Cele 28 de state ale Uniunii Europene au aprobat în această săptămână introducerea testelor pentru emisii în mediu real începând din toamna anului viitor, conform unei planificări anterioare.
Astfel, maşinile vor fi testate în mediu real pentru emisiile de particule, ceea ce inasemna că vehiculele cu motoare pe benzină trebuie echipate cu filtre de particule, aşa cum se întâmplă în prezent cu maşinile diesel.
"Constructorii de maşini ar trebui deja să înceapă să producă vehicule cu emisii mai mici de particule şi să introducă pe maşinile pe benzină filtrele necesare disponibile deja pe maşinile diesel", precizează Comisia Europeană într-un comunicat de presă.
Noile reguli se vor aplica din septembrie 2017 pentru modelele noi şi din septembrie 2018 pentru toate maşinile nou apărute pe piaţă. Testele vor lua în calcul inclusiv emisiile la pornirea motorului, care sunt mai mari decât cele înregistrate pe parcursul călătoriei. Constructorii auto au cerut în mai multe rânduri amânarea noilor reguli până în 2019, considerând că au prea puţin timp la dispoziţie pentru a se adapta noilor reglementări.Introducerea noilor teste are loc ca urmare a scandalului Dieselgate, care a evidenţiat lacunele testelor efectuate în laborator, care pot fi fraudate în anumite condiţii.
Via Automotive News
interesant cum unele motoare care oricum polueaza mai putin ca alte motoare termice, au nevoie de filtru particule. care stim cate probleme face la diesel
totusi cum vor rezolva la diesel, ca astea in trafic real sunt dezastru?
ps: intre modele noi si masini nou aparute, care e diferenta? :/
ardere cu uree pt NO2 (ca la camioane), multe radiatoare din ce in ce mai mari, după care kaput diesel