Decembrie este luna cadourilor. Dacă de Sfântul Nicolae nu am fost atât de pretențioși, de Crăciun am zis să compensăm și să ne facem un cadou ceva mai consistent.
Prin urmare, trei redactori Automarket au deschis configuratorul Land Rover și și-au imaginat că își pot comanda un Range Rover de ultimă generație, fără limită de buget sau opționale.
În România, SUV-ul britanic pornește de la 126.600 de euro, iar oferta este mai mult decât generoasă. Gama de motorizări este diversificată și poți alege, fie o caroserie standard, fie una cu ampatament lung. De asemenea, noul Range Rover este disponibil cu 4, 5 sau 7 locuri.
ALEXANDRU MONENCIU - PREȚ FINAL: 167.421 euro
Pentru că oricum găsești greu locuri de parcare în București, m-am gândit la un Range Rover cu ampatament standard și 5 locuri. Chiar și în această configurație, SUV-ul britanic are o lungime care depășește 5 metri și o lățime de 2.047 milimetri.
Noroc cu sistemul de direcție integrală care este standard. Roțile din spate virează la un unghi de peste 7 grade, astfel că mașina are o rază de bracaj mai mică de 11 metri. Cea mai redusă din gama constructorului britanic, de altfel.
Știu la ce te gândești. Nu îți cumperi un SUV să circuli cu el în oraș.Dar, să fim onești, știm cu toții că aici se va regăsi în mare parte din timp. Asta, desigur, dacă nu ai o a doua mașină în garaj, iar SUV-ul îl păstrezi pentru ieșirile din weekend.
Așa cum spuneam, noul Range Rover pornește la noi în țară de la 126.600 de euro. Pentru această sumă, deloc mică, primești o listă lungă de dotări standard, dar eu am plusat și am optat pentru nivelul de echipare Autobiography.
Acestea fiind spuse, din start am plecat de la 155.437 de euro. În plus față de echiparea standard, Range Rover Autobiography vine cu faruri digitale cu LED, lumini de zi signature și proiectare imagine pe asfalt, pachet exterior Autobiography, plafon panoramic cu trapă, jante de 22 de inch și scaune față încălzite și ventilate, reglabile electric pe 24 de direcții, cu funcție de masaj. Să nu uit de fotolii, pardon, de scaunele spate Executive.
Tapițeria este din piele perforată, Semi-Aniline, iar volanul este încălzit. O dotare utilă, mai ales în diminețile de iarnă.
Am apoi un sistem de climatizare pe 4 zone, sistemul Pro de purificare a aerului din habitaclu (blochează chiar și virusul SARS - CoV2) și sistem audio Meridian 3D Surround. Aș putea să continui cu dotările, dar nu vreau să te plictisesc prea tare.
Pentru că voi utiliza mașina și în afara asfaltului, este bine de știut că tracțiunea integrală și sistemul Terrain Response 2 sunt, de asemenea, standard. Ca să nu mai spun de suspensia pneumatică gestionată electronic.
Acum că am ales nivelul de echipare, este timpul să ma decid asupra motorizării. Și aici, britanicii îmi oferă mai multe opțiuni, inclusiv sisteme de propulsie plug-in hybrid.
Dar pentru că nu sunt un mare fan al acestora, mai ales că vorbim de un SUV cu o masă proprie deloc neglijabilă, am ales propulsorul pe benzină, de 3.0 litri, cu 400 CP și sistem micro-hibrid. Diesel-ul iese, de asemenea, din discuție.
Motorizarea pe care am ales-o, adică P400 AWD, îi permite lui Range Rover să atingă 100 de km/h în 5.8 secunde și o viteză maximă de 242 km/h. Deci nici performanțele nu sunt de neglijat.
Da, puteam să sar direct la motorul V8, de 4.4 litri, cu 530 CP, dar trebuie să mă gândesc și la impozit.
În acest moment, prețul mașinii mele a ajuns la 159.126 de euro și mai am de ales culoarea exterioară, jantele și multe altele. Așa că hai să revenim.
Verde British Racing este una dintre nuanțele mele preferate, așa că nu am stat pe gânduri și am bifat-o numaidecât, chiar dacă adaugă 5.509 euro la nota de plată. Este disponibilă și cu finisaj satinat, dar eu am optat pentru unul lucios. Mi se pare mai elegant.
Alți 898 de euro s-au dus pe pachetul exterior Shadow, care înlocuiește toate ornamentele cromate cu unele vopsite în negru. Pentru echilibru, am ales geamurile fumurii (+ 535 de euro) și jantele negre lucioase (+ 606 euro).
Acum că am terminat cu exteriorul, trecem la interior. Am spus deja că tapițeria este din piele Semi-Aniline. Nuanța aleasă este Caraway. Adică un bej, care mi se pare că merge de minune cu verdele de la exterior. Nu am plătit în plus pentru această modificare.
Nici pentru capitonajul din piele SV Bespoke, în nuanțele Ebony/Caraway. Am păstrat și ornamentele SV Bespoke din lemn de nuc maro, cu inserție. Volanul din lemn, SV Bespoke, îmbrăcat parțial în piele aduce un plus de eleganță. Dar și 743 de euro la suma totală.
Ai crede că un Range Rover de peste 155.000 de euro are tot ce îi trebuie, dar dacă vrei să bagi și mai adânc mâna în buzunar, poți. Ai câteva dotări opționale din care să alegi: compartiment refrigerat pentru consola centrală din față, sistem Dynamic Response Pro pentru suspensie și alte câteva năzbâtii.
Recunosc, m-am abținut cu greu să nu le bifez. Dar am rezistat tentației.Am aruncat o privire și peste accesoriile Land Rover. Nu am ales scările laterale, dar am bifat apărătorile de noroi față/spate (+ 296 euro) și capacele de valvă Land Rover (+ 43 euro). Chiar dacă risc să rămân fără ele dacă parchez noaptea pe o stradă mai puțin luminată.
La final am tras linie și am obținut o sumă totală de 167.421 de euro.
BOGDAN MIRICĂ - PREȚ FINAL: 228.300 EURO
Nici că se putea un joc de imaginație mai potrivit, acum, în preajma sărbătorilor de iarnă. Visez cu ochii deschiși la un Ranger Rover cu care să mă afund în zăpada afânată de pe un drum izolat de munte. Știu, astăzi, odată cu schimbările climatice, să găsești o zăpadă afânată, chiar și la munte, a devenit la fel de greu cu a-ți configura un Range Rover. E greu pentru că sunt atât de multe opționale tentante, încât nu știi la care să renunți.
Cu toate acestea, mi-am făcut curaj și am decis să iau taurul de coarne, adică varianta cu ampatament normal, care pornește de la puțin peste 126.000 de euro. Însă, am zis că dacă tot e bal, păi bal să fie. Prin urmare, am plonjat direct către echiparea de top SV. Nici nu m-am uitat că prețul se schimbă radical și ajunge la 193.000 de euro.
Bineînțeles, o asemenea echipare de top, care poartă logo-urile SV atât la interior, cât și la exterior, are nevoie de un motor pe măsură. Așa că iar nu m-am zgârcit și am adăugat propulsorul V8, de 4.4 litri, cu 530 de cai putere. Cred că va fi spectaculos pentru toată lumea să vadă un mastodont de peste două tone, care accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 4.6 secunde.
Am aruncat un ochi și pe configurație. Sunt la 207.000 de euro și deja mă simt la fel de special ca un client Bentley. Trecem la cromatică și estetică. Dincolo de pragul de 200.000 de euro, nimic nu te învinge, doar te face mai luxos. Asta e deviza, așa că am ales un pachet SV Serenity, care aduce inserții în culoarea bronzului (Corinthian Bronze) la nivelul întregii caroserii (grilă, hayon, ramă geamuri). Prețul este de 2800 de euro.
Și pentru că Alexandru, colegul meu, a ales deja British Racing Green și n-aș vrea să fiu redundant, am ales altă culoare spectaculoasă, care să se potrivească cu elementele în culoarea bronzului. Nuanța de caroserie se numește Petrolix Blue și este inspirată de reflexiile vizibile în petrol, cu irizații albastre și verzi. Bineînțeles, prețul nu e o problemă: 5500 de euro.
Pentru că întotdeauna am fost de părere că o mașină sobră, luxoasă, impunătoare se încalță cel mai bine cu jante care au multe spițe, am ales unele negre lucioase, de 23 de inch, tipul 1075. Alți 1800 de euro adăugați la prețul final. Și ca să existe o sinonimie cu aceste jante negre, am ales și un plafon contrastant, tot negru, care a mai pus 1000 de euro.
Dacă tot ne-am învârtit atât pe afară, propun să mergem la interior. Am ales configurația SV Serenity, ca și în cazul exteriorului. Asta mi-a adus ornamente din ceramică albă pentru o mulțime de butoane și comenzi, o abundență de crom. Alegerea m-a ajutat și mi-a adus un interior compatibil cu cromatica exterioară: scaune față din piele Near-Aniline Caraway și scaune spate din piele Semi-Aniline Perlino, cu interior Caraway SV Serenity. Adică a ieșit o cafea cu lapte, numai bună să-ți odihnească simțurile, nu să te agite. Am păstrat ornamentele din lemn de frasin, pentru că se potrivesc cu aceeași idee de serenitate.
N-am vrut covorașe cu mohair pentru că asfaltul nu a ajuns chiar în orice colț din România. Iar ieșirile în off-road nu ar trebui asociate niciodată cu mohairul. Am ajuns la alte opționale de top, cum ar fi pachetul SV Convenience, care îmi aduce o zonă de refrigerare, perfectă pentru a bea o apă rece în zilele toride. Mai include senzor de mișcare, o cheie inteligentă de tip brățară (da, o poți purta la mână ca accesoriu) și precondiționarea habitaclului. Alți 3100 de euro.
Am mai bifat și un parasolar de parbriz doar ca să vă spun că el costă 190 de euro. Altfel, n-aș avea nevoie de el, pentru că am precondiționare a habitaclului. După atâta destrăbălare, a venit și nota de plată. Sunt fericitul posesor al unui Range Rover în valoare de 228.300 de euro. Rotunjit. Pentru că nu ne uităm la câteva zeci de euro.
LINK-UL CONFIGURAȚIEI MELE ESTE AICI.
TIBERIU SAFTA - PREȚ FINAL: 183.969 EURO
Deși nu sunt neapărat cel mai mare fan al SUV-urilor de lux, trebuie să recunosc că Range Rover este printre puținele modele din acest segment pe care le-aș avea în garajul meu. Noua generație, prezentată în premieră la finele lui 2021, păstrează o parte din rețeta de succes care a consacrat SUV-ul de lux de-a lungul celor 52 de ani de producție și aduce, în același timp, tehnologii noi și avansate, în ton cu tendințele din prezent ale industriei auto.
Tocmai de aceea sunt încântat de ocazia de a putea să-mi configurez propriul meu Range Rover, chiar dacă sunt conștient de faptul că mai e foarte mult timp până când îmi voi putea permite un astfel de model emblematic.
Pentru această configurație, am ales varianta de caroserie cu ampatament standard. Noul Range Rover este destul de spațios la interior, iar un șasiu mai scurt îmi va aduce, cu siguranță, un comportament mai bun al mașinii pe șosea. Cu această variantă aleasă, am bifat instant suma de 126.592 de euro.Odată aleasă caroseria, acum trebuie să mă decid asupra liniei de echipare. În cea standard primești o listă foarte lungă de dotări, care include: faruri pixel cu LED, plafon panoramic fix, jante de 21 de inch, scaune îmbrăcate în piele, încălzite și reglabile electric pe 20 de direcții pentru cele din față, ornamente din lemn de nuc, un ecran de 13.1 inch și o multitudine de sisteme de asistență pasive și active. Cu toate acestea, eu am vrut mai mult, așa că mi-am ales echiparea intermediară Autobiography.
Cu această linie de echipare aleasă primesc în plus: faruri LED digitale cu funcție de proiectare a unor imagini, jante de 22 de inch, afișaj pe parbriz și scaune reglabile pe 24 de direcții. Până acum, am ajuns la prețul de 155.437 de euro. Și încă nu mi-am ales motorul.
Pentru noul Range Rover, am de ales între 6 motorizări diferite. Dintre ele, 3 sunt microhibride, două sunt de tip PHEV, iar unul singur este convențional ca la carte. În mod rațional, eu aș alege motorul pe benzină de 3.0 litri cu 6 cilindri, cu tehnologie microhibridă și care dezvoltă 400 de cai putere. Însă, de data aceasta, sunt idealist, motiv pentru care am bifat motorul V8 pe benzină de 4.4 litri și 530 de cai putere.
Acesta este singurul propulsor fără electrificare și singurul V8 din gama Autobiography. Cu acest motor, Range Rover atinge 100 de km/h în 4.6 secunde și aleargă până la o viteză maximă de 250 de km/h, limitată electronic, în mod evident. Cu această opțiune, care, trebuie să recunosc, este foarte ambițioasă, am ajuns deja la un preț de 172.169 de euro.
Iar acum urmează opțiunile de personalizare. Mai întâi vom începe cu vopseaua la exterior. Personal, Range Rover a arătat mereu cel mai bine în negru, așa că am ales culoarea metalizată Ligurian Black, care mă costă nu mai puțin de 5509 euro, un preț deloc mic pentru o vopsea.
După care, am ales geamurile fumurii, la un preț de 535 de euro și jante de 22 de inch cu finisaj diamantat și cu un contrast gri lucios. Cu această ocazie am ales și plafonul panoramic cu trapă, care nu m-a costat suplimentar, deoarece această dotare este inclusă deja în pachetul standard al liniei Autobiography.
Trecem apoi la interior, acolo unde deja este bifată opțiunea cu scaune din piele Semi-Aniline. Și pentru că vreau să fiu generos cu pasagerii mei, am decis să bifez și ecranul multimedia de 11.4 inch pentru locurile din spate, care înseamnă un plus de 3296 de euro.
Capitonajul plafonului este vopsit în alb în combinație cu negru, iar ca ornamente am bifat lemnul de mesteacăn vopsit în negru, fără costuri suplimentare. La final, am ales și un volan îmbrăcat doar în piele fină. Aici mai aveam opțiunea de a pune ornamente din lemn pe volan, dar am decis că nu este necesar, mai ales că asta ar fi însemnat un plus de 743 de euro.
Și uite așa, am ajuns la capitolul accesorii, acolo unde am bifat piulițele de roată cu antifurt, încă un plus de 53 de euro. Pe urmă, am bifat și un compartiment refrigerat în consola centrală din față (767 de euro), pentru că nu se știe cu ce ocazie vei putea servi energizante sau băuturi fără alcool. Tot aici am pus și o priză de accesorii pentru pasagerii din spate (148 de euro), ca să nu rămână cu bateriile de la telefon descărcate.
Ideal ar fi ca un Range Rover să fie parcat într-un garaj atunci când nu este folosit, așa că am bifat și opțiunea Homelink, un dispozitiv de deschidere a ușii garajului din interiorul mașinii (267 de euro). Iar la final, pentru ca mașina să fie în siguranță totală, am ales abonamentul Secure Tracker Pro, care durează 36 de luni în schimbul a 660 de euro, precum și un senzor de mișcare cu ultrasunete, la prețul de 499 de euro.
Înainte de a trage linie, am mai trecut pe listă capace centrale negre pentru jante (17 euro) și capace de valvă cu emblema Land Rover, un detaliu care completează elegant aspectul lui Range Rover și care mă costă 43 de euro. În total, cu toate opțiunile alese, am primit „nota de plată” și am ajuns la prețul final de 183.969 de euro.
decât să dau la Brexitașii din UK mai degrabă cumperi un Rivian R1S, care nici nu poluează, încarci acasă, are dotări unele chiar mai bune.
Cine are maşină de 167.000€ dar stă la bloc... şi
nici măcar cu parcare proprie la subteran, să se abţină :))))
Ha ha ha, ma lasi...
Observ ca pe tine nu prea te ajuta "libertatea cuvantului"
De Mike ce sa mai spun, atâta poate… Rivian încă nu produce varianta SUV.
Sau majoritatea potentialilor clienti fac doar exercitii de imaginatie?