Renault 5 Turbo împlineşte 30 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Anul acesta modelul Renault 5 Turbo împlineşte 30 de ani de la debutul său în lumea auto. Modelul francez a fost conceput pe platforma lui Renault R5, însă a fost gândit ca un model pentru cursele din Campionatul Mondial de Raliuri.
Un lucru interesant este acela că francezii au creat mai întâi o variantă pentru competiţii, ulterior dând naştere şi unei versiuni care a intrat în producţia de serie. Renault 5 Turbo dispunea de un propulsor de 1.397 de centimetri cubi care a fost dopat prin intermediul unei turbine şi a unui intercooler. Mulţumită acestor modificări modelul francezilor producea 160 de cai putere.
De asemenea, inginerii Renault au creat câteva versiuni îmbunătăţite ale lui 5 Turbo. Prima dintre acestea se numea Turbo1 şi reuşea să producă 178 de cai putere. Cea de-a doua versiune a fost botezată Turbo2 şi putea livra până la 210 cai putere, în timp ce varianta de top a fost numită Maxi 5 Turbo. Aceasta din urmă dispunea de componente ale motorului mult mai rezistente şi de un intercooler performant.
Puterea maximă pe care Maxi 5 Turbo o putea livra era de 345 de cai putere.În cursele din Campionatul Mondial de Raliuri Renault 5 Turbo se descurca excelent. Cu Jean Ragnotti la volan, modelul constructorului francez a reuşit să câştige Raliul Monte Carlo în 1981. Cariera lui Renault 5 Turbo a fost una scurtă, modelul fiind fabricat între anii 1980 şi 1984.
Via | Auto123
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Renault scotea din 1.4 in anii 80, 160-210 si 345 cp.
Astazi posesorii de passat si golf tdi se lauda ca tsi-ul de la vw scoate 180 cp din 1.4, si rad de Renault ca au scos si ei 1.4 tCe care scoate 150 de cp, dar ei cand faceau motorizari din astea VW scotea din 2.8 VR6 doar 174 cp.
Aceiasi poveste si cu 2.0 TFSI. Cand Lancia, Opel si Peugeot scoteau 200 de cp in anii 80-90 din 2.0 VW scotea doar 116 cp.
Nu sunt fan Renault, chiar imi displace aceasta marca pentru ca sunt niste masini firave....dar cam asta e adevarul.
Personal am detinut un Renault 5 cu motor 1.4 benzina si carburator dublu corp. A fost o masina foarte fiabila timp de 2 ani, un model de serie care, desi avea 19 ani vechime si multi kilometri, a necesitat costuri extraordinar de mici de intretinere. Chiar daca noul proprietar nu pare sa o intretina prea bine, masina respectiva functioneaza si astazi, la 23 de ani de la fabricatie.
Am condus si un Renault 5 cu motor 1.7 benzina si 90 cp, care fac masinuta asta si mai distractiva. Nu sunt fan Renault, dar cred ca acest model si-a castigat un loc in istoria auto.
O masina foarte manevrabila si cu o tinuta de drum care il face sa zambeasca pe cel care o conduce, ar fi interesant ca acest model sa fie readus in actualitate de catre Renault.
@octav: cred ca cei de la Renault s-au inspirat si s-au bazat pe succesul lui Maxi Turbo cand s-au decis sa produca Clio V6, un alt exemplar frumos dar din pacate are cateva probleme cu manevrabilitatea, dar e interesant ca urmeaza aceeasi reteta, masina mica, usoara cu motor central.
@stanila: poate n-ai citit articolul: 345 de cai putere, unele variante rally spec se speculeaza ca ar fi avut peste 400 de cai pe 800kg.Esti sigur ca era o masina slaba? Fa o comparatie cu modele anume.
iar verisunile de 345 /210 ale r5-ului nu au fost vandute pulicului larg!
Sa nu uitam ca renault a fost de mai multe ori campioana mondiala la formula 1 unde se presupune ca este virful de tehnologie
Din spusele unui pilot de raliu, am aflat ca a concurat pe un Renault 5 cu motor de aproximativ 200 cp, in circuit de coasta, la viteze care mi se par ametitoare. Sustinea acelasi lucru, ca masina este dificil de controlat la limita, dar in viata de zi cu zi, cand nu este fortata ca intr-o competitie, consider ca este o masina cu o foarte buna stabilitate. Am ramas impresionat de cum este in stare o astfel de masina sa treaca prin unele viraje. Greutatea mica si motoarele energice pe benzina fac aceste masini foarte distractive de condus. Chiar mi-as dori ca Renault sa caute sa reediteze succesul unor modele mai vechi, cautand sa pastreze ( pe cat posibil ) reteta care le-a facut celebre.