Constructorul italian ar urma să-și extindă noua sa gamă cu un model nou, dar care poartă un nume cunoscut și celebru în lumea auto. Mai exact, este vorba despre o renaștere a celebrei Lancia Fulvia, un model care a fost produs în anii '60 și '70 și care a fost vândut în mai multe variante de caroserie.
Recent, Grupul Stellantis, care deține Lancia, a înregistrat marca Fulvia în cadrul Oficiului de Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene. Cererea de înregistrare a fost depusă în 30 ianuarie, iar noua marcă a devenit activă în 5 februarie.
Modelul original Lancia Fulvia a fost produs între 1963 și 1976, în variantă berlină, coupe și fastback. Cea mai cunoscută variantă a lui Fulvia a fost cea coupe. Cu această variantă, Lancia a concurat în raliuri și a câștigat inclusiv Raliul Monte Carlo în 1972. Varianta coupe a lui Lancia Fulvia este considerată a fi una din cele mai frumoase mașini din toate timpurile.
Nu este pentru prima dată când Lancia încearcă să relanseze Fulvia.
În 2003, numele Fulvia a revenit pe un concept bazat pe platforma lui Fiat Barchetta, derivată din cea a lui Fiat Punto din acea perioadă. Conceptul a fost o reinterpretare modernă a vechiului Fulvia Coupe și primea o caroserie din aluminiu. Lancia avea în plan să transforme acest concept într-un model de serie produs în numere mici, însă a renunțat la aceste planuri ulterior.A mai existat o încercare de reînviere a numelui Fulvia în 2008, cu o mașină bazată pe platforma lui Alfa Romeo Brera, însă nici aceste planuri nu au devenit realitate.
Lancia urmează să lanseze două modele noi până în 2028. Primul va fi noul crossover electric Gamma, care va fi lansat în 2026. La doi ani după lansarea acestui model, Lancia va lansa o nouă generație Delta, care va fi electrică.
via Carscoops
As desfiinta/inchide: Abarth, Chrysler, Dodge, DS, Lancia. Astea 5 vand infim de putin, nu aduc bani mai deloc si nici imagine de brand nu au, doar paraziteaza grupul.
As vinde: Alfa Romeo, care vinde la fel de putin, insa nu merita sa dispara, ii trebuie doar o scena noua pe care sa evolueze.
As pastra: Citroen, Fiat, Jeep, Maserati, Opel/Vauxhall, RAM si Peugeot. As baga la greu badge engineering, pentru ca masinile Stellantis tehnic sunt bune, problemele apar din nepotrivirea marcilor pe diverse piete.
In America:
- Jeep, care in ciuda unui istoric mai degraba negativ la fiabilitate, are o imagine inca foarte buna si asigura si in prezent grosul veniturilor din fosta aripa FCA a lui Stellantis. O gama cat mai diversificata de SUV-uri de toate clasele, toate cel putin mild 4x4, iar fiecare model sa aiba neaparat versiune cu specificatii autentice de offroad.
- RAM, cu vehicule utilitare orientate strict spre munca, la fel ca in prezent, fara nicio nuanta de lifestyle.
- Maserati, ca concurent pentru tripleta germana la preturi si performante, dar in echipare mai luxoasa. Gama doar de la BMW 3 / Audi A5 in sus, adica sa nu aud de vreun Audi Q2 de la Maserati. Modele high end concurente pe piata cu unele Porsche/Bentley sunt de asemenea binevenite.
- eventual Fiat 500 dar numai intr-o echipare de lux.
In Europa, o definire mai articulata a ofertei:
- Citroen, masini cu elemente specifice de confort, cu adresabilitate generala
- Fiat, doar pe segmentul masinilor mici de oras, fara ca nicio alta marca din grup sa intre pe acest teritoriu.
- Opel, alternativa smart buy, design tineresc, personalizabile, practice si usor de intretinut
- Peugeot, masini de familie din segmentele C-D, upper-middle ca pozitionare, sa bata inspre zona Volvo, Cupra sau a VW-urilor bogat echipate
- Jeep, doar gamele superioare si numai in declinari de off-road
- Maserati, pentru restul de pana la 10% din clientela de premium/lux care nu ar alege de la tripleta germana si ar mai putea opta pentru Porsche, Lexus, Jaguar, Range Rover.