Este oficial. Noua generație electrică Renault 5 E-Tech este câștigătoarea titlului Mașina Anului 2025 în Europa. Rezultatul a fost anunțat în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles, alături de celelate modele finaliste din acest an, ordonate după numărul total de puncte acordat de juriu.
Pentru Renault este al doilea an consecutiv când un model de-al său câștigă acest titlu. Anul trecut, Renault Scenic E-Tech a fost desemnată Mașina Anului 2024 în Europa. Un lucru interesant pentru ediția din acest an este faptul că Renault 5 E-Tech împărtășește titlul de Mașina Anului 2025 în Europa cu Alpine A290. În esență, cel din urmă model este versiunea hot hatch a modelului electric.
În urma voturilor, Renault 5 E-Tech a câștigat concursul din acest an cu un total de 353 de puncte acordate. Pe locul 2 a fost Kia EV3, cu 291 de puncte, urmat de de Citroen C3/eC3, cu 215 puncte. Locul 4 a fost ocupat de Dacia Duster, cu 172 de puncte, în fața lui Hyundai Inster (168 de puncte), Cupra Terramar (165 de puncte) și Alfa Romeo Junior (136 de puncte).
Juriul din acest an al concursului a fost alcătuit din 60 de jurnaliști din 23 de țări diferite. Renault se poate lăuda acum că a câștigat de 8 ori titlul Mașina Anului în Europa de la înființarea concursului în anul 1964. Primul model Renault care a câștigat acest titlu a fost Renault 16 în 1966. Au urmat apoi următoarele modele: Renault 9 (1982), Clio (1991), Scenic (1997), Megane (2003), Clio (2006) și Scenic E-Tech (2024).
via ECOTY, Renault
Masina asta abia a aparut, e o alta mizerie electrica mica si foarte scumpa, electricele sunt in picaj grav la vanzari de 1 an, cred ca premiile astea sunt date la misto, altfel nu au nici o logica.
e ca valul ala mare care vine peste tine sa te doboare, in timp ce tu, vazandu-l cu ochii, ii negi existenta, pana te juleste de fundul marii si te ridici apoi injurand, cu chilotii plini mai mult de nisip decat de barbatie.
meanwhile, jiani, bici, nsrei, tiristi, serifi, ignisi, pewecei si alte oratanii se cauta buimaci prin parcurile de dezmembrari, ca sa se convinga reciproc ca tot dizalu e viitorul.
mai avem de dat cancerul uleioaselor afara din orase si suntem pe drumul cel bun.
Avem in oferta si la aceasta ora motorizari Diesel pe produse care fac parte din aceeasi clasa cu R5 e.
https://www.renault.fr/achat-vehicules-neufs.html?energy.group=DIESEL&sortKey=prices.discountedPriceWithTaxes&sortOrder=%2B
Un grup de jurnalisti le analizeasa, testeaza mai mult sau mai putin si isi dau cu parerea ca de o prima impresie.
Nu are legatura cu fiabilitatea, performantele, pretul etc. dar are legatura cu impactul pe care modelul il poate avea, motiv pt care sunt preferate electricele sau masinile foarte eficiente economic - asta e parerea mea din ce am citit dealungul timpului.
Un drum pana la Vienna, cu termica faci 11h si jum cu opriri, cu petarda electrica faci aproape 14h, plus ca mai cheltui bani si pe alte prostii
In textul original o virgula lipseste si, daca nu esti atent, se cam amesteca punctele
Fourth place went to a surprising Hyundai Inster (172 points), fifth, just four points behind to the Dacia Duster (168 points)
corect:
Fourth place went to a surprising Hyundai Inster (172 points), fifth, just four points behind to, (virgula) the Dacia Duster (168 points)
Dar ma incanta primul loc. Go, R5!
Ca sa nu mai spun de afirmatia "Fourth place went to a surprising Hyundai Inster". Asta nu poate insemna niciodata ca "Locul 4 a fost ocupat de Dacia Duster", indiferent de virgulele de pe traseu.