Dacia a publicat recent raportul financiar complet pentru anul 2015, care dezvăluie inclusiv datele exacte de producţie. Astfel, constructorul de la Mioveni a realizat anul trecut 339.179 de unităţi, în creştere cu numai 362 de unităţi comparativ cu anul 2014.
În mod ironic, creşterea uşoară a fost determinată chiar de piaţa din România, în care vânzările Dacia au crescut cu 25%, în timp ce exporturile au scăzut cu 2.12%.
Raportul Dacia confirmă că interesul clienţi s-a mutat de la modelul de bază Logan la Duster, element care confirmă cererea tot mai mare la nivel global pentru SUV-uri. Astfel, producţia lui Duster a fost de 169.455 de unităţi şi a reprezentat astfel aproape jumătate din numărul total de unităţi care au ieşit pe porţile fabricii de la Mioveni. Creşterea comparativ cu anul 2014 a fost de 7%.
În schimb, Dacia a produs numai 70.225 de unităţi Logan (-9.3%) şi 40.610 unităţi de Logan MCV (-4.7%), iar Sandero Stepway a avut vânzări mai bune decât Sandero (34.719 vs. 23.304 unităţi).Din punct de vedere financiar, Dacia a obţinut anul trecut venituri de 19.4 miliarde de lei, cu 2% mai mari decât în 2014. Dintre acestea, 10.3 miliarde au provenit din vânzările de maşini, iar restul din livrările de kituri şi piese de schimb. Cheltuielile au crescut la 18.9 miliarde de lei, astfel că profitul net înregistrat de constructorul român a fost de 447.9 milioane de lei, echivalentul a circa 100 de milioane de euro.
Via Dacia
... asta pentru aia care au impresia ca, in afara de impozitele ce nu pot fi fentate (salarii, imobile, bunuri etc.) minunatii de la Reno nu scot bani la greu din țara prin cinestie ce off-shore.
@aia care vor apasa urgent si negresit pe "manuta rosie" : acei 100de milioane de euro profit reprezinta o marja de 2.3%. Voi, in imaginatia voastra plina de patriotism, credeti ca aia ar face aici afaceri numai pentru 2,3% ???
Nu-i pup in fund pe cei de la Renault sau Ford, ceea ce fac ei aici e perfectibil....dar e un pas, o bila alba cum vrei sa spui, s-au incumetat sa miste ceva....restul incep sa se vaicareasca ori de infrastructura, ori ca nu avem scoli profesionale la nivel de tara vestica.....deci care-i solutia?
Problema banilor din off-shore este o problema a statelor care redistribuie discretionar banii celor ce produc catre cei ce nu sunt competitivi din punct de vedere economic. Trebuie inteles ca orice capitalist care face bani are o dorinta cat se poate de mica sa dea banii lui unuia care nu munceste sau munceste putin si prost. Din aceste cauze capitalistul cauta sa-si puna banii la adapost de taxele mari in tari cu taxe mai mici (respectiv paradisurile fiscale) folosindu-se de diverse cai, cat se poate de legale, pe care le are la dispozitie. Din pacate pentru micii capitalisti aceste cai sunt disponibile numai marilor capitalisti ...noi astia din intreprinderile mici si mijlocii fiind la mila statului care ne reguleaza pe toate partile pana ne ies ochii...