Cele mai multe posturi (300) sunt oferite în cadrul departamentului de cercetare şi dezvoltare, pentru care Renault România caută ingineri şi absolvenţi ai facultăţilor tehnice în domeniul automobilelor. Aceştia trebuie să aibă experienţă de cel puţin doi ani în industria auto sau una conexă, să aibă competenţe de proiectare CATIA, dar şi cunoştinţe despre tehnica automobilului.
Pe de altă parte, compania angajează alte 200 de persoane pentru echipele de coordonare a relaţiilor cu furnizorii, dar şi pentru servicii de post-vanzare şi studii de piaţă.
De asemenea, Renault caută oameni şi pentru platformă industrială de la Mioveni care să lucreze în activitatea de producţie a maşinilor, iar aceştia trebuie să aibă studii tehnice în domeniul automatică şi să aibă experienţă în procesele de automatizare.Nu în ultimul rând, Renault continuă şi în acest an programul Drive your Future, prin care caută 100 de studenţi şi masteranzi care doresc să facă practică în cadrul companiei.
Toate cele 600 de posturi sunt disponibile pe platforma industrială de la Mioveni, la centrul de cercetare şi dezvoltare de la Bucureşti şi la Centrul Tehnic de la Titu. CV-urile pot fi depuse şi în cadrul Târgului Angajatori de Top, care are loc în 25-26 martie la Sala Palatului.
Via Renault
Ceea ce face Renault acum sper sa fie un stimulent serios pentru cei care rezista cu stoicism pe bancile scolilor in loc sa-si bage picioarele si sa se apuce de "scoala vietii", care stim ce inseamna in Romania de azi.
In ciuda tuturor potlogarilor care o dau un stamba cu afaceri si invarteli dambovitene, eu cred ca o facultate si orice altceva facut dupa ea inseamna enorm pentru un tanar in ziua de azi. Cu toata saracia din tara, stiinta si ganditul sunt singurele care ne pot scoate din punctul mort in care ne complacem de ani de zile, generatii la rand. Fara o scoala, esti la mana oricui vine la tine in tara si te joaca pe degete cum vrea el. Fara carte, toti paduchii din parlamentul Romaniei vor slugari la cine da banul si vor suge din tara asta pana or s-o stafidizeze. Iar la sfarsit vor vinde totul pe ce-o mai fi, isi vor scoli progeniturile fie sa plece din tara fie sa invete si mai temeinic cum sa tina piciorul in gatul omului de rand.
In fine ... iar m-a luat valul. Revenind la cercetare si dezvoltare, si specific la ceea ce vrea Renault de la tinerii din Romania. Din experienta proprie va pot spune ca cele mai bune programe de design pe plan mondial, la ora actuala sunt Catia, Unigraphics si Creo (fostul ProEngineer). Cele mai tari firme din lume folosesc aceste softuri si sfatuiesc sincer, pe oricine viseaza un job in design sa stie cel putin unul din ele. Tot ce misca in Aerospace, Automotive, Power Distribution, manufacturing, etc folosesc unul din programele astea. Salariile mari (atat cat mai sunt in ziua de azi) sunt in industriile si firmele astea. In parallel cu cele trei mentionate, adesea firma care le foloseste cumpara si programul de gestionare al bazei de date (PDM). In cazul ProEngineer este Intralink, ambele pe duca, iar mai modern, Creo - Windchill. Eu toata viata am lucrat aproape exclusiv in astea doua.
Din pacate, in ultimii ani, ProEngineer / Creo au pierdut mult teren pe piata, pentru ca au fost foarte scumpe, au pastrat prea mult o interfata invechita si competitia nu a stat pe loc. Ferrari, Volkswagen, Mercedes, Honeywell, Caterpillar etc inca folosesc Creo. Si la fel un mare numar de suppliers (furnizori?)
GM si Boeing folosesc Unigraphics iar Renault, BFGoodrich, si altii din aerospace folosesc Catia. De fapt Catia cred ca e cel mai folosit in Aerospace si Automotive. Au avut mereu un atu la lucrul in suprafete. Catia este un soft frantuzesc si imi scot palaria in fata lor.
Un alt software care a prins enorm de mult pe piata si pe care il recomand tinerilor ingineri este Solidworks. Acesta este o versiune mai ieftina a lui Catia si s-a raspandit foarte mult in ultimii 10 ani. Este un soft care costa relativ putin, (in comparatie cu cele trei mentionate mai sus) si ultimele versiuni au spalat din pacatele initiale care limitau capabilitatile designerului. In 2012 am lucrat intens cateva luni in Solidworks si pot sa spun ca a devenit chiar stufos (sa-i zicem complex). Cere foarte multe resurse de la calculator si necesita statii grafice la fel de puternice ca si Creo de exemplu.
Ar mai fi Inventor care este de fapt o iteratie 3D a vechiului AutoCAD. Cine vrea sa faca design industrial la viata lui ii recomand minimum sa inceapa cu AutoCAD. E un soft extreme de usor de invatat, lucreaza doar in 2D (ma rog are si module de 3D dar sunt groaznice). Deasemenea AutoCAD e folosit foarte mult de inginerii electrici pentru ca e rege in domeniul schitelor 2D. Daca trebuie sa faci doar scheme electrice e foarte foarte bun. La fel, ultimele versiuni sunt au devenit mai complexe si mai usor de folosit.
Cu toate astea, un soft de design stiut la perfectie este doar inceputul. Ceea ce este cel mai important pentru un inginer este experienta, meseria. Iar asta nu o inveti decat la scoala (minimum o facultate) si prin lucru practic in domeniul in care te pregatesti.
Mie imi place enorm ceea ce fac in viata de zi cu zi la lucru. Din februarie lucrez la o firma care face componente pentru sateliti, si pot sa spun ca este visul vietii mele. Doar bunul Dumnezeu stie cat o sa am ocazia sa stau in domeniul asta, dar este absolut fantastic. Oricum, cu toata piata muncii intr-o continua schimbare si transformare, exista speranta! Daca aveti intrebari, de orice natura legat de design, va raspund cu cea mai mare placere. :) Bineinteles atata cat ma pricep :)
All the best, mate!