Strategia adoptată de Volkswagen pentru a trece peste efectele financiare ale scandalului Dieselgate începe să genereze probleme de producţie neaşteptate.
Constructorul german a anunţat vineri o amplă serie de măsuri de reducere a producţiei de maşini, care vizează inclusiv cel mai bine vândut model european.
Astfel, producţia lui Volkswagen Golf de la fabrica din Wolfsburg va fi întreruptă timp de 5 zile pe parcursul săptămânii viitoare, iar 10.000 dintre cei 60.000 de angajaţi ai săi vor lucra cu program redus. Aceeaşi fabrică produce şi modelele Tiguan şi Touran. În plus, alte trei fabrici Volkswagen din Germania vor lucra săptămâna viitoare cu program redus, şi anume facilităţile de producţie din Kassel, Zwickau şi Emden.
Problemele de producţie au apărut după ce furnizorul de componente pentru cutii de viteze ES Automobilguss a întrerupt livrările către Volkswagen, la numai câteva zile după ce o altă companie germană, Car Trim, a luat o decizie similară.
Furnizorii au adoptat această măsură din cauza unor neînţelegeri cu privire la unele plăţi, dar şi ca urmare a faptului că Volkswagen a solicitat reducerea preţurilor ca parte a programului de a reduce costurile după Dieselgate.Volkswagen ar putea înregistra pierderi de 40 de milioane de euro pe săptămână din cauza întreruperii producţiei, iar constructorul a anunţat deja că va apela la justiţie pentru ca furnizorii să-şi respecte angajamentele contractuale.
În cazul în care problemele vor persista timp de mai multe săptămâni, este posibil ca poziţia de lider mondial la vânzări a Grupului Volkswagen să fie afectată. Germanii au vândut în primele 6 luni ale anului 5.12 milioane de unităţi, cu circa 123.000 de unităţi mai mult decât Toyota, în condiţiile în care Volkswagen Golf a înregistrat vânzări de peste 260.000 de unităţi în Europa în primele 6 luni ale anului. De altfel, Toyota a pierdut primul loc deţinut anul trecut în special din cauza unor probleme de producţie.
Via Automotive News
2. Volkswagen a solicitat reducerea preţurilor
pai n-ar trebui sa incepeti cu reducerea costurilor on-house? Mai reduceti din prime, mai reduceti din dividende, mai aveti grija la AMENZI (!!!), mai un somaj tehnic....sau ajunge lantu' la par si nici profiturile din China numai reusesc sa acopere gaurile la Departamentul Contabilitate?
ehh...mizerie, mizerie... :(
sau poate ca motivul real e lipsa interesului pentru oferta concernului?
Ca uitandu-ma asa, pe cifre, vanzarile companiei sunt SUB cresterea pietei ceea ce, in termeni economici, s-ar tradue prin incapacitatea de a atrage noi cumparatori din piata deci o supraproductie neacoperita....Poate ca, totusi, e mai usor sa arunci pisica in gradina vecinului (aka furnizori) si sa pozezi, in continuare, in virgina din padurea neagra, nu?
Vata rezista ?
În timp ce unii se zbat să fie numărul unul la vânzări, alții își dau interesul să își satisfacă clienții.
Așa se face că în Germania, Toyota e cel mai apreciat brand între cele de volum, iar Volvo mai bine cotat decât cel mai vestit trio german, care tot așa se luptă să vândă cât mai mult.
Deci dacă în Germania, mărcile autohtone nu reușesc să se impună, asta spune multe.
Respect Toyota și Volvo, indiferent de cât vând. Clientul e mai presus de numărul vânzărilor.
Și oricum la cât de mincinoși sunt producătorii auto germani, în curând vor pierde și mai mult teren.
Masinile lor sunt bune , dar cu niste preturi super umflate , incat prefer oricand altceva nou decat o obosita de-asta secondhand .
Trio german sunt pe primele 3 locuri de f mult timp. Vanzari consecutive inseamna client satisfacut. Daca un client isi cumpara acelasi brand cand isi schimba masina inseamna ca a fost satisfacut de cea veche, doar nu isi cumpara sa se afle in treaba , mai ales daca vb de premium unde preturile nu sunt tocmai mici.