric de oraș.
La șase luni distanță, constructorul francez a prezentat acum la Salonul Auto de la Shanghai versiunea de serie a conceptului, care păstrează numele Renault K-ZE.
Chiar dacă Renault a publicat o galerie foto detaliată, constructorul a fost mult mai zgârcit în privința specificațiilor tehnice.
Astfel, știm că modelul are un ampatament de 2.423 mm și un portbagaj de 300 de litri, valori despre care Renault afirmă că sunt cle mai mari în segmentul SUV-urilor de oraș. De asemenea, este menționată garda la sol de 150 mm.
La interior este disponibil un ecran LCD cu funcții touch cu diagonală de 8 inch are permite vizualizarea rapidă a informațiilor despre autonomia electrică și gradul de încărcare al bateriilor. De asemenea, printre opțiunile disponibile figurează navigație online, conectivitate 4G și sistem de recunoaștere a vocii, dar și un sistem de control pentru calitatea aerului.
Renault nu a oferit niciun fel de detalii despre puterea sistemului electric și nici despre autonomie.
Totuși, știm că francezii au menționat anterior pentru concept o autonomie de 250 de kilometri conform standardului NEDC. Valoarea este una modestă, însă cel mai probabil bateria mică va permite francezilor să anunțe un preț cât mai accesibil.Singurele mențiuni făcute acum de producător sunt cele legate de timpul de încărcare a bateriei de numai 50 de minute pentru o încărcare de la 0 la 80% la o stație rapidă.
Renault K-ZE va fi disponibil pe piața din China spre finalul acestui an și va fi produs în această țară la uzina eGT New Energy Automotive, deținută în coproprietate de Alianța Renault-Nissan și partenerii chinezi de la Dongfeng.
Totuși, Renault menționează că modelul va fi produs la "standarde globale", iar oficialii mărcii au anunțat că analizează deja posibilitatea unei lansări în Europa. "Mai multe țări sunt studiate, inclusiv din Europa, iar asta se bazează și pe interesul unor piețe specifice", a precizat un purtător de cuvânt al Renault pentru publicația Auto Express.
Totuși, o eventuală lansare europeană este așteptată cel mai devreme în 2020 sau, cel mai probabil, în cursul anului 2021.
Via Renault
Identic practic p-afară cu cel vândut în India, de la 3.500 €.
Ceea ce mă... sau NU mă surprinde de fapt e că pe niciun site auto nu se menționează măcar *en passant* detaliul ăsta tip ghici ciupercă-ntr-un picior, absolut everybadea limitându-se la copy-păstuirea bullshit-urilor din comunicatele de presă.
...Să fie oare vorba de-o autocenzură (imposibil de înțeles oricum??)
Ori poate de-o lipsă pustiitoare de idei/remarci proprii?!
Orice ar fi, nu-mi pare bună metamorfoza jurnalismului -- în genere, nu doar ăsta auto -- într-un ping-pong de știri impersonal transmise *de mai sus*... :-(
Strict ontopic: E-Kwid-ul nu va fi oricum low-cost în suprataxata Europă, deși prețul real ar trebui să fie de max. 12K € cu baterii sub 30 kWh, care costă acum max. 4.500 € (cu TVA pt. producătorii europeni zic, Tesla cumpărând deja bateriile la cca. 100 $/kWh.)
Tind să cred că se va ajunge curând și la BEV-prețuri din astea... dar numai după sistarea pomenilor de stat pompos botezate eco-bonusuri.
...Care nu doar stimulează producătorii să fixeze EV-scoruri aberant de mari, ci în cele mai multe cazuri *ajută* și oameni cu venituri mult peste medie.
e evident ca e varianta electrica a termicului kwid, care la 3500$ nu putea avea elemente de siguranta ridicate si sau complexe. asa ca pentru euroncap, trebuie lucrat mult daca renault vrea sa aduca chestia asta in europa si mai ales sa aiba succes.
Toti infometatii au masini de maxim 10000 de lei, fara a mai avea bani pentru a le intretine, trag pe ele pana crapa, dupa care mai fac un credit pe.. multi ani. Stimabililor, pauza s-a incheiat, inapoi la tarnacop, sariti peste comentariile despre EV, va lasa si bateria telefonului..era bine sa fi fost diesel si asta, nu-l mai incaracati asa des!
Ai mers cu masina asta? Intreb din curiozitate ca pari ca stii despre ce vorbesti.
In alta ordine de idei avand in vedere pretul si categoria ar putea fi primul model electric din gama Dacia, desi conducerea Renault a tot spus ca un model electric la dacia nu este considerat.
Asta inseamna ca platforma Logan/Sandero este suficient de flexibila si va putea fi electrificata daca se doreste asta.
Și pe Kwid l-au cerut destui în Europa, dar Renault nu s-a riscat după perioada de testare efectivă-n traficul indian, cu rezultate nu tocmai strălucite.
D-aia și succesul inițial al Kwid s-a diluat rapid, acum vânzările fiind de cca. 5.000/lună, adică sub cele ale concurenței. Tot una low-cost, dar și japo-coreeană totuși. ;-) (Maruti-Suzuki 800 / Alto K10, Hyundai Santro, pe lângă Tata Tiago etc.),
Electrica asta concurează însă-n China (în principal pe BAIC EC 180/200 - 23/30kWh, e-motor 30-36 kW) și acolo pretențiile-s mai mari ca-n India. Logică ar fi deci o calitate mai bună de fabricație.
Cât despre opinii radical-hotărâte ca a lui @Je, e totuși posibil ca omu să fie indian - din Strehaia. :-)
P.S. Bășcălia ieftină eclozată din neuronul tău, @Marș Mă, ar merita și ea (psih)analizată, că prea le știi văd pe toate, Gogule.
...Și despre toți - ce ne permitem, cum fumegăm sau târnăcopităm. :-)
Oricum, cei care te-au like-uit suferă sigur de sindromul Stockholm -- altfel n-ar fi fost încântați de beștelirile tale generalizate en-gros..