Am văzut primul Bentley diesel. Am aflat că Rolls Royce va face o limuzină electrică. Prin urmare, nu ar trebui să ne mire că Lamborghini a decis să resusciteze, în premieră, un nume important din istoria sa. Este vorba de Countach.
Din fericire pentru pasionați, numele celebrului supercar produs între 1971 și 1990 a fost aplicat de data aceasta pe un hypercar, menit să aniverseze 50 de ani de la debutul lui Countach. Hypercarul se numește Countach LPI 800-4 și are la bază modelul Sian, la rândul său o versiune hipertehnologizată a lui Aventador.
INFLUENȚE RETRO
Chiar proporțiile lasă de înțeles că vorbim despre o mașină bazată pe actualul Aventador. Designul este influențat masiv de vechiul model. Spre exemplu, partea frontală, cu blocurile optice aproape drptunghiulare, este inspirată de versiunea Countach LP5000 QV, din anul 1985. Jantele au și ele inspirație retro și vin cu dimensiuni de 20 de inch pe față și 21 de inch pe spate. Sunt încălțate cu anvelope Pirelli P Zero Corsa.
Spatele ne propune stopuri „furate”de la Sian, un difuzor din fibră de carbon și patru țevi de eșapament.
Nu lipsește nici eleronul acționat electric.TEHNOLOGIE PRELUATĂ DE LA SIAN
Construit pe același șasiu monococă din fibră de carbon ca și Sian, Countach LPI 800-4 folosește un motor V12, micro-hibrid, care livrează un total de 803 cai putere. Puterea este distribuită către toate cele patru roți. Motorul V12 are o capacitate de 6.5 litri și livrează 780 de cai.
Italienii anunță un timp de la 0 la 100 de km/h în 2.8 secunde și un timp de la 0 la 200 de km/h în 8.6 secunde. Viteza maximă este de 355 de km/h.
Lamborghini a anunțat că va produce Countach în doar 112 unități, primele urmând a fi livrate în 2022. Prețul rămâne, momentan, un secret.
https://youtu.be/tJKLJltnPQA
Uite ce poate face Rimac.... să alegi cât putere să ai, să alegi câtă putere pe puntea faţă şi cât pe puntea spate, şi câte şi mai câte.
Ontopic: este inca un Lambo de serie limitata, construit cu dedicatie pentru o anumita audienta cu buzunare adanci. Restul ne vom bucura de el in Gran Turismo.
Rimac-ul iti da numere cu care sa te lauzi in fata prietenilor si senzatii extreme la viteze extreme, dar nu iti da senzatii placute la orice viteza.
Ca masina de zi cu zi vreau sa imi cumpar o electrica, dar ca masina de weekend in care sa ma simt bine prefer in continuare o masina pe benzina.
@noname00- perfect de acord cu tine in legatura cu ultimul paragraf din comentariul tau.
Noul Countach arată chiar elegant și serios, însă nu are nici o legătură cu vechiul Countach..
Nu știu cum să zic, însă noul Countach este o combinație de Gallardo cu Diablo și Aventador.
Puțin dezamăgit ce e drept, însă este mai elegant față de caricatura de Aventador.. (e totuși ceva până la urmă)