Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat în această săptămână un amplu proiect de aplicare a normelor pentru noua lege RCA, prin care autoritățile încearcă să vină în spirjinul șoferilor fără incidente și să penalizeze mai mult șoferii care provoacă accidente.
Principala schimbare apare în cazul sistemului bonus-malus, care în prezent prevede o reducere cu maxim 32% față de prețul standard pentru șoferii fără accidente și o creștere cu maxim 32% în cazul șoferilor cu acidente.
Noul proiect prevede creșterea malusului până la 100%, astfel că un șofer care va provoca două accidente pe parcursul unui an de valabilitate al poliței RCA va plăti de două ori mai mult decât prețul standard la următoarea asigurare. Pe de altă parte, șoferii care au un comportament bun în trafic vor plăti cu până la 50% mai puțin decât tariful standard dacă nu provoacă accidente.
O altă noutate în cadrul proiectului este decontarea directă, care presupune ca daunele să fie plătite de către asiguratorul RCA al șoferului păgubit.
Companiile de asigurări vor fi obligate să informeze clientul că au posibilitatea de a apela la decontarea directă, însă clientul va fi nevoit să plătească un supliment de prima. Totuși, această formă de decontare nu va fi obligatorie.Via Profit
Va creste competitivitatea in randul asiguratorilor si cei seriosi vor avea de castigat. Iar tariful unei polite RCA incet incet va ajunge sa reflecte seriozitatea si calitatea. Este loc pentru toata lumea pe piata pana la urma.
E proiect de la ASF , si , desi zic ca este pentru asigurat, nici de data astanu e. E de genul plătești dar sa nu gresesti. Este doar o taxa pe care ei o măresc , pentru a sustine asiguratorii. In orice tara care se vrea civilizată, beneficiarul, adică noi , de fapt, trebuie să aibă instrumente pentru a circula cat mai in siguranță si a Nu face accidente. Pe cand la noi se sustine in continuare jungla in care ne invartim, carosabil prost , execrabil chiar , pe alocuri inexistent dar utilizat ( chiar recomandat sa se utilizeze ) , infrastructură la pământ , de fapt o capcana, politica asigurărilor , pana acum , un dezastru , care ne-a invatat si pe noi minte , de genul lasă-i sa se certe ca prostii, de ce sa ne băgăm noi, sa ajungem stresati acasă dupa serviciu, administrare a drumurilor si nu numai , inclusiv politie , la pământ, participanti la trafic needucati sau necivilizati si nuci o măsură pentru a se imbunatatirea câtusi de putin asta, etc, deci ptr tine , ptr noi , mai nimic , doar taxe capcane mai mari. De aici au de castigat tot asiguratorii mai mult , politia, vor fi mai multe procese pe rol, etc , deci isi vor "justifica " ei munca mai mult. Adică acea letargie din timpul serviciului pentru toate ramurile administrative ce au legatura cu traficul rutier si drumuri. Parerea mea, ca sunt cam scarbit de ce citesc prin stiri