Motorul rotativ Wankel al celor de la Mazda a fost privit întotdeauna ca o curiozitate a lumii auto. Un concept complet atipic care renunță la cilindri și la pistoane în favoarea unei configurații neconvenționale, motorul rotativ a fost eliminat din gamă de marca japoneză odată cu dispariția din gamă a lui RX-8, ultimul coupe sportiv al gamei mărcii japoneze.
Ei bine, motorul rotativ revine în actualitate odată cu apariția primei mașini electrice dezvoltate de constructorul japonez. O versiune simplificată, fără turbine, a unui motor rotativ va juca rol de prelungitor de autonomie pe o versiune specială a primului model electric al mărcii Mazda, care va vedea lumina zilei în 2019.
Informația vine din partea unuia dintre înalții oficiali Mazda, Martijn ten Brink, directorul de vânzări Mazda în Europa. Conform declarațiilor realizate într-un interviu pentru olandezii de la ZerAuto, motorul Wankel oferă beneficiul deloc de neglijat al spațiului restrâns de care are nevoie pentru a funcționa.
În cazul viitorului model, este vorba de un spațiu echivalent cu cel în care încap două cutii de pantofi.Modelul electric care va găzdui în versiunea sa cu autonomie extinsă motorul rotativ Mazda va fi costruit pe platforma viitoarei generații a compactei Mazda3, anunțată de conceptul Kai la Salonul Auto de la Tokyo din 2017. Deși informațiile publice legate de acest model și de versiunile sale sunt încă limitate, este foarte posibil ca prima electrică Mazda să fie un crossover.
Ideea de a monta un motor rotativ alături de unul electric pe o mașină de serie nu este o noutate pentru Mazda. În 2013, japonezii au dezvpluit conceptul Mazda2 RE (Range Extender), care oferea un pachet de baterii încărcate la nevoie de un motor rotativ de 0.33 litri. Acesta avea capacitatea de a prelungi autonomia mașinii cu până la 180 de kilometri cu un singur plin de benzină.
Cum funcționează un motor rotativ Wankel:
via ZerAuto
Comentarii (1)