După o lungă campanie de promovare, BMW a dezvăluit oficial noul model special 3.0 CSL. Mașina de inspirație retro a fost creată special pentru a marca o jumătate de secol de existență a diviziei de performanță BMW M. Tocmai de aceea, noul model va fi produs în serie extrem de limitată, în doar 50 de exemplare pe parcursul a 3 luni.
Noul BMW 3.0 CSL aduce un design inspirat de vechiul model cu același nume, poreclit "Batmobile", din anii '70. În partea din față avem o grilă dublă cu un design unic pentru modelele de serie ale mărcii, ea fiind preluată direct de la conceptul 3.0 CSL Hommage din 2015. Tot aici avem și faruri cu un design unic și cu LED-uri laser galbene pentru luminile de zi, alături de un spoiler confecționat din fibră de carbon.
Jantele aurii din față măsoară 20 de inch, iar cele din spate măsoară 21 de inch și sunt prinse cu doar o singură piuliță centrală. Ele sunt încălțate în anvelope speciale Michelin, care conțin inscripția "50", anii de existență ai lui BMW M.
Caroseria este vopsită într-o nuanță de alb, alături de o grafică specială în culorile tradiționale ale diviziei BMW M și cu un număr de concurs 50.Designul agresiv și unic se continuă și în partea din spate, cu un mic eleron montat pe plafon, alături de un eleron principal mai mare. Din nou, acest design este inspirat de Batmobile-ul din anii '70, iar sub bara din spate este montat un difuzor din fibră de carbon. Nu în ultimul rând, avem stopuri cu o semnătură luminoasă unică, alături de o evacuare cu 4 terminații.
În habitaclu, noul BMW 3.0 CSL vine echipat cu scaune de tip scoică din fibră de carbon, ornamente decorative din plastic armat cu fibră de carbon, volan îmbrăcat în alcantara și cu o dungă albă în partea superioară și o manetă albă a schimbătorului de viteze. În locurile din spate se află două compartimente speciale pentru căștile de protecție.
Noul BMW 3.0 CSL dispune oficial de cel mai puternic motor cu 6 cilindri montat vreodată pe un model de serie al bavarezilor. bi-turbo de 3.0 litri livrează 560 de cai putere și un cuplu de 550 Nm. Modelul este destinat exclusiv puriștilor, mulțumită unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte, iar puterea este transmisă către roțile din spate. Deocamdată, BMW nu a oferit informații despre timpul de accelerație și viteza maximă.
Propulsorul
Alte dotări includ frâne din carbon ceramică, suspensie sport M adaptivă și un sistem avansat de control al tracțiunii.
BMW 3.0 CSL va fi produs în doar 50 de exemplare la uzina de la Dingolfing, Germania. Constructorul bavarez nu a dezvăluit prețul noului model special.
via BMW
Ar putea sa produca si 500 nu 50, tot s-ar vinde repede.
Cateva detalii de pe piataauto.md :
''Şi toată această fascinaţie inginerească e cuplată la o cutie manuală cu 6 trepte, care trimite forţa motorului doar punţii spate. Puntea spate va dispune de un diferenţial activ M din cele moderne, însă, astfel că timpii de circuit ar trebui să fie formidabili.
Suspensia e una ce înglobează şi ea tehnologie din motorsport şi păstrează o arhitectură supremă de braţ dublu pe puntea faţă şi multilink cu 5 braţe pe puntea spate. Amortizoarele sunt controlate electronic, iar ajustările s-au făcut pe circuit, în special pe Nurburgring. Iar frânele sunt de carbon şi ceramică, pentru a asigura controlul deplin al maşinii.
Pentru a fi uşoară, aproape toată caroseria e construită din CFRP, acel plastic ranforsat cu fibră de carbon, în tehnologia căruia BMW e un pionier. Până şi toba de eşapament e făcută din titan, pentru a fi mai uşoară cu 4,3 kg. BMW nu anunţă greutatea exactă a noului 3.0 CSL, însă spune că raportul dintre putere şi greutate va fi de 2,9 kg/CP. Şi, ştiind că maşina are 560 CP, putem calcula o greutate de circa 1.625 kg.''
Nici nu se putea altfel decat cu cutie de viteze manuala. Sa stabileasca soferul (sau pilotul, dupa caz) cand sa schimbe treptele. Si la 200.000 euro sau peste aceasta suma ar avea cautare, pentru cine isi permite, desigur.