Renault 5 Turbo împlineşte 30 de ani

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 18.07.2010
Anul acesta se împlinesc 30 de ani de la debutul lui Renault 5 Turbo în lumea auto. Modelul francez a fost produs între anii 1980 şi 1984.

Anul acesta modelul Renault 5 Turbo împlineşte 30 de ani de la debutul său în lumea auto. Modelul francez a fost conceput pe platforma lui Renault R5, însă a fost gândit ca un model pentru cursele din Campionatul Mondial de Raliuri.

Un lucru interesant este acela că francezii au creat mai întâi o variantă pentru competiţii, ulterior dând naştere şi unei versiuni care a intrat în producţia de serie. Renault 5 Turbo dispunea de un propulsor de 1.397 de centimetri cubi care a fost dopat prin intermediul unei turbine şi a unui intercooler. Mulţumită acestor modificări modelul francezilor producea 160 de cai putere.

De asemenea, inginerii Renault au creat câteva versiuni îmbunătăţite ale lui 5 Turbo. Prima dintre acestea se numea Turbo1 şi reuşea să producă 178 de cai putere. Cea de-a doua versiune a fost botezată Turbo2 şi putea livra până la 210 cai putere, în timp ce varianta de top a fost numită Maxi 5 Turbo. Aceasta din urmă dispunea de componente ale motorului mult mai rezistente şi de un intercooler performant.

Puterea maximă pe care Maxi 5 Turbo o putea livra era de 345 de cai putere.

În cursele din Campionatul Mondial de Raliuri Renault 5 Turbo se descurca excelent. Cu Jean Ragnotti la volan, modelul constructorului francez a reuşit să câştige Raliul Monte Carlo în 1981. Cariera lui Renault 5 Turbo a fost una scurtă, modelul fiind fabricat între anii 1980 şi 1984.

 

Via | Auto123

Comentarii (12)

  • Opinie
    Frumoasa masina, frumoasa poveste. Cand eram copil studentii straini din Timisoara aveau Renault 5, Renault Fuego, Renault 12, masini pe care le admiram in marea de Dacii 1100 si 1300.
    15 0
  • Ca fapt divers

    Renault scotea din 1.4 in anii 80, 160-210 si 345 cp.

    Astazi posesorii de passat si golf tdi se lauda ca tsi-ul de la vw scoate 180 cp din 1.4, si rad de Renault ca au scos si ei 1.4 tCe care scoate 150 de cp, dar ei cand faceau motorizari din astea VW scotea din 2.8 VR6 doar 174 cp.

    Aceiasi poveste si cu 2.0 TFSI. Cand Lancia, Opel si Peugeot scoteau 200 de cp in anii 80-90 din 2.0 VW scotea doar 116 cp.

    Nu sunt fan Renault, chiar imi displace aceasta marca pentru ca sunt niste masini firave....dar cam asta e adevarul.
    20 10
  • excelent
    Un model care a facut istorie, mi-as dori sa fie posibil sa fie readus cumva in vremurile noastre. Un pilot de Formula 1 a spus candva ca ar prefera sa aiba acest model, dar ca anumite aspecte legate de taxe il retin. Lauda foarte mult acest model, ceea ce, din partea unui pilot de Formula 1 inseamna mult ...
    Personal am detinut un Renault 5 cu motor 1.4 benzina si carburator dublu corp. A fost o masina foarte fiabila timp de 2 ani, un model de serie care, desi avea 19 ani vechime si multi kilometri, a necesitat costuri extraordinar de mici de intretinere. Chiar daca noul proprietar nu pare sa o intretina prea bine, masina respectiva functioneaza si astazi, la 23 de ani de la fabricatie.
    Am condus si un Renault 5 cu motor 1.7 benzina si 90 cp, care fac masinuta asta si mai distractiva. Nu sunt fan Renault, dar cred ca acest model si-a castigat un loc in istoria auto.
    O masina foarte manevrabila si cu o tinuta de drum care il face sa zambeasca pe cel care o conduce, ar fi interesant ca acest model sa fie readus in actualitate de catre Renault.
    12 0
  • Stanila
    o masina slaba la vremea ei, sub concurenta
    4 27
  • Renault 5
    Clar acest model a intrat si a facut istorie in campionatul national de raliuri si in showroom-uri.Si eu sunt fan Renault 5 , mai ales Maxi turbo, o masina extraordinara, o masina aproape la fel de renumita precum lancia delta sau toyota celica.Motoare exceptionale pe o caroserie de 800 de kg cu o manevrabilitate de invidiat in ciuda suspensiei spate pe bara de torsiune.Renault 5 Maxi Turbo a fost considerat in raliuri regele asfaltului datorita sasiului si caroseriei in mare parte, fiind singura masina la care lungimea era aproape egala cu latimea, asta combinata cu un motor longitudinal amplasat central duce la o distributie optima a greutatii.Frumoasa masina, dar din pacate cu un pret astronomic care sare lejer de 30.000 de euro pentru un model intretinut cat de cat.

    @octav: cred ca cei de la Renault s-au inspirat si s-au bazat pe succesul lui Maxi Turbo cand s-au decis sa produca Clio V6, un alt exemplar frumos dar din pacate are cateva probleme cu manevrabilitatea, dar e interesant ca urmeaza aceeasi reteta, masina mica, usoara cu motor central.
    10 0
  • sorry
    campionatul mondial de raliuri, nu national.Scuze

    @stanila: poate n-ai citit articolul: 345 de cai putere, unele variante rally spec se speculeaza ca ar fi avut peste 400 de cai pe 800kg.Esti sigur ca era o masina slaba? Fa o comparatie cu modele anume.
    11 0
  • bv @1.4
    da corect spus!reanaul a facut si o sa faca mereu masini sport destul de bune! am avut ocazia sa conduc un megane coach din 96 vreo 150 de cai avea si am ramas f miscat cand am vazut ce poate face masinuta aceea cu motorasul ala de 1.6 bine era umblat la frani la suspsensii, motor!!
    6 2
  • nu uita ca a exitat si un golf 2 1.8 210 hp... deci las-o jos ca macane!
    iar verisunile de 345 /210 ale r5-ului nu au fost vandute pulicului larg!
    5 11
  • 5 gt turbo
    si eu am un renault 5 gt turbo,si desi are motor in fata si tractiune fata e o masina super ,iar golful 2 de 210cp ,chiar tu iti dai raspunsul au fost scosi din 1,8
    Sa nu uitam ca renault a fost de mai multe ori campioana mondiala la formula 1 unde se presupune ca este virful de tehnologie
    9 1
  • @@1.4
    nici tu nu uita ca ar trebui sa compari renault 5 turbo cu golf MK1 nu cu MK2.
    7 3
  • @mowgli
    Intr-adevar, aceste masini, chiar daca au ani buni de la aparitie, continua sa ne incante si astazi. Ma bucur sa vad ca sunt inca apreciate. Am vazut recent un Clio V6, in strainatate, era extraordinar intretinut. Devine un pic instabil cand este condus la limita, dupa cate am auzit, dar este inca un model care a scris istorie, dovada si preturile mari pentru exemplare second bine intretinute.
    Din spusele unui pilot de raliu, am aflat ca a concurat pe un Renault 5 cu motor de aproximativ 200 cp, in circuit de coasta, la viteze care mi se par ametitoare. Sustinea acelasi lucru, ca masina este dificil de controlat la limita, dar in viata de zi cu zi, cand nu este fortata ca intr-o competitie, consider ca este o masina cu o foarte buna stabilitate. Am ramas impresionat de cum este in stare o astfel de masina sa treaca prin unele viraje. Greutatea mica si motoarele energice pe benzina fac aceste masini foarte distractive de condus. Chiar mi-as dori ca Renault sa caute sa reediteze succesul unor modele mai vechi, cautand sa pastreze ( pe cat posibil ) reteta care le-a facut celebre.
    4 0
  • r 5
    la motoarele otto renault nu are concurent de 40 de ani fara discutii
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru