Reguli mai dure pentru emisii: 60% dintre mașini trebuie să aibă emisii mici după 2030

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 22.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
60% dintre mașinile noi vândute în 2030 ar trebui să emită cel mult 75 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru ca noile reguli ale Uniunii Europene să fie respectate.

Uninea Europeană a stabilit un nou set de obiective care au rolul de a reduce semnificativ emisiile mașinilor și utilitarelor.

Potrivit unui raport oficial al Comitetului pentru Schimbarea Climei din Mare Britanie, respectarea noilor norme ale Uniunii Europene va presupune că, până în 2030, 60% dintre mașinile noi comercializate să emită cel mult 75 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Astfel, emisiile ar urma să scadă cu 44% între 2016 și 2030, însă pentru că acest obiectiv să fie îndeplinit constructorii trebuie să lanseze un număr semnificativ de modele ecologice.

De asemenea, raportul citat menționează că atingerea obiectivelor ar putea necesita chiar și o interzicerii a comercializării mașinilor cu motoare diesel și pe benzină în 2035, cu 5 ani mai devreme decât planurile actuale. "S-ar putea să fie necesar ca vânzările de mașini diesel și pe benzină să se încheie în 2035", se arătă în raport.

Teoretic, locul acestor mașini poluante va fi luat de mașinile electrice, însă raportul menționează că există șanse ca sistemele de alimentare cu hidrogen să devină dominante, cu anumite condiții care au legătură cu infrastructura.

"Hidrogenul poate deveni sistemul dominant în economie până în 2050 pentru toate mașinile și utilitarele, dar asta ar necesita o dezvoltare extensivă", mai scrie în raport.

Via Auto Express

Comentarii (3)

  • mircea badea
    chiar sunt curios cum vor mirosi oraselr fara motoare termice.
    2 1
  • Poate parea ciudat comentariul meu insa voi stiti ca nu masinile imprastie in atmosfera cea mai mare cantitate de CO2? Alaturi de CO2 se mai afla metanul si aceste doua gaze provin de la fermele de vaci. De la toate! De pe tot Globul.

    Al doilea aspect: UE vrea diminuarea emisiilor de CO2 insa pe planeta asta nu exista numai UE. Ce ne facem cu celalalte state, care nu sunt membre UE si care nu sunt obligate sa aplice o asemenea directiva? E ca si cum ai dori sa ai o casa curata dar cineva, in fata geamului tau, bate covorul.

    Apoi, ma mai gandesc la o chestiune: masinile cu motor termic sunt ieftine si usor de utilizat. Realimentarea se face rapid, iar masina poate fi folosita in cel mai scurt timp. Daca producatorii auto vor migra atat de rapid spre solutiile electric / hidrogen, oare tari care au nevoie de mobilitate ca de aer (in Africa, America de Sud, Asia) nu vor fi incetinite din evolutia lor economica (deoarece masinile electrice sunt mai scumpe, deci mai greu de cumparat, si mai "greu" de folosit - autonomii reduse, infrastructura precara daca nu lipsa...)?

    Acum nu vreau sa se inteleaga faptul ca as fi impotriva electrificarii. Doar ca mi se pare ca se face prea rapid si, uneori, prea fortat.
    4 2
  • un cititor
    O decizie foarte buna ,puteau sa aleaga anul 2025 pentru aceasta schimbare , cu cat mai repede cu atat mai bine pentru noi toti ! Sper ca in Romania sa se trezeasca si cei de la ministerul mediului si sa creasca taxele pentru masinile non euro pana la euro 3 , stiu ca suna rautacios dar credeti-ma ne afecteaza foarte mult aceasta poluare cu toate ca multi nu vreti sa realizati lucrul acesta . Multe studii arata ca mai bine de 60% din formele de cancer au la baza poluarea .
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru