Regele de la Mioveni: Duster a asigurat jumătate din producţia de maşini Dacia din 2015

de Daniel Popescu
Luni, 09.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aproape jumătate din producţia de maşini realizată de Dacia pe parcursul anului 2015 este reprezentată de SUV Duster, pe fondul scăderii abrupte a cererii pentru Logan.

Dacia a publicat recent raportul financiar complet pentru anul 2015, care dezvăluie inclusiv datele exacte de producţie. Astfel, constructorul de la Mioveni a realizat anul trecut 339.179 de unităţi, în creştere cu numai 362 de unităţi comparativ cu anul 2014.

În mod ironic, creşterea uşoară a fost determinată chiar de piaţa din România, în care vânzările Dacia au crescut cu 25%, în timp ce exporturile au scăzut cu 2.12%.

Raportul Dacia confirmă că interesul clienţi s-a mutat de la modelul de bază Logan la Duster, element care confirmă cererea tot mai mare la nivel global pentru SUV-uri. Astfel, producţia lui Duster a fost de 169.455 de unităţi şi a reprezentat astfel aproape jumătate din numărul total de unităţi care au ieşit pe porţile fabricii de la Mioveni. Creşterea comparativ cu anul 2014 a fost de 7%.

Urmareste Automarket
În schimb, Dacia a produs numai 70.225 de unităţi Logan (-9.3%) şi 40.610 unităţi de Logan MCV (-4.7%), iar Sandero Stepway a avut vânzări mai bune decât Sandero (34.719 vs.
23.304 unităţi).

Din punct de vedere financiar, Dacia a obţinut anul trecut venituri de 19.4 miliarde de lei, cu 2% mai mari decât în 2014. Dintre acestea, 10.3 miliarde au provenit din vânzările de maşini, iar restul din livrările de kituri şi piese de schimb. Cheltuielile au crescut la 18.9 miliarde de lei, astfel că profitul net înregistrat de constructorul român a fost de 447.9 milioane de lei, echivalentul a circa 100 de milioane de euro.

Via Dacia

Comentarii (7)

  • Daca nu scoate Logan 1.2 TCe... Alo, Automobile Dacia, se aude?
    13 1
  • Deisia Răumeinia Miovenii scoate 330 de mii de masini si vinde piese si kituri(asta fiind motoarele, uzina producand mult mai multe motoare decat se folosesc la masinile ce ies din fabrica de la Mioveni). Se face un profit de 447.9mil lei ... stiti cam cat vine asta pentru o masina? .. ia uite calcul: 10,3miliarde de impartit la 339.179 inseamna o medie de 30.367lei/masina (cam atat costa, in medie, o dacie, la poarta fabricii .. mai mult de jumatate fiind dustere care se vand cu 13-15mii euro). Cat declara oamenii ca profit pentru o Dacie? Simplu, o luam proportional (ca nu avem in articol cifra exacta) si aflam ca ei au cheltuit 10.03miliarde de lei, prin urmare avand un profit de 270milioane lei ... adica minunata suma de 796.4LEI / MASINA. Exact dragilor, din contabilitate reiese ca DACIA face masini la Mioveni pentru un profit de 176Euro pentru o unitate. Suna fantastic nu? (daca impartim tot profitul numai la productia d emasini ne da 1300lei/masina .. cu nimic mai fantastic)

    ... asta pentru aia care au impresia ca, in afara de impozitele ce nu pot fi fentate (salarii, imobile, bunuri etc.) minunatii de la Reno nu scot bani la greu din țara prin cinestie ce off-shore.

    @aia care vor apasa urgent si negresit pe "manuta rosie" : acei 100de milioane de euro profit reprezinta o marja de 2.3%. Voi, in imaginatia voastra plina de patriotism, credeti ca aia ar face aici afaceri numai pentru 2,3% ???
    12 10
  • Tembelus Rex
    Unckle....bun.....inteleg ce spui dar si ce insinuezi ....eu vin si te intreb care-i solutia? Sa le dai un sut in dos, nu cred ca e o optiune prea buna......nu vezi ca producatorii ne ocolesc ca pe niste ciumati .....pana la urma ai vazut ca si mercedes a vrut sa faca motoare in Romania ....s-a razgandit in ultimul moment si a ales Polonia (noroc ca fac cutiile alea de viteza si la noi - sa vedem pentru cat timp), fabrica au ales sa o faca in Ungaria, aia de la Land Rover - ne-au dat si ei cu tifla au ales alta tara, mitsubishi chipurile erau si ei intratative cu autoritatile romane - a iesit ciuciu, mai deunazi cica vine producator de electrice in Romania - pe cat ca ne ocoleste si respectivul producator?

    Nu-i pup in fund pe cei de la Renault sau Ford, ceea ce fac ei aici e perfectibil....dar e un pas, o bila alba cum vrei sa spui, s-au incumetat sa miste ceva....restul incep sa se vaicareasca ori de infrastructura, ori ca nu avem scoli profesionale la nivel de tara vestica.....deci care-i solutia?
    11 1
  • nu ai nici o solutie. Treaba cu banii sifonati catre Off-Shore nu este problema romaneasca.
    Problema banilor din off-shore este o problema a statelor care redistribuie discretionar banii celor ce produc catre cei ce nu sunt competitivi din punct de vedere economic. Trebuie inteles ca orice capitalist care face bani are o dorinta cat se poate de mica sa dea banii lui unuia care nu munceste sau munceste putin si prost. Din aceste cauze capitalistul cauta sa-si puna banii la adapost de taxele mari in tari cu taxe mai mici (respectiv paradisurile fiscale) folosindu-se de diverse cai, cat se poate de legale, pe care le are la dispozitie. Din pacate pentru micii capitalisti aceste cai sunt disponibile numai marilor capitalisti ...noi astia din intreprinderile mici si mijlocii fiind la mila statului care ne reguleaza pe toate partile pana ne ies ochii...
    7 5
  • @unckle ben
    Nea Zacusca, calculele facute pe genunchi nu se pun!
    5 3
  • hazard
    eu zic ca Basescu e de vina! :)
    2 2
  • Cred ca este momentul ca cei de la Dacia sa lanseze, in 2017, noua generatie Duster. Deasemenea modelele Logan, Logan MCV si Sandero au nevoie, urgent, de un facelift si de o motorizare pe benzina mai potenta, cea de 1,2 TCe fiind cea mai indicata. Nu ar strica ca motorizarea Diesel de 1,5 l, de 110 CP, sa fie introdusa si pe aceste modele. Gama de culori ar trebui marita!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru