Redacția Automarket a configurat trei versiuni Nissan X-Trail, în funcție de hobby-urile jurnaliștilor

de Automarket.ro
Marti, 13.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lansată în luna septembrie 2022, în Europa, noua generație Nissan X-Trail poate fi deja comandată în România. Redacția Automarket a făcut un exercițiu de imginație și a configurat trei versiuni X-Trail în funcție de hobby-ul fiecăruia.

Unul dintre avantajele achiziționării unei mașini noi este că ți-o poți configura după bunul tău plac. Tu știi exact în ce buget trebuie să te încadrezi și, mai mult de atât, bifezi dotările de care ai nevoie. Spre exemplu, nu îți cumperi o mașină cu volan încălzit dacă, să zicem, locuiești într-o zonă unde temperaturile nu coboară sub 10 grade Celsius.

Desigur, contează foarte mult și pentru ce vei folosi mașina. Plecând de la hobby-ul fiecăruia, redacția Automarket a făcut un exercițiu de imaginație și a configurat trei versiuni ale noii generații Nissan X-Trail. O mașină lansată, în Europa, în luna septembrie a acestui an.

Așadar, știind exact la ce vom utiliza noul X-Trail, am deschis configuratorul Nissan și am început să ne creăm viitoarea mașină.

ALEXANDRU MONENCIU - PLAFON PANORAMIC PENTRU COMUNIUNE CU NATURA

Întotdeauna mi-au plăcut drumețiile. Este o activitate pe care o fac ori de câte ori am ocazia, în special vara. Nimic nu se compară cu o plimbare prin natură, alături de prieteni, care îți face bine la sănătate și, mai presus de toate, îți dă ocazia să vezi priveliști care te lasă fără cuvinte.

Dar pentru a ajunge în acele locuri ai nevoie de o mașină cu tracțiune integrală. Tocmai de aceea am optat pentru un Nissan X-Trail e4ORCE (varianta cu 5 locuri, pentru că cea cu 7 e prea mult pentru mine) și am primit, la pachet, motorizarea E-Power.

Pe scurt, este vorba despre un motor pe benzină, de 1.5 litri, care nu acționează roțile, două unități electrice (câte una pentru fiecare punte) și o baterie de 1.7 kWh. Ansamblul dezvoltă în total 211 cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 7 secunde.

Știu, ar fi fost mai potrivit un agregat diesel, dar nici consumul de 6.4 litri/100 de km al motorizării E-Power nu mă sperie. Chiar mi se pare decent pentru un SUV cu peste 500 Nm cuplu.

După alegerea motorizării, am stat și m-am gândit ce dotări mi-ar fi de folos. Sunt un fan al plafonului panoramic și îl pot bifa oricând în locul unei tapițerii din piele. Vara se încinge prea tare și iarna e prea rece, așa că nivelul de echipare N-Connecta Plus a fost cel pentru care am optat.

Pentru că drumețiile le poți practica și iarna, am nevoie neaparat de scaune încălzite și de un volan încălzit, ambele dotări fiind standard în cazul acestui nivel de echipare.

De fapt, pentru 49.140 de euro primești foarte multe dotări, inclusiv jante de 18 inch, instrumentar de bord digital cu ecran de 12.3 inch și display central de 12.3 inch. Chiar și nivelul de echipare de bază, adică Acenta, vine cu o listă stufoasă de echipamente, dar scaunele încălzite nu se regăsesc printre ele.

Deși nu o să le prea folosesc, barele longitudinale de plafon (și ele standard în nivelul N-Connecta Plus) se vor dovedi utile cândva. Sunt sigur de asta. Trebuie doar să mă descurc întâi cu schiurile și cu plugul.

Acum că am trecut și de acest pas, a venit momentul să aleg culoarea exterioară. Îmi plac mașinile cu nuanțe îndrăznețe, așa că am sărit peste culorile clasice și am bifat direct o nuanță roșie.

La final am tras linie. Așa cum spuneam mai sus, prețul inițial al versiunii alese de mine a fost 49.140 de euro, dar nuanța exterioară a mai adăugat 800 de euro la "nota de plată". Așadar, am ajuns la un preț final de 49.940 de euro.

BOGDAN MIRICĂ - IEȘIRI OCAZIONALE ÎN OFF-ROAD

Am iubit dintotdeauna Nissan X-Trail. Bine, să fiu sincer, de pe la generația a doua, pentru că atunci l-am cunoscut mai bine și mi-a fost alături pe câțiva mii de kilometri. Se întâmpla în vara lui 2013. Pe lângă testele clasice, de câteva zile, pe care le-am făcut cu el în România, am străbătut Grecia vreme de câteva săptămâni. A fost mașina ideală pe atunci: confortabilă, spațioasă și gata să se urce pe orice traseu dificil, fără probleme. 

La mai bine de 9 ani de atunci, sunt pus în fața unei provocări: cum ar arătat configurația ideală a noului Nissan X-Trail pentru mine.

Dacă m-ai fi întrebat acum 9 ani acest lucru, știam foarte bine ce vreau. Acum sunt puțin indecis. Însă, e clar, aș vrea soluția de tranziție Nissan, adică motorizarea ePower, care presupune o tehnologie electrică unică, ce include un motor pe benzină cu un consum redus de carburant, care încarcă o baterie. Practic, feeling de mașină electric, libertate de autonomie ca în cazul unei mașini convenționale.

Chiar dacă petrec foarte mult timp în oraș, am vrut întotdeauna mai mult timp în natură. Așa că, poate, mașina aceasta mă va ajuta să ajung mai des acolo. Chiar și pe o vreme câinoasă. Tocmai de aceea am ales versiunea ePower, cu 4x4. Tehnologia de tracțiune integrală se numește e4orce și chiar se ridică la înălțimea numelui, pentru că poate cupla de 10.000 de ori mai rapid 4x4, decât un sistem convențional.

Și uite așa m-am pregătit eu pentru ceva off-road pe care nu știu dacă îl voi face și am ajuns la un preț de 43.700 de euro. Însă, pentru că am vrut și penultimul nivel de echipare, adică Tekna, am mai scos ceva bani din buzunar. M-am trezit cu un Nissan X-Trail de 51.500 de euro. Și n-am ales încă nuanța de caroserie.

Cert este că de banii ăștia am primit cam toate dotările posibile: faruri full LED, climatizare pe 3 zone, două ecrane de câte 12.3 inch fiecare (pentru instrumentele de bord și pentru sistemul multimedia), semnalizatoare secvențiale cu LED, proiectoare de ceață cu LED, jante de 19 inch din aliaj, sistem audio Bose cu 10 difuzoare, încărcător wireless de 15W, hayon cu acționare electrică, scaune reglate electric cu memorie pentru șofer și pasager, sistem de parcare cu manevrare complet automată (control automat al volanului și pedalelor de accelerație și frână), senzori de parcare pentru partea laterală, plafon panoramic cu trapă electrică, volan și scaune încălzite.

Am apreciat faptul că în această echipare primesc și multă grijă pentru materialele care mă înconjoară. Întotdeauna am fost de părere că interiorul este foarte important pentru ca tu să te simți bine, zi de zi, când urci la volan. Așadar, echiparea Tekna mi-a adus tapițerie din piele ecologică gri (urăsc tapițeria neagră, disponibilă și ea tot în pachetul acesta), protecție moale în zona genunchilor (o minune), ornamente din lemn negru pe consola centrală (un tratament premium).

După ce m-am pierdut printre atâtea dotări, am decis să mă scutur bine și să-mi iau inima în dinți pentru provocarea cromatică. Am sărit rapid peste opțiunea unui al treilea rând de scaune (varianta cu 7 locuri), pentru că am testat mașina în Slovenia și nu mi s-a părut suficient de mult loc acolo. Însă, cu 5 locuri și spațiul generos de pe al doilea rând de scaune, poți face un concediu european în două cupluri.

CITEȘTE AICI TEST DRIVE CU NISSAN X-TRAIL

N-am scăpat de gri-ul Champagne, de care m-am îndrăgostit în Slovenia. Mi se pare că este culoarea ideală pentru formele tăioase ale lui X-Trail. Alți 700 de euro smulși din cont, așa că am mers pe jantele standard de 19 inch. Și uite așa valoarea finală s-a oprit la 52.190 de euro. 

TIBERIU SAFTA - POSIBILITATEA DE A PETRECE MULT TIMP ÎN NATURĂ

Pentru mine, cel mai bun mod de a te deconecta de la monotonia cotidiană și de a te simți satisfăcut și în formă este o escapadă de weekend la munte. Încă de când eram copil mic, îmi plăcea foarte mult să inspir aerul montan și priveliștile frumoase. Am apreciat întotdeauna localnicii prietenoși și drumețiile lungi care îți îmbunătățesc starea de spirit cu fiecare pas.

Doar că, pentru a ajunge să fac aceste activități în timpul meu liber, am nevoie de o mașină care este confortabilă, sigură și eficientă pe șosea. Bineînțeles, capabilă să facă față dificultăților întâlnite pe traseele montane. Din lunga listă de modele la care mă pot gândi, Nissan X-Trail este printre primele opțiuni pe care le-aș considera potrivite, dacă nu chiar perfecte. 

Așa că, m-am hotărât să deschid configuratorul celor de la Nissan și să-mi creez exemplarul meu ideal.

În momentul de față, noua generație a SUV-ului japonez pleacă de la un preț de 36.040 de euro cu TVA, un preț rezonabil și competitiv pentru segmentul său.

În mod normal, pentru un SUV de dimensiuni compacte spre medii, aș fi ales, fără ezitare, un propulsor diesel, chiar dacă nu mă declar cel mai mare fan al acestui tip de motor, ba dimpotrivă. Însă, după cum bine știm, noua generație X-Trail renunță la motorizările alimentate cu motorină în favoarea unor agregate hibride pe benzină.

Din cele trei variante disponibile, un propulsor microhibrid de 161 de cai putere și două agregate hibride de 201 CP, respectiv 211 CP, am ales motorizarea cea mai puternică. Adică, propulsorul hibrid e4ORCE, alcătuit dintr-un motor termic de 1.5 litri și două motoare electrice, una pentru fiecare punte. Cei 211 cai putere, alături de sistemul hibrid, ar trebui să-mi asigure fără probleme confortul, eficiența și performanțele necesare unei astfel de ieșiri în mica aventură.

Mai departe a trebuit să-mi aleg nivelul de echipare. Personal, Nissan X-Trail este extrem de generos dotat în echiparea de bază Acenta. Însă, cu această echipare, nu primești două dotări importante și anume: scaune încălzite față și spate și volan încălzit, dotări disponibile în echiparea N-Connecta Plus. Totuși, ieșirile la munte nu sunt lăsate doar pentru vară, ci și pentru iarnă, așa că asemenea dotări sunt absolut esențiale pentru mine.

Cu această echipare mai primesc și un plafon panoramic, un parbriz încălzit, ecrane de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și sistemul multimedia, un Head-Up Display de 10.8 inch și aer condiționat automat pe 3 zone. Siguranța pe timpul nopții îmi este asigurată de farurile LED cu asistență adaptivă pentru faza lungă, iar la nevoie, am și reglaj automat pe înălțime pentru lumini.

Tot la capitolul siguranță dispun și de un sistem de monitorizare în jurul mașinii mele, cu funcție de detectare a obiectelor în mișcare. La aceasta, echiparea N-Connecta Plus mai vine la pachet și cu sistemul de asistență la conducere ProPilot. Aderența îmi va fi oferită de anvelope care încalță jante de 18 inch, ideale pentru șosea și pentru puțin off-road.

La fel de ideale sunt și scaunele îmbrăcate în material textil. Desigur, aș putea fi mai încăpățânat și să aleg echiparea Tekna, care îmi aduce scaune îmbrăcate în piele. Totuși, Nissan X-Trail nu este o mașină de lux, iar pielea are tendința de a accentua temperaturile în sezoanele extreme: iarna și vara. Până în acest moment, am ajuns la prețul de 49.140 de euro. Evident, modelul meu este varianta cu 5 locuri, perfectă pentru prieteni și familie.

Apoi, a trebuit să-mi aleg culoarea. Cei care mă cunosc știu bine că albastru este culoarea mea preferată. Aceasta este disponibilă și pentru X-Trail, la un preț de 700 de euro. Cu toate astea, am ales să fac o excepție pentru acest model. Dacă voi folosi mașina pe drumuri de obicei murdare, nu mi-ar plăcea deloc să văd o culoare frumoasă, plină de praf sau noroi.

Așa că am ales să-mi vopsesc mașina într-o nuanță Gri Ceramic, cu un plafon negru. Chiar dacă plătesc 1100 de euro în plus pentru a avea o vopsea cu două tonuri, negrul plafonului oferă un contrast elegant nuanței de gri deschis, care strălucește frumos la lumina soarelui.

După ce mi-am ales tapițeria neagră și jantele de 18 inch, ele fiind de altfel singurele opțiuni valabile, am tras linie și am ajuns la prețul final de 50.240 de euro. Un preț rezonabil pentru ceea ce îmi doresc de la noul Nissan X-Trail.

Comentarii (4)

  • O maşină demnă de anii 2000, maxim hai fie, 2010 datorită e-power

    Revoltaților de la Nissan le-a luat peste 10 ani să aducă E-power în Europa...

    Între timp, gata, au apărut maşinile electrice

    La aceiaşi bani îţi cumperi o full electrică Vietnam sau Opel electrică.
    7 23
  • Plafonul comunică cu natura, dar ţeava de eşapament.... cum comunică cu natura ?

    hibridă, hibridă, dar ce mănâncă şoareci pisică este...

    (doar) combustibil fosil bagă, poluantă se cheamă că este
    6 20
  • Anonim
    O hardughie de asta se preteaza doar la un diesel de 2 litrii 200 de cp restul sunt povesti de adormit copii mici . Nu o mai ardeti cu ecologia atata ca pamantul are ciclul lui nu inventam noi roata la caruta . Europa si mare UE este niste fanatici care au intersele lor in rest pe celeleante continente se vinde orice fel de motorizare .
    10 7
  • Drumetie cu bucluc!
    Dragi redactori, de ce nu va limitati la lucrurile la care va pricepeti-folosind un limbaj simplu, ingineresc- si va dati silinta sa chinuiti saraca limba romana cu exprimari folosite anapoda?!
    Sa acceptam ca este nevoie de un " exercitiu de imaginatie" ca sa bifezi 2-3 variante dintr-un configurator dar totusi, cei care configureaza sunt redactorii, nu redactia.
    Domnul Sandel, pentru ca drumetiile se pot practica si iarna, are "neaparat nevoie de scaun si volan incalzit". Parca il si vad urcand voios spre Babele, cu scaunul incalzit in spate si cotind pe potecile inguste folosind volanul- incalzit si el!
    Domnul Mirica primeste, in dotarea aleasa folosind exercitiul de imaginatie, nu materiale/asamblare de calitate ci "multa grija" pentru acestea. O vadra sau doua de grija, sa fie acolo, ca vine Craciunul ! Se pare ca grija a fost prea multa, asa ca bietul de el s-a trezit "pierdut printre dotari", fiind nevoit sa se scuture bine ca sa-si poata lua inima'n dinti pentru provocarea cromatica!:)))
    Domnu'Tibi este si el amator de drumetii de weekend, pentru ca ii place sa "inspire...privelisti". Sunt insa de acord cu el cand spune ca, pentru a face aceste escapade-drumetii, care ii imbunatatesc starea de spirit cu fiecare pas, are nevoie de o"mașină care este confortabilă, sigură și eficientă pe șosea". Ce chef sa mai ai de drumetie cand ati stat 4 persoane, 6 ore intr-un Spring, ca sa ajungeti la Busteni?! Asa, cand cobori din Nissan, singure o iau picioarele la trap spre Diham!:))
    Imi cer scuze daca, din graba sau neatentie, am abuzat si eu limba materna! Macar nu sunt platit pentru asta!
    17 27

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru